Ziua pe care taximetriștii n-ar fi vrut s-o prindă: Uber, Bolt, Clever și Yango în legalitate

Dă şi tu share articolului

Uber a debutat pe piața din România în februarie 2015 și de atunci taximetriștii au detestat continua acest sistem ridesharing. Apoi și-au făcut apariția Taxify – Bolt, Clever Go și ultimul Yango. Odată cu apariția acestor companii de ridesharing au intrat și în legalitate.

Cer e că de multă vreme se discută, dar în această vară s-a vorbit cel mai mult despre ,,legea Ube”. Ordonanța de urgență emisă de guvnerl României a fost dată și s-a stabilit un termen limită de 1 noiembrie. În data de 17 octombrie Uber și Bolt au primti avizul de funcționare. Alexandru Petrescu, ministrul Comunicaţiilor, a anunţat că cele două se încadrează în condițiile legii. Yango și Clever au depus documentaţia necesară pentru a primi avizul. Uber este interzis în unele țări ale lumi chiar și într-un stat din SUA (Nevada).

Ce se întâmplă pentru servicii ca Uber dacă nu au avizul Ministerului

Conform noii legi a transportului alternativ, platformele de ridesharing care doresc săactiveze pe piața autohtonă au nevoie de acest aviz al Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale. De ce? Pentru că sunt platforme digitale din acest motiv este nevoie de un aviz emis de către Ministerul Comunicațiilor. Avizul se obține numai dacă se plătește o taxă anuală de 50.000 de lei iar aben da este între 10.000 și 3 0.000 de lei dacă funcționează fără acest aviz.


De asemenea, Uber, Bolt, Yango și Clever trebuie să îndelpienască condițiile legii și să se asigure că șoferii parteneri înscriși în aceste servicii că actvează în legalitate iar odată ce este depista un șofer care nu rîndeplinește condițiile necesare să fie elimiant din platformă

De asemenea platformele au obligația de a păstra datele fiecărei curse a fost realizată prin intemediul acesteia pe cel puțin cinci ani. Fiecare platformă trebuie să opereze un sistem funcţional de asistenţă pentru utilizatori.

Ce înseamnă să fii șofer pe platformele alternative taxiurilor?

Șoferii de pe Uber, Bolt, Yango etc. au nevoie de câteva acte ca să fie în regulă. Este drept că de aici a stârnit și revolta taximetriștilor cu privire la aceste servicii de transport alternative. Șoferii parteneri Uber, Bolt, Yango au nevoie de un cazier curat, permis de conducere în termen, vechime de minim 1 an și o copie conformă pentru transport alternativ și un certificat profesional pentru conducătorii auto – care include teste medicale, psihologice, un curs la o şcoală de pregătire profesională şi un examen.

Și nu în ultimul rând o mașină ce nu are mai mutl de 15 ani vechimie în general cu 5 locuri cu ITB la șase luni și nu la 2 ani așa cum era până acum pentru serviciul UberX sau mai mutle locuri pentru alte servicii premium din Uber. Mașina paote să în prorpietatea șoferului fie în leasing sau obținute prin închiriere sau comodat.

Cât despre certificatul de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere, acesta este eliberat de către Autoritatea Rutieră Română (ARR). Nicoleta Schroeder, general manager – Uber România, a spus că înseamnă un cost suplimentar pentru șofer. „Circa 600-700 de lei este costul pentru următorii trei ani, vorbim de o dublă reglementare, certificarea şoferului partener, care constă în trei paşi, analize, şcoală şi testare, şi certificare per maşini care este undeva la 100 de lei pe an”

Personal vorbind, serviciile alternative de ridesharing (transport persoane) sunt foarte importante și reprezintă o concurență reală petnru serviciile de taxi. Cum multă lume se plânge din ce în ce mai mult de șoferii conduc ători de taxi, Uber și celelalte servicii reprezintă o alternativă extrem de bună, unde mai pui și faptul că prețul este același sau chiar mai mic și nu poți fi țepuit pe față.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment