Ford și Dacia sunt cei doi grei ai industriei care produc mașini în România și ambele au de ce să se bucure în 2022.
Asociația Constructorilor de Automobile din România a publicat recent cea mai recentă evaluare a capacității producătorilor de pe piața auto națională de a produce mașini.
Cu această ocazie, aflăm că în primele nouă luni ale acestui an au fost fabricate 381.971 de unități, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la sfârșitul lunii septembrie.
Ford versus Dacia, cine produce mai mult în România
Dacia continuă să domine industria autohtonă, potrivit datelor centralizate de ACAROM.
Aceasta a produs 230.078 de vehicule în primele nouă luni, față de cele 151.893 ale Ford în aceeași perioadă.
Numai în luna septembrie au fost produse în România 51.578 de automobile.
Dintre acestea, 30.575 au fost produse la Mioveni, iar 21.003 au fost asamblate la Craiova.
Cu această ocazie, ACAROM atrage atenția și asupra datelor de la DRPCIV privind înmatriculările de autoturisme pentru primele trei trimestre ale anului.
În acest interval de timp au fost înmatriculate 95.276 de autoturisme noi, în creștere cu 8% față de 88.262 în aceeași perioadă a anului trecut.
Dacia are 27.709 vehicule înmatriculate în România, ceea ce o plasează pe primul loc.
Pe locul al doilea se află Toyota, cu 7802 unități, urmată de Hyundai (7.473), Ford (6.845), Skoda (6.405), Volkswagen (6.136), Renault (5.429), Peugeot (2.802) și Mercedes (ambele cu 7.473 de vehicule) (2.669).
Nu mai puțin de 241.992 de unități au fost înmatriculate pentru prima dată în țara noastră pe partea de second-hand, unde românii sunt extrem de entuziaști, mai ales dacă ne uităm la mașinile aduse de peste hotare.
Faptul că acest număr este cu cel puțin 20,69% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut, când vorbeam de 305.140 de unități, este surprinzător.
Această disparitate este cel mai probabil rezultatul creșterii prețurilor pe piața SH.