Victorie pentru producătorii auto. Comisia Europeană, mai puține exigențe privind normele de poluare Euro 7

Dă şi tu share articolului

Potrivit unui proiect legislativ obținut de Politico, Comisia Europeană nu va solicita probabil o reducere semnificativă a emisiilor automobilelor în viitoarele standarde de poluare Euro 7.

În conformitate cu actualul standard Euro 6 pentru autoturismele cu motoare pe benzină, inițiativa solicită stabilirea la același nivel a cerințelor privind emisiile pentru autoturisme și camionete.

Aceasta este o victorie majoră pentru producătorii de automobile, care nu vor trebui să cheltuiască mulți bani în următorii zece ani pentru a reduce emisiile în noua generație de vehicule cu combustie internă, susține Politico.
Potrivit reglementărilor care sunt acum în dezbatere la nivel european, acest tip de motor va fi eliminat până în 2035.

Reprezentanții Comisiei Europene au declarat că analiza de impact a legislației propuse privind standardul Euro 7 a fost supusă unei ultime revizuiri “în lumina condițiilor geopolitice și economice actuale”.

Oficialii UE au citat costurile crescute ale industriei auto pentru electricitate și materii prime.

Proiectul a continuat: “Acest lucru ridică probleme de accesibilitate pentru clienți într-un context general de inflație ridicată și pune (…) o presiune fără precedent asupra lanțului de aprovizionare auto.”

Comisia Europeană a declarat că ia măsuri pentru a reduce costurile asociate cu dezvoltarea de către industria auto a unor tehnologii de motoare mai puțin poluante.
Până în 2035, toate mașinile noi trebuie să nu emită dioxid de carbon, conform unui obiectiv al UE.

Producătorii de automobile au luptat împotriva noilor reglementări Euro 7, susținând că, în acest fel, vor suporta cheltuieli uriașe, în condițiile în care investesc și în vehicule electrice.

După patru ani de elaborare, standardele Euro 7 au înregistrat deja întârzieri substanțiale.
Acestea vor lărgi definiția a ceea ce constituie o poluare prin includerea particulelor fine, împreună cu praful de frână și de anvelope, precum și a unor poluanți precum monoxidul de carbon și oxizii de azot.
De asemenea, vor vorbi despre durata de viață a bateriilor.

Publicarea standardelor este programată pentru data de 9 noiembrie.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment