În cadrul unui eveniment anual strălucitor organizat pentru clienți în China, Nio a prezentat două noi modele, extinzându-și gama în încercarea de a cuceri o cotă de piață mai mare, în condițiile în care cererea de automobile din această țară este în scădere.
La evenimentul din Hefei, în inima provinciei Anhui, Nio, cu sediul în Shanghai, a debutat cu ES8, o actualizare a SUV-ului electric original pe care îl vinde din 2018, precum și cu EC7, un coupe complet electric nou-nouț.
Coupe-ul se adresează clienților care caută spațiu suplimentar, precum și performanțe dinamice, având un preț de pornire de 69.800 de dolari.
Se anticipează că ES8 actualizat va începe să fie livrat în mai, respectiv iunie.
În plus, Nio a debutat cu cea mai recentă linie de stații de schimb de baterii, care le permite șoferilor să schimbe rapid bateria veche cu una nouă, în loc să o încarce pe cea veche.
Fiecare dintre stațiile modernizate poate conține până la 21 de celule de înlocuire și suportă un număr maxim de 408 schimburi pe zi.
În primele 11 luni ale anului, Nio a livrat 106.671 de automobile, o creștere de aproximativ 32% față de aceeași perioadă din 2021.
Chiar și așa, se anticipează că livrările anuale vor fi sub obiectivul inițial de 150.000 de unități.
Embargoul de două luni din Shanghai din primăvară a avut un impact deosebit de negativ asupra companiei.
Limitările au împiedicat clienții să viziteze showroom-urile și au determinat unitatea Nio din Hefei să își oprească temporar operațiunile.
Doar 12 098 de vehicule au fost livrate de Nio în lunile aprilie și mai, iar până în octombrie, producția și livrarea a mii de vehicule erau în întârziere din cauza lipsei de piese și a logisticii întrerupte, provocate de blocajele regionale.
Strategia Nio
Calea spre profitabilitate a Nio a fost pusă la încercare de un ciclu de circumstanțe extraordinare.
Compania înființează un centru de cercetare și dezvoltare care se va concentra pe bateriile litiu-ion și pe tehnologiile de ambalare pentru a contribui la reducerea costurilor în creștere și pentru a avea un control mai bun asupra propriului viitor.
Nio intenționează, de asemenea, să investească aproximativ 3 miliarde de yuani în cercetare și dezvoltare la fiecare trei luni, concentrându-se pe procesoare și baterii.
Deși China este cea mai mare piață din lume pentru vehiculele electrice, iar aproximativ unul din cinci automobile noi produse în această țară este acum electric, cererea consumatorilor a scăzut.
De asemenea, la începutul anului 2023, este posibil ca unele stimulente pentru vehiculele electrice să dispară, ceea ce se anticipează că va face ca achiziționarea unui vehicul mai curat să fie mai puțin atrăgătoare decât cea a unui vehicul pe benzină, care este încă disponibil pe scară largă și la un preț rezonabil.
În plus, există mult mai multă rivalitate pentru automobilele electrice în China.
Deși există numeroase alte companii care vând vehicule electrice, Tesla și BYD sunt liderii pieței și ambele sunt susținute de Warren Buffett.
Printre aceste companii se numără Hozon New Energy Automobile, SAIC-GM-Wuling Automobile, Zhejiang Geely Holding Group și Guangzhou Automobile Group.
În China, există peste 500 de modele diferite de vehicule electrice, iar majoritatea producătorilor auto străini oferă, de asemenea, vehicule electrice.
Nio, care și-a declarat obiectivul de a atinge pragul de rentabilitate în 2024, trebuie să își lărgească oferta de produse pentru a concura mai eficient.
Exporturile de automobile în Europa joacă un rol semnificativ în strategia sa globală.
Nio va vinde trei versiuni în Germania, Danemarca, Suedia și Olanda, după un an de vânzări reduse în Norvegia, a anunțat compania.