Prima Dacia electrică o să revoluționeze piața, ar putea fi lansată în 2020

Dă şi tu share articolului

Industria auto se îndreaptă încet încet către autoturismele electrice. Francezii au lansat cu fast Renault Zeo. Anul 2020 ar putea fi un an emblematic pentru Dacia prin simplul fapt că pe poarta uzinei de la Mioveni ar putea ieși prima mașină full eelectrică de la Dacia sau una hibrid.

În ultima decadă s-a tot vorbit intens de mașinile electrice, bam ai mult au apărut mașini electrice la mulți producători. Acestea sunt considerate viitorul industriei auto. Chiar dacă sunt și cercetători care susțin că mașinile ar putea avea un altfel de combustibil ei bine tot mașinile electrice primează. Motivele sunt simple, poluare zero și producerea acestora cu bani mult mai puțini față de alte protototipuri.

E drept că în prezent mașinile electrice nu sunt răspindite la scară largă. Tot mașinile cu motoare termice primează însă mulți producători auto decid să lanseze câte un model electric. Așa a făcut și Renault, Volkswagen, BMW, Citroen, Nissan și în 2020 probabil Dacia. Acest lucru s-ar putea schimba în timp, când investițiile făcute în cercetare și dezvoltare vor fi amortizate, iar producătorii își vor permite să coboare marjele de profit.


Dacia mereu a fost o mașină low cost cel puțin pentru Europa de Vest comparativ cu alte mașini care au prețuri mai mari. Unu dintre modelele cele mai apreciate și cele mai bine vândute este Dacia Duster și Logan în Europa de Vest, iar Logan în România.


Acum Dacia pregătește următorul pas acela al mașinilor electrice lansând prima Dacia electrică și astfel se va alinia marilor producători din industria uato. Partea interesantă o va reprezenta prețul mutl mai mic față de aceleași mașini din segmnet.

Care e rețeta de succes a mașinii românești?

Prima Dacia 1100 își făcea apariția abia în 1968 la 3 ani de la construcția Uzinei Dacia de la Mioveni.
Dacia 1100 a fost construită sub licența Renault, în baza unui acord între autoritățile comuniste de la București și francezii del a renault. Ulterior Dacia a lansat mai multe modele sub licență Renault iar în 1995 Dacia a lansat primul model 100% romanesc – Dacia Nova.

În 1970 Renault a cump[rat pachetul majoritar al constructului auto român, așdar Dacia ajunge sub umbrela francezilor. Dar din 1970 până în prezent Dacia a avut cele mai mari vânzări în România iar de când af ost lansat Logan și Duster în Europa de vest.

De ce s-a întâmplat asta?

Prețuri mici, dotări simple cu alte cuvinte mașină low cost. E adevărat că în prezent Dacia dispuen de tehnologii de ultimă oră care nu le găseai atunci pe mașini.

îOdată cu debutul modelelor noi Constructorul Dacia a crecut prețurile mașina ne mai fiind una în adevăratu lsens al cuvântului low cost. În anul 2004 își făcea apariția Dacia Logan iar acesta avea un preț de pornire fa bulos de doar 5000-6000 de euro. În prezent cel mai ieftin Logan are un preț de 7000 de euro, iar cel mai scump 11000 de euro. Iar în ceea ce privește Dacia Duster, cel mai avansat model Duster se duce chiar și spre 20.000. Dar e la jumătate față de cât costă, în medie, un SUV dacă vorbim de cele premium. În cei 20.000 de euro găsești dotări de top exact ca pe SUV-urile premium.

Astăzi Dacia își concentrează atenția către autovehiculele electrice. Probabil că va fi o Dacia Electrică low cost.
Sunt de părere că Dacia ar putea să aibă un preț mic pentru primul său model electric. Însă rămâne de văzut, cert este că REnault testează multe tehnologii din zona electricelor pe modelele sale.
Iată ce spunea șeful producătorului recent.

„Întrebarea nu e dacă vom lansa o Dacia electrică sau hibridă, ci când. Avem deja toată tehnologia necesară datorită Alianței [Renault – Nissan]. Proiectele noastre viitoare au capacitatea de-a integra această tehnologie, dar vom lansa ceva când piața este pregătită. Infrastructura e un alt punct important, la fel și legislația.”
Christophe Dridi

Cu alte cuvinte, primul model electric de la Dacia poate intra și acum în producția de serie, doar că piața nu e pregătită. Degeabă există producători auto care pot constri mașini electrice dacă nu există infrastructura necesară. Vorbim aici de stații multe de încărcare oriunde atât în orașe cât și în toate benzinăriile. Există zvonuri arată că ar apărea anul viitor. Altele insistă pe faptul că modelul va fi prezentat în 2021 la Salonul Auto de la Frankfurt.

Dacia ar putea revoluționa piața autoturisemlor electrice prin lansarea unei noi mașini exact ca atunci când au lansatLogan, Sandero și Duster.

De unde va veni tehnologia?
Nissan are deja un model electric și Dacia și Nissan sunt parteneri formind grupul Renault-Nissan. Deci, tehnologia ar putea fi integrată în noul model electirc de la Dacia cu costuri mici. Există șanse mari ca noul model electric să fie unul ieftin dar având un minus destul de mare – autonomai mică față de modelele premium. Conform unor estimari ar ave un preț de 20.000 de euro.

Mașinile electrice sunt scumpe și asta din cauza bateriilor. Acestea au un preț mare de fabricație și duce spre 50% din valoarea totală a unei mașini.

Odată cu apariția primului model electric de la Dacia, piața stațiilor de încărcare va trebui să se adapteze. Astfel că infrastructura ar trebuie dezvoltată iar oamenii să fie încurajați să cumpere mașini electrice.

Dacă Dacia nu va revoluția piața mașinilor electrice prin tehnologii de ultimă generație, o va aface atunci prin preț. Dacă în vestul Europei modelele sale au fost foarte apreciate și aveau vânzări mari. Sunt șanse mari ca Dacia electrică să facă vânzări bune.

Cred cu tărie ca industria auto româneaScă se va ralia la industria auto occidentală.

Iar Dacia electrică va fi un real succes. Rămâne de văzut când vom avea noi știri și când va fi lansată. Cert este că anul viitor ar putea fi prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt.
Dați și voi un share și un like!

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment