Smart lansează noua sa mașină electrică: cât costă și ce oferă modelul #1

Dă şi tu share articolului

Cu primul model fabricat în China, Smart, acum un joint-venture între Geely și Mercedes, va intra pe piața populară a crossoverelor mici.

Când va debuta în dealeri la începutul anului 2023, Smart #1, primul vehicul sub noul statut al mărcii ca joint venture electric între Geely și Mercedes-Benz, va avea puțini rivali în segmentul crossover-urilor mici premium, inclusiv o versiune de înaltă performanță Brabus cu tracțiune integrală și două motoare.

Arhitectura vehiculelor electrice SEA de la Geely își face debutul în Europa cu modelul #1.
Aproape orice dimensiune a segmentului poate fi găzduită de platforma scalabilă.
Potrivit companiei, în cele din urmă, aceasta va susține șase sau șapte mărci Geely diferite.

Modelul nr. 1 este construit la instalația Smart din Xi’an, China, și va fi livrat în Europa.
Vânzările vor începe mai întâi în Germania, apoi vor continua în Franța, Italia, Spania și Portugalia și, în cele din urmă, în alte țări, precum Norvegia.

Prețurile pentru modelul de bază Pro în Franța pornesc de la 39.990 de euro și urcă până la 43.490 de euro pentru ediția Premium și 47.490 de euro pentru ediția Brabus.
O ediție de debut cu o producție de 1.000 de unități costă 44.790 de euro.
Potrivit Smart, prețurile vor varia în funcție de stimulente în funcție de țară.

Cu o autonomie de până la 440 km, o capacitate de încărcare de 150 kW și un ecran tactil central de 12,8 inci pentru peisaj, cu un sistem de divertisment ECARX, No. 1 se distinge de alte automobile electrice cu baterii de mici dimensiuni.

Cu toate acestea, nici Android Auto și nici Apple Car Play nu sunt disponibile încă.

Puțini concurenți direcți

Modelul #1, care se pronunță “Hashtag 1”, are o lungime de 4270 mm și aparține categoriei crossover-urilor mici, dar executivii Smart susțin că are un nivel de echipare aproape premium și că interiorul său este mai spațios decât cel al unui automobil de dimensiuni mici sau chiar medii, datorită poziționării roților.

Edițiile Pro, Premium și Launch ale modelelor de bază cu tracțiune spate ale modelului nr. 1 conțin fiecare un singur motor electric de 200 kW; versiunea Brabus adaugă un motor de 115 kW care acționează roțile din față.
Ambele modele includ o baterie de 66 kilowați-oră care poate fi încărcată cu ajutorul unei stații de încărcare de 22 kW de la 10% la 80% în trei ore (ediția Pro are o priză de 7,4 kW).

Pro+ are o autonomie de 420 km, Premium are 440 km, iar Brabus are 400 km. Există o mică diferență de autonomie între modelele normale și Brabus.
Sunt utilizați eficient între 17 și 18 kWh la 100 de kilometri.

Acoperișul solar panoramic, scaunele față încălzite electric cu memorie și oglinzile încălzite electric cu memorie sunt incluse în dotarea standard a tuturor versiunilor nr. 1.
Controlul adaptiv al vitezei de croazieră, sistemul de parcare, de menținere a benzii de rulare, de asistență la schimbarea benzii de rulare și o cameră de 360 de grade pentru a ajuta la manevrarea la viteze mici sunt toate incluse într-un pachet inteligent de “asistență pentru șofer”.

Un hayon motorizat activat prin gesturi, iluminarea ambientală cu 64 de culori și încărcarea prin inducție a telefonului sunt alte dotări.
Pentru lucrurile de dimensiuni medii, o consolă centrală plutitoare liberă oferă un spațiu de depozitare parțial ascuns.

Acoperișul de pe modelul nr. 1 are o culoare diferită și iese în evidență pentru că pare să plutească deasupra liniei de centură.
Acesta îmbină linii fluide, în special o capotă care pare să se întindă peste aripile față, cu caracteristici ascuțite, de inspirație tehnologică. Există, de asemenea, câteva “ouă de Paște” secrete pentru a surprinde proprietarii, cum ar fi o caricatură în relief a mașinii pe geamul din spate.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment