Un bilet de 10-20 de euro nu era neobișnuit pentru o companie aeriană cu buget redus, cu condiția să vă așteptați să călătoriți cu mâna în buzunar, fără bagaje și fără preferințe de locuri.
Totuși, de când a trecut acel timp, lucrurile s-au schimbat și este improbabil să se întâmple din nou.
Nu ar trebui să fie surprinzător că conceptul de călătorie cu avionul ieftin nu va mai exista având în vedere creșterea prețurilor la combustibil și energie și cantitatea de inflație la scară globală.
Vă rugăm să înțelegeți că va exista doar pe hârtie. Cu alte cuvinte, prețurile vor continua inevitabil să crească. Mă rog, va exista, dar doar pe hârtie. Pur și simplu, prețurile vor crește din ce în ce mai mult, inevitabil. Oficialii Ryanair au confirmat deja că epoca biletelor de avion de 10 euro nu doar că s-a terminat, dar nici nu mai revine.
De ce s-au desființat cursele ”low-cost”
„Având în vedere că prețurile petrolului au crescut semnificativ de la invadarea Ucrainei de către Rusia, cred că bancnotele de 10 euro vor deveni în curând învechite.
Mă îndoiesc că vom vedea aceste prețuri foarte mult timp”, a declarat Michael O’Leary în timpul unui interviu de la BBC Radio 4, joi.
O’Leary este directorul general al companiei aeriene irlandeze, ca referință.
Deși Ryanair a făcut acest anunț oficial, oricine alege să zboare cu o companie care înainte era considerată „low-cost” se confruntă cu această realitate de câteva luni.
Potrivit lui O’Leary, prețurile medii ale biletelor Ryanair ar crește de la aproximativ 10 euro la 50 de euro în următorii câțiva ani.
Același lucru este probabil să se întâmple cu Wizz Air, Blue Air, Easy Jet și orice altă companie aeriană importantă care a încercat în trecut să ofere zboruri ieftine.
Reprezentantul Ryanair a declarat că operează în Marea Britanie și că au fost necesare creșteri dramatice de preț din cauza Brexit-ului și a deficitului de angajați europeni, care susținuseră anterior câteva sute de mii de locuri de muncă.
Potrivit BBC, directorul Ryanair a subliniat că „piața muncii este foarte tensionată, în special pentru posturile slab calificate din sectorul hotelier și restaurante, în distribuție și agricultură, dar și în securitatea aeroportuară și manipularea bagajelor”.