Potrivit Euronews.com, Uniunea Europeană vrea să limiteze publicitatea politică țintită pe rețelele de socializare, interzicând utilizarea datelor personale pentru a modifica conținutul.
Precizarea că anunuțul este de natură politică
Un text care ar interzice utilizarea informațiilor sensibile, cum ar fi originea rasială sau etnică a unei persoane, opiniile politice, convingerile religioase, starea de sănătate sau orientarea sexuală, în scopuri de publicitate politică a fost susținut joi de membrii Comisiei pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE) a Parlamentului European.
Aceasta s-ar aplica cu 60 de zile înainte de alegeri, iar categoriile de date pe care publicitatea le-ar putea utiliza ar include locația și limba.
În textul regulamentului aprobat de aceștia se precizează că necesitatea acestor noi măsuri provine din faptul că “s-a observat că prelucrarea datelor cu caracter personal în astfel de scopuri (…) are efecte negative specifice asupra drepturilor cetățenilor, inclusiv asupra libertății de opinie și de informare, asupra capacității de a lua decizii politice și asupra exercitării dreptului lor de vot”.
Potrivit raportului, “astfel de tactici pot reprezenta provocări speciale pentru interesele publice legitime, cum ar fi corectitudinea, egalitatea de șanse și transparența procesului democratic, precum și accesul fundamental la informații într-un mod obiectiv, transparent și pluralist.
De asemenea, norma ar impune comercianților să dezvăluie faptul că reclama este de natură politică, să identifice sponsorul și să ofere detalii despre contextul politic mai larg al reclamei.
În plus, aceștia ar trebui să ofere “instrumente ușor de utilizat” pentru ca cetățenii să poată raporta reclamele care încalcă legea.