Tichetele sociale acordate prin programul “Sprijiin pentru România” au primit vineri o nouă încărcătură de 250 de lei, potrivit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
Valoarea totală a Tranșei II se apropie de 600 de milioane de lei.
Au fost efectuate plățile pentru Tranșa II din ajutorul de 1.000 de lei acordat prin inițiativa “Sprijiri pentru România”, potrivit unui comunicat de presă al MIPE.
Până la sfârșitul anului, vor fi efectuate patru plăți de câte 250 de lei fiecare.
”După eforturi susţinute din partea echipei şi o analiză riguroasă asupra a tot ce a însemnat prima tranşă, iată că reuşim să livrăm cei 250 de lei aferenţi tranşei II mai repede decât anunţasem. Astăzi am efectuat plăţile pentru cei care au carduri deja şi sunt în continuare eligibili. În total, această tranşă va ajunge la aproximativ 2,4 milioane de români şi se ridică la aproape 600 de milioane de lei, bani europeni pentru alimente şi mese calde. Aşadar, de săptămâna viitoare beneficiarii vor putea utiliza suma. Zilele acestea ne coordonăm cu reprezentanţii emitenţilor de carduri şi ai Poştei pentru ca şi noii beneficiari eligibili să aibă cardurile cât mai repede posibil”, a transmis ministrul Marcel Boloş.
Încărcarea pentru beneficiarii care au intrat în posesia cardurilor a fost finalizată vineri, potrivit MIPE.
Apoi, până la jumătatea lunii septembrie, cardurile vor fi emise și livrate categoriilor de beneficiari – în total aproximativ 91.000 de persoane – care au devenit eligibile după acordarea primei tranșe sau care au rămas în afara acesteia.
Ei vor fi terminat de încărcat cea de-a doua tranșă la 23 septembrie.
Nu există nicio șansă ca vreunul dintre beneficiarii eligibili să nu primească acest sprijin, potrivit sursei citate. O posibilă excepție s-ar putea întâmpla în cazul persoanelor care nu au fost găsite la domiciliu la momentul înmânării cardului sau care nu au răspuns la notificarea reprezentanților Companiei Naționale Poșta Română.
Cum trebuie să procedeze cei care au îndoieli în privinţa eligibilităţii
Potrivit MIPE, cei care nu sunt siguri de statutul lor de beneficiari calificați ar trebui să ia legătura cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, organizația însărcinată cu întocmirea listelor.
Poșta Română poate furniza informații despre cardurile care nu au putut fi livrate.
Cele trei etape ale sistemului de distribuire a cardurilor sunt următoarele: 1) fabricarea cardurilor de către unitățile emitente (tipărirea datelor beneficiarilor și inserarea CIP), 2) distribuirea națională a cardurilor de către Poșta Română și 3) încărcarea cardurilor pe măsură ce acestea sunt primite de către beneficiari.
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producţia cardurilor de către unităţile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor şi inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea şi distribuirea la nivel naţional de către Poşta Română şi 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.
Cine primeşte voucherele sociale
a) persoanele încadrte în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, al căror venit net lunar propriu este mai mic sau egal cu 1.500 lei;
b) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, al căror venit net lunar este mai mic sau egal cu 1.500 lei; și
c) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii înregistrați la fondurile de pensii sectoriale și beneficiarii drepturilor prevăzute de legi speciale, plătite de fondurile de pensii teritoriale/fondurile de pensii sectoriale
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; f) Persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Răspunsuri pentru cele mai frecvente întrebări adresate de către beneficiari
Voucherele de 250 de lei se încarcă o dată la două luni până la sfârșitul anului, iar după aceea sunt valabile 12 luni.
Prin urmare, tranșa IV poate fi utilizată până în decembrie 2023, dacă este încărcată în decembrie 2022.
Atunci când se distribuie cardurile, sunt incluse și scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), informații despre magazinele în care pot fi utilizate cardurile și un număr de telefon în cazul în care apar probleme.
Numai destinatarii au dreptul de a utiliza cardurile.
În circumstanțe extraordinare, beneficiarul poate da cardurile unui prieten apropiat sau unui membru al familiei, împreună cu cartea de identitate, în cazul în care nu poate vizita comercianții pentru a utiliza asistența.
Pentru a putea afla soldul curent / suma disponibilă pe card şi pentru alte informaţii beneficiarii sunt rugaţi să apeleze Serviciul Clienţi al emitentului. Numerele de telefon oficiale sunt următoarele: Edenred: 021 301 33 03, Sodexo: 021 204 46 64, UP România: 0374 66 22 73. Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt disponibile aici. Ele sunt verificate săptămânal, iar dacă există modificări, sunt publicate pe site-ul MIPE.
ot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.