UE stabilește noi reguli online pentru Google și Meta pentru a reduce conținutul ilegal

Dă şi tu share articolului

Conform noilor reglementări privind internetul, convenite sâmbătă între statele membre ale Uniunii Europene și Parlamentul European, Google, Meta și alte mari platforme online vor trebui să își intensifice eforturile de combatere a conținutului ilicit, în caz contrar urmând să se confrunte cu amenzi semnificative.

După mai mult de 16 ore de negocieri, s-a ajuns la o înțelegere.
Cea de-a doua componentă a planului șefei antitrust a UE, Margrethe Vestager, de a controla Google, Meta și alte firme americane din domeniul IT este Legea privind serviciile digitale (DSA).

Legea privind piețele digitale (DMA), care ar putea obliga Google, Amazon, Apple, Meta și Microsoft să își modifice practicile comerciale fundamentale în Europa, a fost susținută luna trecută de Parlament și de cele 27 de state membre ale UE.

Am ajuns la o înțelegere cu privire la Legea privind serviciile digitale, care, potrivit lui Vestager, “va asigura că ceea ce este ilegal offline este perceput și tratat ca fiind ilegal și online – nu ca un slogan, ci ca o realitate”.

Dita Charanzova, un politician european care a solicitat pentru prima dată reglementări similare în urmă cu opt ani, a aplaudat acordul.
“Pentru a-și securiza mai bine utilizatorii, Google, Meta și alte platforme web importante vor trebui să ia măsuri.
Europa a arătat destul de clar că acestea nu pot funcționa ca insule digitale autonome. “Într-o declarație, ea a afirmat.

Google a afirmat într-o declarație: “Detaliile specifice vor fi importante odată ce legea va fi finalizată și pusă în aplicare.
Pentru a ne asigura că legea este echitabilă pentru toată lumea, așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu legislatorii pentru a netezi ultimele noduri tehnice”.

Companiile care încalcă cerințele DSA riscă amenzi de până la 6% din venitul lor anual global, iar încălcările persistente pot duce la excluderea unei companii de la desfășurarea de activități comerciale în UE.

Noile reglementări interzic publicitatea care se adresează copiilor sau care se bazează pe informații private, cum ar fi convingerile politice, rasa, sexul sau religia.
De asemenea, vor fi interzise modelele obscure, care sunt strategii utilizate pentru a păcăli consumatorii să ofere informații personale întreprinderilor online.

În cazul unei crize, platformele online și motoarele de căutare foarte importante vor fi obligate să ia măsuri specifice.
Măsura a fost luată ca răspuns la invazia Rusiei în Ucraina și la informațiile false care au urmat.

Companiilor li se poate cere să furnizeze autorităților de reglementare și cercetătorilor informații despre algoritmii lor.
În plus, întreprinderile riscă să fie nevoite să plătească o taxă echivalentă cu până la 0,05% din veniturile lor anuale globale pentru a acoperi cheltuielile de monitorizare a conformității.

Martin Schirdewan, deputat european, a criticat scutirea pentru întreprinderile mici și mijlocii.
“O regulă de scutire pentru întreprinderile mijlocii a fost încorporată, ceea ce este o greșeală, din cauza presiunii conservatorilor.
Excluderea este ca o portiță de scăpare, pentru că există atât de multe afaceri în sectorul digital care îndeplinesc acest criteriu”, a explicat el.

În 2024, DSA va intra în vigoare.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment