Românii din Diaspora folosesc motoarele de căutare pentru a afla ce se întâmplă în țară – studiu Google

Dă şi tu share articolului

Motoarele de căutare le permit românilor care sunt departe de casă să rămână conectați la ea, fie că sunt plecați definitiv sau doar în misiuni de scurtă durată.
Potrivit unui studiu Google, mai mult de două treimi dintre românii din diaspora consumă materiale românești de cel puțin două sau trei ori pe săptămână, iar nouă din zece consideră că este foarte important să rămână în legătură cu cei de acasă.

Atunci când folosesc motorul de căutare Google, cercetarea arată că românii selectează în primul rând subiecte de interes în limba maternă.
Cel mai popular subiect printre românii care trăiesc în străinătate este știrile.
Sportul, cultura, problemele practice și divertismentul sunt toate interese semnificative.

În topul preferințelor se află lucruri din România.
Persoanele care caută conținut video pe YouTube susțin că sunt interesate de filme, emisiuni TV, muzică și știri românești.
Este interesant de remarcat că canalele YouTube românești care prezintă materiale științifice și culturale generale ocupă un loc important.
Cristian Presură, un fizician, este unul dintre acestea.

Ce îi leagă pe românii care trăiesc în străinătate?

Cele mai populare sunt aplicațiile de mesagerie.
Aceștia favorizează apelurile video în detrimentul altor forme de comunicare atunci când sunt acasă.
Urmează apelurile tradiționale, iar abia doi din zece români care trăiesc în străinătate folosesc SMS-urile.

“Google România este pentru toți românii, indiferent unde se află, și ne bucurăm că putem oferi diasporei un sentiment de acasă.
Milioane de români care trăiesc în străinătate sunt în permanență în contact cu țara natală datorită tehnologiei, fie că ascultă podcast-uri, fie că urmăresc episoadele preferate de televiziune sau videoclipuri culinare în limba română pe YouTube, fie că fac căutări în limba română pe Google sau citesc presa românească.

Indiferent unde se află în lume, ne dorim ca toți românii să se bucure de ziua națională și sperăm ca tehnologia să facă acest lucru posibil”, potrivit Agerpres, Elisabeta Moraru, Country Director Google România.

Cei mai mulți dintre românii din Diaspora citesc publicații din România și ascultă muzică autohtonă
Studiul a arătat că românii care trăiesc în străinătate ascultă cu plăcere muzică românească (57%), folosesc rețelele de socializare (56%), se uită la televiziunea română (53%), citesc publicații românești online (51%) și ascultă radioul românesc (26%).

Atunci când vine vorba de vizionarea de conținut creat în România, românii care trăiesc în străinătate folosesc frecvent YouTube.
Aproape 90% dintre participanții la sondaj susțin că vizualizează videoclipuri YouTube în limba română cel puțin o dată pe săptămână.

Ce informații caută românii din Diaspora pe Google

În plus, majoritatea căutărilor lor pe Google pe internet sunt în limba română.
Potrivit raportului, 70% dintre respondenți folosesc în primul rând limba maternă în timpul căutărilor pe Google.
Știrile sunt cel mai popular tip de conținut consumat de românii care trăiesc în străinătate (81%), apoi divertismentul (51%), articolele de tip how-to (rețete, tutoriale etc.), sportul (32%), cultura (28%), dezvoltarea personală (26%) și conținutul pentru copii (21%).

Cele mai populare căutări în limba română pentru diaspora, conform datelor Google, sunt pentru instrumente de traducere, în primul rând pentru limba germană (și mai rar pentru franceză, engleză și spaniolă), posturi de televiziune românești online, filme online și radio românesc.

Printre cele mai căutate subiecte de către românii din străinătate se numără instrucțiunile de gătit.
Sarmalele, gogoșile, ardeii copți, plăcinta cu mere, biscuiții cu salam, brânza pufoasă, mămăligă, salata orientală, chiftelele și crème brûlée au fost în topul celor mai căutate alimente în 2022.

În cadrul studiului, realizat de firma de cercetare de piață IZI data, a fost utilizat un eșantion de 392 de sondaje online autoadministrate în rândul unei comunități de femei și bărbați români cu vârsta de peste 18 ani, care locuiau în Germania, Spania, Italia și Marea Britanie și care utilizau internetul.
De la 11 noiembrie 2022 până la 16 noiembrie 2022.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment