Skoda, un exemplu pozitiv în Europa: cum a ajuns printre favoriți

Dă şi tu share articolului

Skoda, compania cehă deinuta de grupul VAG, încearcă să își creeze o identitate proprie, în timp ce întâmpină o serie de dificultăți.

La sfârșitul lunii august, cel de-al treilea director general al Skoda din ultimii trei ani a abordat o enigmă de durată a constructorului auto ceh: cum să se diferențieze de celelalte mărci ale Grupului VW și de rivalii externi fără a pune în pericol o istorie îndelungată de marje de profit solide.

Faimoasa idee a SUV-ului electric cu șapte locuri a fost introdusă de Klaus Zellmer, fostul șef de vânzări al mărcii VW și un director Porsche de lungă durată, care a preluat controlul Skoda la 1 iulie. Acest concept va ajuta, de asemenea, filosofia de design a Skoda.

Potrivit directorilor, aspectul “modern și solid”, bloc și simplu, al conceptului Vision 7S va atrage piața țintă principală a Skoda, formată din familiile aventuroase, fără a atrage clienții VW.

Zellmer a declarat: “Nu ne adresăm clienților de automobile VW.
“Clienții care nu aparțin grupului mai mare sunt cei pe care vrem să-i atragem.
Acesta este motivul pentru care am creat un design atât de diferit de cel în care ne aflăm acum”.

Skoda a depășit în mod regulat marca VW în ceea ce privește marjele de profit, datorită succesului său în vânzarea de hatchback-uri, break-uri și SUV-uri produse în Republica Cehă cu cel mai bun raport calitate-preț din întreaga Europă.
Skoda a depășit, de asemenea, Seat, o marcă spaniolă deținută de grupul VW care se vinde la un nivel de preț comparabil.

Combinarea platformelor și a tehnologiei Grupului VW cu forța de muncă cehă, mai puțin costisitoare, pentru a profita de economiile de scară, a fost un succes, dar se pare că a provocat și conflicte în cadrul companiei-mamă germane.

În trecut, angajații Volkswagen din Germania au cerut ca o parte din producția Skoda să fie transferată acolo pentru a umple spațiile goale și ca Skoda să plătească redevențe mai mari pentru utilizarea platformelor comune.

Skoda, un brand puternic

Skoda a dovedit că poate concura și reuși pe cele mai profitabile piețe, în timp ce concurenții săi se luptă.
Cu vânzări de 42.660 de unități, aproape de două ori mai multe decât cel mai apropiat rival cu motor termic, Peugeot 5008, SUV-ul de dimensiuni medii Kodiaq, de exemplu, este liderul incontestabil al pieței în segmentul său în acest an, potrivit cifrelor Dataforce.

Până în 2026, Zellmer promite să investească încă 7,6 miliarde de euro în mobilitatea electrică și 700 de milioane de euro în digitalizare.
În plus, el a dezvăluit trei noi mașini electrice, inclusiv un SUV cu șapte locuri care va fi pus în vânzare în același timp cu actualul coupe și crossover Enyaq iV.

Primul va fi un SUV compact, mai mic decât Enyaq, care va sosi în 2024. Cel de-al doilea, care se anticipează că va sosi în 2025, este o mașină mică, construită pe platforma MEB Entry a grupului VW și a fost confirmată anterior pentru fabricarea în Spania.

Până în 2030, potrivit lui Zellmer, vânzările Skoda în Europa vor fi compuse în proporție de 70% din vehicule electrice, adică același procent ca și vânzările Grupului VW în regiune.

Potrivit lui Sammy Chan, analist la LMC Automotive, calendarul prestabilit de lansare al Skoda pentru noile vehicule electrice este cel mai bun indiciu că poziția mărcii este sigură în cadrul Grupului VW.

Planul Skoda

Prin planurile sale privind vehiculele electrice, Skoda își consolidează poziția de rudă apropiată a Volkswagen în cadrul grupului VW, a adăugat Chan.

Potrivit lui Patrick Hummel, analist la UBS Bank, accelerarea planului Skoda privind mașinile electrice este o dovadă a impulsului electric din Europa, pe măsură ce mărcile încep să vizeze nișe de piață de masă.

Potrivit șefului de vânzări al Skoda, Martin Jahn, obiectivul de vânzări al companiei este de a se clasa pe locul cinci în rândul mărcilor de volum din Europa.
După șapte luni dificile, în care problemele legate de lanțul de aprovizionare au dus la scăderea vânzărilor cu 23%, Skoda se află în prezent pe locul șapte, în spatele Hyundai și Ford.

Potrivit statisticilor Dataforce, vânzările celui mai bine vândut hatchback și break al mărcii au scăzut cu 43% în acest an, după ce un incendiu izbucnit în februarie la o fabrică care producea panouri de uși pentru mica familie a îngreunat și mai mult producția.

În ciuda vânzărilor, veniturile Skoda din primul semestru au fost mai mari decât în aceeași perioadă din 2021, ceea ce indică un mix mai puternic, determinat de modele precum Enyaq, ale cărui vânzări au crescut cu 47%, și Kodiaq, ale cărui vânzări au crescut cu 2,4%.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment