Review noul Hyundai Kona 2018 – SUV-ul de oraş – Preţ, păreri, motorizări

Review noul Hyundai Kona 2018 – SUV-ul de oraş – Preţ, păreri, motorizări

Hyundai Kona este un SUV subcompact care a intrat pentru prima oară în producție în anul 2017. Constructorul asiatic a dorit să lanseze un nou SUV desenându-l cât mai bine. Fapt și realizat, Hyundai Kona se poziţionează pe segmentul suvurilor mici împreună cu Opel Crosslander, Skoda Karoq.

La bordul noului Kona regăsim o mulțime de tehnologii inovatoare care altădată erau disponibile pe mașinile premium.
Hyundai Kona este un crossover accesibll din punct de vedere al prețului. Acesta poate fi comandat în România la prețul de 18.278 euro.

Design exterior Hyundai Kona

De la depărtare ai impresia că nu este un crossover ci mai degrabă o mașină sub compactă, dar odată ce te apropii de ea constaţi că este totuși un crossover.

Designul exterior este unul atractiv și avangardist. El poate părea neobișnuit așa arată bine. Este drept că cei de la Hyundai mizează pe aceeași carte riscantă conturând liniile noului Kona.
Hyundai Kona dispune de o suprafață vitrată bună, geamurile au o vizibilitate bună atât cele din față cât și cele din spate şi bineînțeles luneta care este destul de lată și teșită. La viraje de strâns sa constatat o problemă dacă o putem numi așa și anume montanții caroseriei te cam încurcă la acele viraje strânse.
Pe Hyundai Kona regăsim o cameră de mers cu spatele care îți este utilă și nu prea. De ce? pentru că nu prea îţi oferă o vizibilitate foarte bună atunci când vei manevra vehiculul înapoi. Dar în viitor poate va exista un upgrade la cameră.
Privit din față, Hyundai Kona dispune de o grilă de tip ,, cascada”, două blocuri optice liniare foarte ascuțite. Proiectoarele de ceață sunt dispuse în spoilerul frontal. Grila frontală a fost redesenată fără fante de aerisire. Pe mașină regăsim două șine ideale pentru cara portbagaj suplimentar.
Cei de la Hyundai gândit să deseneze această mașină pentru manieră mai neobișnuită dar au dat dovadă de curaj și imaginație mergând contrar trendului de uniformizare.

În spate regăsim două stopuri cu tehnologie led cu un design asemănătoar cu cele din față, tot ascuțite ce sunt așezate pe haion. Luneta oferă și vizibilitate bună șoferului.

Interior Hyundai Kona 2018

În noul Hyundai Kona te simți bine. Producătorul coreean a înțeles în cele din urmă că în acest segment este nevoie de un interior viu care să ajungă mai repede la inimă lor.
Din acest motiv pe noul Hyundai Kona există mai multe culori ce pot fi ales în funcție de dorința fiecărei persoane.
Scaunele sunt confortabile, şi au suport lombar. Materialele folosite sunt de o calitate bună însă se putea lucra mult mai mult la acest aspect.
Şi aici mă refer la plasticul care îl regăsim de planșa de bord este destul de moale, ceea ce este un lucru bun însă odată ce pui mâna mai jos vei constata un plastic destul de tare exact ca pe mașinile low cost şi acest lucru este deranjant.
Din punct de vedere al ergonomiei mașina stă foarte bine. Există numeroase spații de depozitare şi în portiere cât și sub scaune. Amplasarea butoanelor este realizată cât mai ergonomic, astfel încât de intri rapidă comenzile și le vei învăța atunci când îl vei cumpăra..
Hyundai Kona nu excelează la capitolul spațiu la interior. Spațiul este decent pentru că se adresează și familiilor. Se poate călători în confortabil cu Hyundai Kona pe distanţe lungi fără probleme chiar cu un copil. Pasagerii din spate pot sta confortabil atât cei doi cât și cel din mijloc. Spațiu la cap si la  picioare este bun dacă nu ești o persoană prea înaltă.
Portbagajul are un volum de 361 de litri ceea ce este bine și nu prea. Se putea lucra mai mult la capitolul spațiu din portbagaj. Dar nu este totul pierdut, dacă ești o singură persoană sau două persoane poți rabata bancheta din spate și obține o suprafață de încărcare a mult mai mare. Partea bună este că volumul portbagajului este mai mare decât la Kia Stonic, ford EcoSport, nissan Juke și Mazda cx-3.

Hyundai Kona 2018 tehnologii

Hyundai Kona vine cu funcţii avansate de conectivitate. Poți conecta smartphone sau tablete.
Head up display. Ceasurile de bord convenționale au fost înlocuite cu un Head up display color amplasat direct în câmpul vizual al șoferului iar acesta oferă informații despre viteză, turometru și despre alte lucruri.

Hyundai Smart Sense

Hyundai Smart Sense este un ansamblu de sisteme de siguranță care vin în ajutorul tău atunci când vei conduce mașina.
Asistența la coliziune frontală cu detectare de pietoni vine în ajutorul tău mai ales pe drumurile neiluminate atunci când vizibilitatea este foarte scăzută.
Sistemul se bazează pe un radar și pe o camera frontală de acţiune. În prima etapă șoferul este avertizat vizuale și acustic frânând progresiv pentru a evita riscul unui accident pentru a reduce daunele atunci când o coliziune frontala este inevitabilă.
Lane assist face și ea parte din tehnologiile de pe Hyundai Kona. LKA avertizează conducătorul auto vizual și sonor corectând volanul pentru a menține autovehiculul pe bandă.
Sistemul de monitorizare al unghiului mort BCW  se folosește de tehnologia radar împreună cu sistemul de asistență la schimbarea benzii. Acesta monitorizează zonele laterale din spate ale mașinii și va fi util este util atunci când ai plecat de pe loc sau atunci când vei schimba banda de circulație iar atunci când este detectat vehicul în spate, se va emite un semnal de alertă care este afișat oglinzile laterale.
Tehnologia de iluminare cu led. Asistenta la faza lungă HBA îți va fi utilă atunci când aproape de o intersecție pe timp de noapte iar din fața ta vine un vehicul în departare, acesta nu va fi orbit pentru că se va comuta în mod automat pe faza scurta.
Sistemul de avertizare pentru evitarea coliziunii la deplasarea în marșarier RCCW. Sistemul detectează vehiculele aflate în trafic în spate iar atunci când vei manevra autovehiculul în spate sau dintr-o parcare cu vizibilitate redusă, sau când vei ieși din curte vei fi avertizat prin semnale vizuale și sonore pentru a știi când să te oprești.
Sistemul audio Krell il găsim pe noul Hyundai Kona și te va încânta cu o calitatea sunetului foarte bună.
În consola centrală regăsim și un ecran tactil de 8 inch ce înglobează funcția Apple Carplay si Android Auto dar despre Androi Auto şi Apple am vorbit şi în alte articole.

Hyundai Kona 2018 ţinută de drum

Abia lansat anu ltrecut şi deja a devniet o maşină interesantă din toate punctele de vedere. Kona are o ţinută de drum foarte bună.  Direcţia este precisă. Pe viraje şi în curbe Kona are un ruliu uşor pronunţat dar este acceptabil pentru un crossover cu o gardă la sol mai înaltă. Există alţi producători care oferă un confort de rulare mai bun. Kona are o masă mică ce avantajează manevrabilitatea şi stabilitatea.

Hyundai Kona motorizări

Hyundai Kona este disponibil în două versiuni de echipare cu motoare turbo pe benzină T-GDI 1.0 l si 120 CP si T-GDi de 1.6 l de 177 CP și unul turbo diesel cu 4 cilindri de 1.6 litri.
Mașina aceasta reușește să facă și viteză. Dacă ai ambiție sportive poți opta pentru motorul turbo de 1.6 și 177 de CP.  Şi la nevoie cei 177 de cai te vor ajuta atunci când vei realiza o depășire întrucât motorul de 1.6 reuşeşte să dezvolte un cuplu la turatii mai mari.
Poți opta pentru acest motor 1.0 T-GDI de 120 de cai putere cu un cuplu de 172 de NW. Motorul a fost foarte bine optimizat pentru reducerea consumului de carburant și de asemenea pentru diminuarea pierderilor de emisii.
Propulsorul de 1.0 T-HDI poate fi configurat cu versiunea de echipare față și cutie manuală în șase rapoarte.
Transmisia manuală în șase rapoarte este ideală pentru mersul la drum lung și eficientizează consumul de combustibil
Dacă vrei mult mai mult pot opta pentru motorul de 1.6 l pe benzina de 177 CP. Acesta dezvoltă un cuplu de 265 de. nm.
Motorul poate fi configurat cutie automată în șapte rapoarte. tracțiunea integrală este disponibilă opțional. Transmisia în şapte trepte este utilă mai ales în oraș, ne mai trebuind să schimbi treptele de viteză ca in cazul unei cutii manuale.
Tracțiunea integrală își dovedește utilitatea poate de două ori pe an atunci când este zăpadă sau gheață, dar de asemenea nu putem nega faptul că nu îţi vine în sprijinul tău și pe drumurile cu pietriș sau alte drumuri alunecoase dacă vei duce în acest sezon.
Propulsorul Diesel de 1.6 CRDI va fi disponibil în două variante de putere
Modelele premium dispun de sistem de navigaţie 3D cu ecran TFT de 8 inchi şi Head Up Display Color, Keyless Entry Start&Stop, parbriz şi geamuri cu protecţie solară. Scaunul şoferului are reglaj lombar electric, senzor de ploaie şi tapiţerie piele/stofă, plafon panoramic.
Modelele Luxury au dotări şi mai multe, cum ar fi stopuri LED; pachet Two One (Plafon panoramic şi oglinzi negre), moduri eco, sport şi setări de direcţie dar şi jante de aliaj pe 18 inchi.

Hyundai Kona 2018 prețuri

Prețul de bază pentru Hyundai Kona este de 19.361 de euro. Mașina vine dotată cu motor de 1.0 l pe benzină și 120 de cai putere în varianta comfort.
Varianta de top este disponibilă la prețul de 29.119 euro in versiunea Luxury cu motor de 1.6 l de 136 de cai putere și cutie automată cu dublu ambreiaj în 6 trepte.
Mașina poate fi achiziționată și în programul REMAT, astfel ai o reducere semnificativă. Puteţi să faceţi un test drive cu noul Hyundai Kona şi astfel o să vedeţi cum se comporta la drum. Trebuie să vă înscrieţi pentru un test drive.

Concluzii Hyundai Kona 2018

Hyundai Kona mi-a lăsat o impresie bună. Konă reuşeşte să răspundă criteriilor de modă actuale ieşind din tendinţa de uniformizare care o aplică mulţi producători. Kona mizează pe o maşină cu un design inovator şi tehnologizată, dar combinaţia aleasă de coreeni şi materializază în acest SUV este cât se poate de bună. Kona îţi suscită interes atunci când o vezi prima oară, îţi atrage atenţia. Kona se adresează chiar şi clienţilor exigenţi.

Daţi şi voi un share şi un like articolului

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment