Reforma firmelor de curierat din România. O nouă legislație ar fi de folos.

Dă şi tu share articolului

Cu siguranță foarte mulți dintre noi ne-am confruntat cu diverse probleme atunci când fie am comandat un produs sau mai multe de pe un site online, fie am trimis către cineva drag un colet printr-o firma de curierat din România și acesta nu a sosit la timp. Și este neplăcut atunci când aștepți primești ceea ce ai comandat și de fapt să nu știi ce se întâmplă cu produsul care l-ai cumparat.

Nu vreau să mă rezum la o anumită firmă de curierat din România, care nu își angajamentele față de clienți și are o grămadă de recenzii negative și reclamații. Asta puteți vedea și voi la o căutare pe Google astfel vă faceți o impresie despre ,, cât de eficient” este curieratul din România. Chiar și firmele la care ai pretenții și par de încredere își dau în petec.

Nu o să specific acea companie dar cred v-ați prins deja despre ce companie e vorba. Menționez că și eu am avut probleme cu firmele de curierat însă cu nervi cu stres am reușit să intru în posesia coletelor în cele din urmă.

Cu siguranță fiecare dintre noi dorește să nu aibă parte de această experiență nefastă și să fii respectat și să intre în posesia produsului așa cum ei specifică pe saiturile lor în ce interval de timp și nu mai târziu.

Din păcate firmele de curierat din România nu își fac treaba așa cum prevede legea sau legislația din România. Și din acest motiv există numeroase reclamații ale clienților atât către firmele de curierat cât Autoritatea națională pentru Protecția Consumatorului ANPC.

Doar dacă te uiți pe internet la recenziile lăsate de către clienți, îți faci o impresie negativa despre așa zisul ,,profesionalism” al acestor firme de curierat. Nu vorbim doar de persoane fizice cei care comandă pe internet sau care pur și simplu doresc să trimită un colet către cineva drag. Situația este cu atât mai nasoală pentru acestor firme de curierat și aici vorbim de către persoanele juridice magazinele și companiile care încheie contracte cu acestia.

Care sunt principalele probleme cu care se confruntă clienții?

  • Timpul mare de așteptare al clientului pentru primirea coletului chiar dacă în mod normal trebuia să fie livrat în intervalul dat de magazin/firma de curierat.
  • Primești un SMS și ești sunat de către curier în care ești în știința că se va efectua astăzi dar aștepți ziua și constați că nu a venit nimeni să-ți livreze deși tu ai stat acasă. ulterior primești un mesaj în care ți se comunică faptul că ,,Ați fost căutat de către X pentru a vă livra expediția. Însă de multe ori nici măcar nu se mai ostenesc să îți trimită un SMS în care să îți comunice faptul că ai fost căutat. Și este o mare bătaie de cap. Trebuie să intri pe internet să introduci AWB-ul pe site-ul firmei de curierat și să vezi statusul acestuia.
  • Nu poți lua legătura cu operatorul cu clienții de la firmele de curierat. De foarte multe ori oamenii se confruntă cu această problemă sunând minute în șir și așteptând să intre în legătură cu ei un operator pentru a identifica și rezolva problema. Ori acel operator nu înțelege sau se face că nu înțelege și este și impertinent în dialogul telefonic. Personal nu înțeleg cum au fost angajați acești oameni din moment ce dau dovadă de așa mare lipsa de profesionalism și de respect față de clienții care plătesc transportul către firma de curierat. Datorită acestora ei au un loc de muncă. Nu știu cum s-au făcut angajările în aceste companii. Vorba celebră ,,Clientul nostru, stăpânul nostru”, aceasta vorbă pare că a apus de mult acum tot ce contează sunt banii și nimic mai mult.

Este scandalos întâmplă în România în materie de așa zis curierat rapid, dar întotdeauna este loc de mai bine. Este de înțeles pe de o parte faptul că există un număr mare de comenzi către aceste firme și onorarea comenzilor se va face cu dificultate de cele mai multe ori perioada sărbătorilor când oamenii își trimit colete. Pe de altă parte, lipsa mare de organizare, dezinteresul față de clienți și lipsa eficienței duc la o nemulțumire mare a oamenilor.

Sper ca o nouă legislație să intre în vigoare în România cu privire la serviciile de transport de către firmele de curierat pentru că în prezent situația este revoltătoare.

Nimeni nu îi controlează pe curieri ce fac. De multe ori când este o adresă lipsa sau o adresă incompletă, aceștia în loc să sune acea persoană ca să dea de urma lui și să fie mai insistenți pentru că asta este și interesul lor să se debaraseze de colet. Ei ,,trec din burtă” retur sau refuz primire, ceea ce este incredibil de jenant În condițiile în care acea persoană a stat acasă toată ziua în așteptarea unui colet și nici măcar nu a primit un apel sau un SMS prin care să fie că livrarea se va face între ora X si Y.

Nici eu nu pot înțelegi Și nu cred că înțelege nimeni asta dar în România se întâmplă. Bineînțeles că pentru asta există și ANPC, de asemenea există și instanțele de judecată în cazul în care se ajunge la un proces, dar cred că nu dorește nimeni să aibă un stress în plus în plus.

Curierii să fie obligați să sune clienții înaintea de livrarea produselor. în prezent din câte am înțeles Nu există o obligativitate legală prin care curierii să sune clienții. Dacă totuși mă înșel vă rog să îmi scrieți în rubrica de comentarii. Oricare om dorește să fie contactat înainte primire bună colet pentru a ști dacă este îl aduce pe el.

Personal nu înțeleg de ce foarte mulți investitori doresc deschiderea sa investească în înființarea unei firme de curierat dar nu își respectă angajamentele și își bat joc de clienți. În momentul decizi să intri pe piață cu o nouă firmă de curiert trebuie să te asiguri că ai suficiente resurse financiare pentru funcționarea optimă a companiei logistică, achiziții, personal etc.

De fiecare dată profitul primează de fiecare dată în detrimentul clienților atunci când o firmă își începe activitatea, și asta nu este deloc bine pentru că acestea își desfășoară activitatea și fac profit numai și numai datorită clienților care plătesc taxe de transport.

Legea serviciilor poștale nr. 83/ 1996 ar trebui modificată pentru că în România din păcate fibre de curierat nu prea respectă tot ceea ce este scris în această lege. Textul legii îl găsiți aici.

Furnizarea serviciilor poștale se face în baza unei legi, mai precis o  Ordonanta de Guvern nr. 31/2002 privind serviciile postale. Aceasta stabileste sistemul de autorizare a furnizorilor de servicii postale, precum si drepturile si obligatiile acestora.

De asemenea, O.G. nr. 31/2002 defineste notiunea de „servicii postale” ca reprezentant servicii care sunt destinate publicului si care constau in colectarea, sortarea, transportul si livrarea catre destinatari a trimiterilor postale, efectuate cu caracter profesional si cu scopul de a obtine profit.

Până la urmă aceste firme de curierat precum, Urgent Cargus, DPD Curier, FAN Courier, GLS, Sameday, DHL etc au ca scop acela de a obține profit și de a presta servicii de transport marfa de calitate. Clientii care sunt nemultumiti pe buna dreptate au tot dreptul să fie revoltați și să depună reclamații pentru că aceste firme de curierat nu fac un favor, ci pur și simplu prestează servicii contra unei sume de bani.

Însă și așa mulți dintre curierii nu își respectă fișa postului nu livrează la timp produsele la timp ori un limbaj neadecvat cu clientul atunci când Îl sună pentru stabilirea predării corespondenței.

Magazinele consacrate din România ajung să încheie parteneriate de curierat foarte slabe. partea nasoală o reprezintă faptul că nu poți Alege tu prin ce firma de curierat îți livrează produsul care l-ai comandat ci doar să te conformezi impunerii acelei firme.

Pentru mine lucru este e scandalos întrucât acestea sunt companii private subvenționate din banii clienților nu de către stat precum Poșta Română și asta nu are nicio scuză pentru Efectuați a acestor companii.

Din acest motiv eu sunt de acord cu o schimbare radicală a legislației și impunerea de sancțiuni mult mai dure pentru firmele de curierat dar și pentru magazinele care vând produse neconforme cu standardele în vigoare. Dar acesta este subiectul unui alt articol.

Din fericire există și ANPC și acolo lucrurile merg destul de lent, pentru că trebuie să aștepți până la o lună pentru a primi un răspuns favorabile sau nefavorabile de la această instituție. Mulți nervi de fier trebuie să ai când te lovești cu o problemă.

În țările vestice numere de curierat își fac foarte bine treaba și reclamațiile sunt puține pentru că este foarte aspră și interseul acestor firme ce servicii poștale și de curierat este acela de a satisface clientul de a lăsa O impresie pozitivă ce nu de îți bate joc acesta pe banii lui.

Serviciile de curierat internațional sunt și le puse sub o lumină proastă din simplul motiv că au existat din păcate cazuri în care coletele pierdute în cel mai fericit caz acestea au ajuns întârziere mare ori deteriorate. Acum va întreb pe voi. Cum îi vine acelei persoane care primește un colet deteriorat și produsele acestuia?

Dar schimbarea începe cu noi consumatorii sau clienții pentru că dacă noi ne vom schimba radical atunci și firmele acestea vor face tot posibilul ca să spele rușinea și să ofere servicii de calitate și să respecte legislația satisfăcându-și clienții.

Cred că interesul fiecărei companii este acela de a nu își deteriora imaginea și încrederea pe care oamenii o au în acestea. Bineînțeles că profitul joacă un rol important așa este într-o economie de piață, dar cumva trebuie să existe un echilibru între prestate și satisfacția clienților.

Dar în condițiile în care o grămadă de și lumea se plânge de o anumită firmă de curierat. Ce încredere mai poți să prezinți pentru celelalte persoane, pentru potențialii clienți încrederea scade semnificativ.

Concluzie noi i-am învățat așa și nu am luat atitudine, lor li s-a urcat la cap succesul.

Spune-mi și voi părerea voastră despre experiențele voastre cu firmele de curierat ra pid jos în comentarii.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment