Câteva dintre problemele cu care se confruntă românii în acest moment includ pandemia, creșterea inflației și a ratelor, impactul războiului din Ucraina asupra economiei și creșterea costului alimentelor și combustibilului.
Gestionarea banilor este esențială în perioadele de adversitate, susține Risco.ro.
România are încă multe de învățat despre alfabetizarea financiară, dar generația tânără este ajutată de instrumente digitale.
Potrivit unui studiu recent, 6 din 10 mileniali români folosesc aplicații financiare, care sunt comune și în rândul altor generații, pentru a-și gestiona banii mai eficient.
Românii pot face față climatului economic actual căutând promoții, dar pot compara prețurile înainte de a face achiziții și își planifică veniturile și cheltuielile.
Pentru a afla mai multe despre percepțiile românilor despre aplicațiile financiare și serviciile online de gestionare a banilor, Revolut a realizat un sondaj în colaborare cu Reveal Marketing Research.
Potrivit studiului, 1 din 3 respondenți și-a exprimat interesul de a obține carduri de credit și conturi de economii prin intermediul unei platforme digitale în anul următor.
35% dintre respondenți au spus că au găsit aplicațiile de gestionare a banilor utile pentru îmbunătățirea situației lor financiare, în timp ce 62% dintre respondenți le folosesc frecvent în timpul săptămânii. În plus, 6 din 10 români utilizează soluții fintech pentru că sunt mai accesibile (58%) și mai rapide (57%) decât serviciile tradiționale, potrivit sondajului.
Sondajul a mai relevat că 47% dintre români utilizează în prezent aplicații sau soluții fintech, 78% dintre ei au auzit de ele.
Majoritatea utilizatorilor sunt bărbați, cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani și au un grad superior.
Portofelele digitale furnizate de aplicațiile bancare sunt folosite de 56% dintre mileniali.
Clienții Revolut reprezintă 80% dintre utilizatorii fintech.
În ciuda vremurilor grele în care ne aflăm, românii nu vor să-și schimbe modul de viață.
Cel puțin așa au susținut ei în sondaj și de aceea sunt pregătiți să folosească un împrumut personal (20%) sau un card de credit printr-o platformă digitală (27%).
Este mai probabil ca populația de peste 40 de ani să fie familiarizată cu aceste produse financiare.
La celălalt capăt al spectrului, tinerii își investesc economiile pentru a-și spori câștigurile viitoare. Tinerii sunt mai dispuși să își asume șansele, făcând investițiile în criptomonede (28%) sau bursă (17%) mai atrăgătoare.