O analiză APIA arată că peste 21% din piața auto nouă din România este reprezentată de vânzările de vehicule electrice.
Alături de hibrizii plug-in și hibrizii convenționali, în statisticile analizei sunt incluse și vehiculele complet electrice.
Potrivit datelor APIA, bazate pe înmatriculările DRPCIV, numărul total de vehicule complet electrice înmatriculate în România în acest an a fost de 9.337, mai mult decât dublu față de creșterea de 117,8% din anul precedent.
Cele mai multe vehicule electrice Dacia, toate reprezentate de Primăverii, au ajuns la 5.026 de unități după 11 luni.
Tesla se află pe poziția a doua, cu 937 de vehicule înmatriculate, și se apropie de pragul de 1.000 de unități vândute în România.
Cu 800 de unități, Volkswagen este singura marcă de electrice care a scăzut din 2021 (-8,7), în primul rând din cauza crizei semiconductorilor, dar și din cauza creșterii rivalității. Volkswagen se află pe locul trei, la mare distanță de celelalte mărci.
În acest an, au fost vândute 8% din vehiculele complet electrice; aceasta este o cotă record pentru piața automobilelor electrice și este de așteptat să crească în următorii ani.
Mașinile clasice continuă să domine piața
Deși mașinile tradiționale – benzină și motorină – continuă să reprezinte majoritatea vânzărilor de mașini noi în România, cu aproape 80% din piață, putem spune că motoarele diesel sunt pe cale de dispariție, deoarece cota de piață a scăzut la un jalnic 13,3% în noiembrie și se așteaptă ca aceasta să continue să scadă pe parcursul anului viitor.
Tesla Model 3 cu 699 de unități, Volkswagen e-UP cu o creștere de 18,1%, Hyundai Kona cu 352 de unități, o creștere de 5,4%, și Tesla Model Y cu 238 de unități, o creștere de 119% față de primele 11 luni ale anului trecut, au fost cele mai bine vândute vehicule electrice după Dacia Spring.
Potrivit Profit.ro, Ford Kuga conduce în topul celor mai bine vândute PHEV-uri, cu 309 unități, în timp ce Toyota Corolla este cel mai bine vândut hibrid în acest an, cu 2.270 de unități, în creștere cu 12,3% față de 2021.
În noiembrie, în România s-au vândut 10.949 de mașini noi, în scădere minoră de 3,6% față de aceeași lună din 2021.
După 11 luni, au fost înmatriculate 115.661 de vehicule noi, în creștere cu 7% față de 2021.