Stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 de kilometri, în Europa: decizia care va duce la vânzări masive

Dă şi tu share articolului

Deputații europeni doresc reducerea emisiilor de la nave, precum și instalații de realimentare cu hidrogen la fiecare 100 km și stații de încărcare pentru mașinile electrice la fiecare 60 km pentru a ajuta UE să atingă neutralitatea climatică.

Recent, Parlamentul European și-a declarat poziția cu privire la propunerile de reglementări ale UE care vizează încurajarea construcției de stații alternative pentru realimentarea automobilelor, camioanelor, trenurilor și avioanelor (cum ar fi cele pe bază de hidrogen sau electrice) și încurajarea utilizării de vehicule ecologice.
Noile reglementări sunt o componentă a inițiativei UE “Fit for 55 in 2030”, care vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030.

Stațiile pentru mașini electrice, mai dese

Deputații europeni au decis să stabilească obiective naționale minime obligatorii din punct de vedere juridic pentru construirea de infrastructuri pentru combustibili alternativi.
Până în 2024, statele membre trebuie să își prezinte strategia de realizare a acestora.

Limbajul acceptat prevede că de-a lungul principalelor rute din UE ar trebui să existe cel puțin o stație de încărcare a vehiculelor electrice la 60 de kilometri până în 2026.
Pentru rețelele centrale TEN-T și pentru stațiile mai puternice, aceeași regulă s-ar aplica doar pentru camioane și autobuze.
Se vor face excepții pentru zonele cele mai îndepărtate, insule și rutele cu trafic foarte redus.

În plus, deputații europeni recomandă construirea de stații suplimentare de realimentare cu hidrogen de-a lungul rutelor importante din UE (la fiecare 100 km, în loc de 150 km, așa cum a sugerat Comisia) și să se facă acest lucru mai repede (până în 2028 în loc de 2031).

Toți producătorii de automobile ar trebui să poată ajunge la stațiile de realimentare alternative, iar plata ar trebui să fie simplă.
Acestea ar trebui să aibă prețuri rezonabile, să fie similare și să indice prețul pe kWh sau pe kilogram.
Un punct de acces european pentru datele privind combustibilii alternativi ar trebui să fie înființat până în 2027, potrivit deputaților, pentru a oferi detalii despre disponibilitatea, timpii de așteptare și costurile la diferite stații din întreaga Europă.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment