Producătorii auto nu țin cont de UE: cum rămâne cu „salvarea planetei”

Dă şi tu share articolului

În acest an, investițiile în inițiative de sustenabilitate au scăzut de la 1,22% din totalul vânzărilor medii în 2019 la 0,85%.

Potrivit unui sondaj recent, pe măsură ce industria auto se confruntă cu dificultăți care variază de la pandemii la probleme persistente de aprovizionare, cum ar fi lipsa cipurilor, încercările de sustenabilitate ale producătorilor auto s-au oprit.

Potrivit analizei realizate de Institutul de Cercetare Capgemini, nivelul total de maturitate al programelor de sustenabilitate este insuficient pentru a atinge obiectivul de emisii nete zero al Acordului de la Paris până în 2050.

În acest an, investițiile în inițiative de sustenabilitate au scăzut de la 1,22% din veniturile medii totale în 2019 la 0,85%.
Până în 2026, se anticipează că această tendință va continua, furnizorii investind în sustenabilitate într-un ritm mai rapid decât producătorii de automobile.

Industria este pe cale să reducă în continuare emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu încă 19 % până în 2030, cu mult sub obiectivul său de zero emisii nete, chiar dacă amprenta sa de carbon a scăzut cu doar 5 % din 2018 și este în continuare în creștere.

Mai puțin de 10 % dintre participanții din industrie ar putea afirma că au înregistrat progrese atât în ceea ce privește strategiile de sustenabilitate, cât și niveluri ridicate de implementare pentru programele majore, chiar dacă inițiativele de achiziții publice conștiente de mediu și inițiativele privind lanțul de aprovizionare sustenabil din sectorul metalurgic s-au îmbunătățit.

Numărul limitat de întreprinderi care au urmărit mai agresiv strategiile de reducere a GES se bucură acum de recompense sub forma unei eficiențe operaționale și de brand îmbunătățite, obținută prin creșterea transparenței lanțului valoric.

Industria auto trebuie să se implice mai mult

Lipsa unei integrări adecvate a principalilor indicatori de performanță și dificultățile în colectarea și analiza datelor privind durabilitatea sunt factori care contribuie la lentoarea procesului de punere în aplicare a politicilor.

Sondajul a constatat că doar 14% dintre întreprinderi au declarat că își promovează activitățile de sustenabilitate prin intermediul tehnologiilor și platformelor.

Potrivit lui Alexandre Audoin, șeful global al departamentului auto la Capgemini, industria începe un “deceniu crucial”, pe măsură ce avansează dezvoltarea de vehicule complet electrice.

Deși sustenabilității i se acordă o importanță primordială, Audoin a afirmat că sectorul în ansamblu este în urmă.
Dacă industria auto dorește să îndeplinească obiectivele stabilite în acordul Paris 2050, trebuie să “gândească în mod practic abordarea sa în materie de sustenabilitate”.

Cercetarea sugerează trecerea rapidă de la motoarele cu combustie la motoarele electrice, precum și dezvoltarea mai energică a unor practici și concepte de proiectare care să cuprindă toate aspectele legate de durabilitate.

De asemenea, cercetarea a afirmat că, în cadrul acestei schimbări, este necesar să se pună accentul pe oameni, inclusiv pe îmbunătățirea sustenabilității lucrătorilor și pe promovarea unei “culturi a colaborării” în jurul obiectivelor de sustenabilitate.

Rezultatele celor 1.080 de sondaje efectuate în rândul cadrelor de conducere din companii semnificative, inclusiv producători de automobile cu venituri anuale de peste 1 miliard de dolari, furnizori și producători de automobile electrice pure-play din nouă țări, sunt prezentate de Institutul de Cercetare Capgemini.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment