Viitorul automobilelor electrice în contextul actual și când se amortizează investiția într-un EV

Dă şi tu share articolului

Mulți proprietari de vehicule electrice din zilele noastre nu sunt siguri dacă alegerea lor a fost cea corectă.
Potențialii consumatori ezită, de asemenea, din cauza incertitudinii de pe piața energiei, a închiderii stațiilor de încărcare gratuite din fața supermarketurilor sau a conversiei la stații cu plată (mulți proprietari de vehicule electrice se bazau pe acestea pentru a conduce gratuit).

În schimb, să efectuăm un calcul rapid.
La un cost de 1,3 lei/kwh (prețul pe care îl vom avea începând cu 1 ianuarie 2023, atât pentru consumatorii casnici, cât și pentru cei non-casnici), la un consum de 17 kwh/100 km (mă gândesc la o mașină compactă, condusă în mod normal, fără a face referire la vreun model pentru a nu fi acuzat că sunt cumva părtinitor), rezultă un cost de aproximativ 22 lei/100 km parcurși pentru un VE.

Să luăm în calcul un motor pe benzină cu un consum de 6 litri la 100 de kilometri. Ar rezulta un cost de 42 de lei la 100 de kilometri (prețul benzinei de 7 lei).

Pe baza constatărilor menționate mai sus, un vehicul electric ar oferi un avantaj de 20 de lei față de un vehicul pe benzină pentru fiecare 100 de kilometri parcurși.

Ar trebui să plătim doar diferența de preț dintre un vehicul electric și unul pe benzină după 160.000 de kilometri (îmi imaginez unul cu transmisie automată pentru a le putea compara).

Acest calcul este pur speculativ și conține numeroase variabile.
De exemplu, amortizarea se va încheia în 50.000 km dacă avem deja panouri fotovoltaice și putem încărca degeaba, sau dacă diferența de preț este de 10.000 de lei (2.000 de euro).

La fel ca în cazul celui mai bine vândut model Dacia Spring, care are un motor termic și o cutie de viteze automatizată și care are un preț (cu ajutor de stat) mai mic decât orice vehicul de dimensiuni comparabile, costurile de funcționare se vor reduce la jumătate după primul kilometru.

Desigur, există și scenariul alternativ, în care diferența nu este niciodată amortizată sau este amortizată mult mai lent.

Alegerea de a deveni ecologici ne aparține, iar dacă dorim să trecem la mașini ecologice, trebuie să acționăm rapid, deoarece subvențiile guvernamentale vor lua sfârșit în cele din urmă.
România ar putea urma în curând exemplul Germaniei, având în vedere că oferă acum unele dintre cele mai mari eco-bonusuri din UE și a indicat deja că va reduce la jumătate sprijinul pentru vehiculele electrice până în 2024 și va elimina sprijinul pentru vehiculele hibride plug-in.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment