Samsarii care aduc maşini second-hand din străinătate fără să plătească TVA, vizaţi de un protocol dintre Registrul Auto şi Fisc / Specialiștii arată că există posibilități de ocolire a noilor reguli

Dă şi tu share articolului

Potrivit unui comunicat de presă al Registrului Auto Român (RAR), un protocol ajuns între RAR și ANAF care a intrat recent în vigoare prevede că cei care se ocupă de comerțul cu mașini second hand aduse din străinătate pentru a le vinde ulterior în România nu vor mai să poată face acest lucru fără a plăti TVA, ca înainte.

Din acest moment, persoana care cumpără mașina din străinătate trebuie să o înmatriculeze și ea.

„Numai achizitorului intracomunitar, sau persoanei fizice sau juridice care a achiziționat autoturismul dintr-o țară membră a UE și este identificat în documentația de cumpărare, i se acordă Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) de către RAR.
Cumpărătorul intracomunitar (sau reprezentantul său legal) trebuie să prezinte suplimentar documentația de cumpărare intracomunitară pe lângă certificatul de înregistrare (de exemplu: factură sau contract de vânzare).

Achizitorul intracomunitar sau imputernicitul acestuia trebuie sa aplice pentru activitate, potrivit reprezentantilor RAR.
Documentele de achiziție pot fi prezentate în original sau în copie, dar acestea trebuie să fie lizibile pentru că este obligatoriu prin lege ca personalul RAR să le scaneze și să le trimită la ANAF în format digital”, afirmă RAR.

Sistemul informatic indică blocarea în cazul în care ANAF decide suspendarea eliberării CIV-ului în urma introducerii datelor, iar eliberarea CIV-ului va fi posibilă doar în urma termenului de suspendare stabilit de ANAF.

Cu toate acestea, experții auto contactați de G4Media.ro consideră că persoanele care au păcălit până acum guvernul neplatind TVA-ul ar încerca să găsească noi modalități de a face acest lucru în continuare.

„Având în vedere modul în care i-am văzut răspunzând tuturor cerințelor legale, probabil că vor proceda foarte rapid.

Cumpărătorii din această țară sunt destul de creduli și sunt de acord ca în actele de vânzare-cumpărare să apară o persoană străină, acolo unde se află cea mai mare problemă pentru cei care aduc mașini de import, potrivit lui Răzvan Pavel, directorul unei platforme online de cercetare a istoriei. a vehiculelor importate.

Statul, clienții și importatorii autorizați sunt cei care suferă de această „întreprindere” dăunătoare.

„Sunt mai mulţi care pierd în acest cerc pentru că statul, o dată, nu câştigă, dealerii care plătesc taxe către stat au şi ei de pierdut pentru că există o concurenţă neloială, şi în plus de asta mai sunt şi clienţii care nu au şansa de a cumpăra o maşină de calitate, aceştia lovindu-se de probleme. Din păcate, în multe situaţii nu se pot întoarce asupra samsarilor pentru a fi despăgubiţi.”, este de părere Bogdan Penciu, importator auto autorizat.

Oamenii legii care au făcut nu mai puțin de 62 de percheziții în șapte județe și au desființat cinci rețele axate pe evaziune fiscală au dat una dintre cele mai mari lovituri contrabandiștilor de mașini uzate importate de peste mări în primăvara acestui an.

Potrivit anchetatorilor, suspecții ar fi avut control asupra unui număr de companii prin care ar fi achiziționat automobile din Belgia, Olanda, Germania, Italia, Franța, Spania și alte națiuni, pe care le-ar fi vândut apoi în România, fără inregistrarea veniturilor in evidenta contabila sau dezvaluirea operatiunilor efectuate. Procedând astfel, ar fi evitat plata impozitelor datorate bugetului consolidat de stat.

Afacerea aepe parcusul a trei ani s-a intins din 2016 pana in anul 2019, iar bugetul de stat ar fi fost păgubit cu aproape 20 de milioane de euro.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment