Îmi place ce am văzut în ultima vreme la Samsung.
Producătorul sud-coreean pare să fie mult mai conștient de acest element astăzi decât în trecut, iar inițiativele actuale susțin această teorie. În trecut, păreau să fie interesați doar să facă vânzări și nu acordau prea multă atenție cerințelor utilizatorilor în viitor.
Modificarea referitoare la actualizările de software este probabil cea mai semnificativă pe care am observat-o.
În prezent, Samsung este producătorul de dispozitive Android care performează cel mai bine în ceea ce privește viteza de implementare și durabilitatea (este singura companie care oferă pentru anumite modele 4 actualizări majore de software și 5 ani de actualizări de securitate).
Chiar dacă este mai degrabă un serviciu orientat spre entuziaști, Samsung dezvoltă o altă ofertă valoroasă.
Pentru a crea procese standardizate de reparare a smartphone-urilor pe care (aproape) oricine le poate efectua acasă, firma sud-coreeană colaborează deja cu iFixit.
În această vară, în SUA a fost introdus un program de testare care permite consumatorilor să își repare singuri smartphone-urile cu ajutorul unui kit specific și cu îndrumarea experților iFixit.
Se pare că Samsung lucrează la o aplicație numită Self Repair Assistant, care ar urma să le ofere clienților toate informațiile de care au nevoie pentru a remedia cele mai tipice probleme ale telefoanelor într-o manieră inteligibilă (schimbarea bateriei, înlocuirea ecranului etc.).
Mi se pare că atât producătorul, cât și utilizatorii ar beneficia de acest concept.
În viitorul apropiat, am putea chiar să folosim termenul “modularitate” în termeni tangibili, datorită potențialului acestui proiect de a standardiza producția de dispozitive în anumite moduri și de a permite construirea mai multor modele în jurul conceptului de autoreparare.