Țara din Europa care trece 100% pe electric: ce arată cifrele, câte mașini electrice sunt pe străzi

Dă şi tu share articolului

În 2022, se așteaptă ca procentul de vehicule electrice pe baterii să ajungă la aproximativ 80%, Model Y devansând în popularitate VW ID4 și Skoda Enyaq.

Tesla va vinde patru din cinci mașini noi în Norvegia în 2022, dar alți oameni din industrie sunt îngrijorați că noile tarife vor împiedica țara să devină prima care va interzice vânzarea de vehicule pe benzină și diesel până în 2025.

Potrivit datelor de înmatriculare, Tesla a vândut mai mult decât toate celelalte mărci în Norvegia pentru al doilea an consecutiv, obținând o cotă de piață de 12,2% față de 11,6% pentru Volkswagen.

În ciuda faptului că are 5,5 milioane de locuitori, Norvegia are cel mai mare procent de vehicule electrice din lume, datorită subvențiilor importante, ceea ce o transformă într-un teren de testare pentru lansarea de noi modele, chiar dacă China este de departe cea mai mare piață auto globală la nivel global.

Potrivit Federației norvegiene a drumurilor (OFV), procentul de vehicule electrice cu baterii vândute a crescut la 79,3% din totalul automobilelor noi în 2022, de la 65% în 2021 și 2,9% cu un deceniu mai devreme.

Crossoverul VW ID4, complet electric, s-a clasat pe locul al doilea, în timp ce SUV-ul Skoda Enyaq, complet electric, s-a clasat pe locul al treilea, iar Tesla Car Y a fost cel mai popular model în general.

Sfârșitul stimulentelor?

Norvegia, țară producătoare de petrol, a scutit până acum vehiculele electrice cu baterii de taxele impuse mașinilor cu motoare cu combustie internă, în încercarea de a stopa vânzarea de vehicule pe benzină și diesel.

Ministerul de Finanțe a raportat că, deși scutirile de taxe reduc emisiile, statul va pierde venituri de 4,0 miliarde de dolari din cauza lor în 2022. Drept urmare, guvernul de coaliție de centru-stânga lucrează pentru a reduce stimulentele pentru automobilele de ultimă generație.

Cei care au cumpărat anul trecut un Porsche Turbo S electric ar fi plătit cel puțin 1,7 milioane de coroane norvegiene, dar costul ar fi depășit 2,1 milioane dacă ar fi fost taxat în mod similar cu omologul său pe benzină.

Potrivit Federației norvegiene a automobilelor (NAF), un grup de interese care reprezintă proprietarii de automobile, o nouă taxă auto bazată pe greutate ar putea avea un efect negativ asupra vânzării de mașini complet electrice, deoarece sistemele de motoare electrice sunt mai grele decât echivalentele lor pe bază de combustibili fosili.

Potrivit purtătorului de cuvânt al NAF, Thor Egil Braadland, “suntem îngrijorați că vânzările ar putea scădea din cauza faptului că guvernul a sugerat o nouă taxă bazată pe greutate”.

Dureri de cap

Potrivit acestuia, guvernul nu a reușit, de asemenea, să abordeze una dintre cele mai mari preocupări financiare pentru proprietarii de vehicule electrice, și anume costul utilizării stațiilor de încărcare.

Potrivit lui Braadland, “ai nevoie de 10-15 aplicații pentru a fi un proprietar de mașină electrică bine pregătit în Norvegia și știm că mulți oameni amână cumpărarea unui vehicul electric din această cauză.”

Abordarea “e-roaming” pe care o urmărește NAF va permite clienților să plătească la toate stațiile de încărcare fără a utiliza diverse aplicații.

Administrația și-a apărat poziția cu privire la vehiculele electrice.

Potrivit lui Johan Vasara, secretar de stat în cadrul Ministerului norvegian al Transporturilor, “Mașina electrică a devenit noua normalitate pentru norvegieni, iar acest lucru înseamnă că trebuie să ne uităm la modul în care cheltuim fondurile societății.”

Vasara a afirmat: “Suntem extrem de siguri că automobilul electric este aici pentru a rămâne”, adăugând că guvernul ar trebui să își concentreze inițiativele asupra altor sectoare de transport, cum ar fi camioanele de marfă grele. 

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment