Traficul aglomerat din Bucureşti. Cum ar putea fi rezolvată problema ambuteiajelor?

Suntem în al treilea an de la alegerile locale din anul 2016 iar traficul din București rămas la fel deși primarul capitalei Gabriela Firea ne-a dat promisiuni cu privire la fluidizarea acestuia prin implementarea proiectului de mobilitate urbana durabilă.

Autoturismul este un mijloc de transport confortabil pe care îl folosim o mergem în deplasările care le efectua atât ăla oraș cât și în afara acestora.

Creșterea economică după căderea comunismului a dus la o creștere a autoturismelor de cinci ori. Chiar astăzi am ajuns în situația în care facem o oră jumate până în capătul celalalt al Bucureștiului dimineaţa şi seara la orele de vârf.

Eliminarea taxei de timbru a dus la o creştere alarmantă a autoturismelor în România. Fiecare om îşi poate cumpăra o maşină fără să plătească în funcţie de cât poluează. Cu suma de 2000 de euro poţi avea un autoturism. Un autoturism introdus în circulaţie aduce beneficii statului român prin taxele pe care le plătesc proprietarii precum impozit, viginette, asigurări. Cu cât mai multe maşini înmatriculate şi introduse în circulaţie cu atât problema traficului se amplifică şi duce la blocaje mari.

Dar să fim realiști în aproximativ trei ani de zile există și lucruri bune care s-au întâmplat în Bucureşti.

Dacă privim partea plină a paharului observăm că au fost realizate lucruri sau mai bine spus finalizate câteva proiecte de infrastructură în Bucureşti cum ar fi: pasaje subteran de la Piaţa Sudlui, Pasajul suprateran Mihai Bravu, Pasajul supreteran Nicolae Grigorescu, delimitarea liniilor de tramvai de carosabil prin stâlpi, lărgirea unor șosele şi altele. Dar încă este este prea puțin pentru un trafic rapid și fără bătăi de cap.

Anul trecut a fost semnat contractul cu turcii de la Otokar și în prezent suntem martorii unor situaţii ieşite din omun. O mulţime de autobuze se confruntă cu probleme majore. Aceste defecţiuni reprezintă o amenințare la siguranța călătorilor. Personal nu știu cum se va rezolva problema cu acestea autobuze dar acesta este un alt subiect de dezbătut. Chiar şi aşa problema traficului ar fi rezolvată doar pe jumătate.

întorcându-ne la traficul infernal din București, trebuie să menționăm câteva lucruri. în anul 1990 erau înmatriculate aproximativ 250.000 de în București, dar în prezent numărul acestora sare de 1 milion, ceea ce este foarte mult pentru capacitatea fizică orașului în condiţiile în care infrastructura este precară, pasaje subterane, supraterane şi parcări suficiente.

Din păcate Bucureștiul ocupă primul loc în clasamentul celor mai congestionată capitale europene. Politicile politicile publice au fost prost aplicate.

Problema ambuteiajelor din București poate fi rezolvată ușor dacă există viziune și multă voință şi un management eficient din partea autorităților. Şi alte orașe mari din SUA precum San Francisco, Los Angeles s-au confruntat cu problema traficului aglomerat în anii 50′ 60′, dar au rezolvat-o. Noi de ce nu putem? Pentru că nu există viziune, creativitate pentru dezvoltarea unui proiect viabil menit să pună capăt ambuteiajelor.

Cum ar trebui să arate planul de mobilitate urbană?

Planul de mobilitate urbană durabilă ar trebui să includă anumiţi factori, de la un transport comun atractiv din toate punctele de vedere la infrastructură, locuri de parcare destule etc.

Suntem membri ai Uniunii Europene de 11 ani, iar Bucureştiul nu are infrastructură ca în statele vestice.
Există însă un paradox nici un oraș din lume nu a reușit să reducă congestiile de trafic prin crearea de infrastructură. Oricât de multe infrastructura ai șoferii vor fi tentați so folosească din ce în ce mai mult ducând iar la trafic lent.

Alte orașe din Europa de vest au rezolvat problema congestiei traficului. inginerii au constatat că reducerea accesului pe anumite străzi surprinzător scade traficul. Mai puţine străzi = mai puţine maşini. Cu fiecare stradă nouă deschisă sau bandă deschisă circulaţiei după aproximativ trei luni de zile circulația se va realiza dificil.

Ce soluţii există pentru fluidizarea traficului?

Orașe mari din Franța, Germania, Olanda am rezolvat problema traficului prin semafoare inteligente și benzi rezervate transportului în comun. Semaforizarea inteligentă este un concept nou ce aduce o mulțime de beneficii în materie de trafic. Semafoare inteligente cu prioritizare pentru mijloacele de transport în comun reprezintă una dintre soluţiile care trebuie luată în calcul.

Astfel că atunci când un autobuz, troileibuz se apropie de o intersecție Șoferul poate culoarea semaforului el va trece pe culoarea verde iar traficul de pe drumul transversal va fi oprit până la trecerea autobuzului respectiv iar timpii de așteptare în stații considerabil iar autobuzele vor sosi la timpul prestabilit în orarele de circulație.

În prezent viteza mijlocelor de transport în comun din Bucureşti este mică iar acestea nu ajung la ora respectivă în steaţii din cauza traficului tot mai mare.

Transportul public e prioritar

Transportul public are prioritate în orice stat democratic, spre deosebire de mașinile personale.
Trăim între o perioadă în care suntem presați de timp iar factorul hotârâtor în alegerea mijlocului de transport este viteza. În Bucureşti viteza STB-ului (ex. RATB) este defavorabilă doar 16 km/h faţă de autoturismul personal 30 km/h cu care te poţi strecura printre alte maşini. ce De la ce motiv mulți oameni leagă turisme de personale în detrimentul autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor.

Este drept că orice accident sau defectarea unui semafor te duce la blocaje în intersecții atunci când traficul este aproape de limita maximă. O altă problemă ar fi cu șoferii indisciplinați care nu respectă regulile de circulație și blochează intersecție unde sa Codul Rutier specifică clar în intersecție dacă aceasta este blocată.

O bună organizarea şi funcţionare a Poliției Rutiere și corectarea acestor încălcări ale regulamentului prin amenzi vă descuraja conducătorii auto să mai încalce regulile de circulație.

Evaporarea traficului este un concept interesant dar care dă roade. Ce reprezintă evaporarea traficului?

Sunteți șofer și în Aflați că pe tunsori care urmează să circulați se efectuează lucrări, fie pe o bandă, fie pe întraga parte carosabilă, dvs veţi fi tentat să alegeți alte alternative, și la fel ceilalți conducători auto astfel că fiecare dintre noi suntem în căutarea de noi rute ocolitoare traficul fluidiza considerabil. În acest mod se vor elibera și traseele care duc către acest tronson.

Aşadar evaporarea traficului este o soluţie bună dar doar atunci când există un sistem public de transport eficient şi atractiv care ajută la descurajarea folosirii autoturismului propriu.

în București și în alte orașe din România problema autoturismelor parcate pe trotuar nu reprezintă o noutate. Codul Rutier prevede parcarea pe trotuar doar atunci când există un indicator (parcarea se realizează pe trotuar) dar cu asigurarea a 1.5 m pentru pietoni.

Mobilitatea urbană vine în ajutorul pietonilor. Trotuare fără obstacole fac deplasările pe jos să crască pe distanţe scurte şi medii.

Experţii consideră că odată ce creşti numărul de deplasări pietonale duce la decongestionarea orașului. Este adevărat. Tot aceştia afirmă faptul că 46% dintre deplasările oamenilor sunt mai scurte de 3 km. Un prilej bun de a incuraja cât mai mult mersul pe jos sau pe mijloace nepoluante.

Însă în condiţiile în care pe trotuare sunt vehicule parcate, o nesiguranţă se abate asupra oamenilor determinându-i să să folosească maşina sau transportul public.

Rămâne să vedem cum va evolua situația viitorii doi ani și atunci putem face una bilanț să tragem linie să vedem ce s-a realizat și ce nu se realizat.
Mobilitatea urbană durabilă are ca scop realizarea unui sistem transport în comun efficient vrut durabil și sigur având ca scop promovarea dezvoltarea acestuia asigurând o bună calitate a vieții.

Trafic online văzut în timp real pe Google Maps

Graţie Google Maps, traficul greu din București poate fi văzut timp real din aplicația Google Maps. Alegeţi Trafic şi vedeţi situația marile orașe traficului. sunt colorate cu verde înseamnă că traficul este rapid chiar dacă culoarea acestora este galbenă, portocalie, sau roșie traficul este lent. Vă puteți ajutat de această unealtă pentru a încerca căi alternative de evitare a traficului lent. De altfel scrie şi în legendă.

Pe lângă transport în comun eficient încurajarea folosirii bicicletelor și a mersului pe jos reprezintă priorități planul de mobilitate urbană. încurajarea folosirii mijloacelor de transport nemotorizate cum ar fi bicicletele sau mai nou trotinetele electrice reprezintă obiective prioritare care trebuiesc duce la bun sfârșit de către municipalitate.

Daţi şi voi un share şi un like articolului!

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment