Până la sfârșitul anului 2023, 500 de locuri din Italia vor avea aceste stații de încărcare rapidă cu o capacitate de 350 kW la dispoziția utilizatorilor de vehicule de la toți producătorii.
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, și partenerii săi intenționează să instaleze 4.300 din cele 18.000 de stații de încărcare rapidă pe care le-au planificat pentru Europa, 3.700 din cele 10.000 de stații de încărcare rapidă pe care le-au planificat pentru SUA și 8.000 din cele 17.000 de stații pe care le-au planificat pentru China până la sfârșitul anului 2022.
În prezent, Volkswagen a instalat 16.000 de stații de încărcare rapidă la nivel mondial, ceea ce reprezintă aproape o treime din obiectivul său de a instala 45.000 de stații de încărcare rapidă până în 2025.
Volkswagen are societăți mixte în Europa cu compania spaniolă Iberdrola și cu compania petrolieră BP.
Compania germană, alături de rivalii BMW, Mercedes-Benz, Ford și Hyundai, este acționar în societatea mixtă Ionity.
Cel mai mare producător auto din Europa vrea să-i convingă pe șoferii care sunt îngrijorați de autonomia vehiculelor cu baterii să renunțe definitiv la conducerea mașinilor cu motoare cu combustie internă, asigurându-se că există suficiente stații de încărcare pentru acestea.
Potrivit unui raport al firmei de consultanță McKinsey, Europa ar avea nevoie de cel puțin 3,4 milioane de stații de încărcare până în 2030, față de 375.000 de stații prevăzute la sfârșitul anului 2021.
Raportul McKinsey estimează că cheltuielile asociate cu distribuirea energiei electrice din surse regenerabile prin rețelele de încărcare în perioadele convenabile se vor ridica la aproximativ 240 de miliarde de euro.
Domnul Nicolae-Ionel Ciucă, prim-ministru:
Pentru ca România să primească această tranșă de finanțare la începutul anului viitor, vrem să ne asigurăm că Comisia Europeană va aproba cea de-a doua cerere de plată din PNDR.
Cea de-a doua cerere de plată va fi transmisă Comisiei Europene în zilele următoare, cu termen limită decembrie. Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă a prezidat astăzi ședința Comitetului Interministerial de Coordonare a Planului Național de Redresare și Reziliență.
Pe lângă prefinanțarea de 3,7 miliarde de euro și plata inițială de 2,6 miliarde de euro pe care România a primit-o deja, această cerere de plată se ridică la 2,8 miliarde de euro.
Împreună cu participanții la reuniune, premierul Nicolae-Ionel Ciucă a trecut în revistă în detaliu stadiul etapelor asociate acestei cereri de plată și a solicitat ministerelor și instituțiilor coordonatoare să acorde prioritate maximă finalizării celor 51 de etape și obiective asociate celei de-a doua cereri de plată, care sunt scadente în primul și al doilea trimestru al acestui an.
O atenție deosebită a fost acordată reperelor și obiectivelor considerate esențiale pentru acceptarea celei de-a doua cereri de plată pe care România o va prezenta Comisiei Europene.
De fiecare dată, premierul Nicolae-Ionel Ciucă a solicitat claritate și a subliniat importanța accesării sumelor pe care România le poate obține prin PNDR.