Performante de top in cea mai pura forma: noul Audi R8 Coupe V10 GT RWD

Dă şi tu share articolului

Cea de-a doua generație a acestui vehicul super-sportiv de înaltă clasă, Audi R8 Coupe V10 GT RWD, este introdusă de Audi Sport GmbH la doisprezece ani de la debutul primului Audi R8 GT.
Cu o creștere a puterii de 456 kW (620 CP), motorul V10 aspirat natural de 5,2 litri devine cel mai puternic motor cu tracțiune spate din istoria companiei.
Noul mod de rulare Torque Rear permite șoferilor să personalizeze nivelul de asistență ESC, iar noua transmisie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte schimbă treptele de viteză și mai rapid.
Astfel, aceștia pot beneficia de o supravirare precisă și controlată.
Controlul prin satelit de pe volan poate fi folosit pentru a schimba oricare dintre cele șapte trepte de viteză Torque Rear.
Există doar 333 de R8 GT disponibile în întreaga lume. Noile caracteristici speciale de la exterior și de la interior oferă un respect fără cusur pentru R8 GT original.
Printre acestea se numără numerotarea secvențială, jantele unice din aliaj ușor și un interior negru și roșu.

R8 GT beneficiaza de un motor V10 optimizat

Audi Sport GmbH a îmbunătățit acum performanțele modelului special pentru a egala performanțele modelului quattro, spre deosebire de R8 V10 Performance RWD de 570 CP, pe baza căruia a fost creată a doua ediție R8 GT.
Mai exact, acest lucru înseamnă că, între 6.400 și 7.000 rpm, un motor de 5,2 litri cu 10 cilindri poate produce un cuplu de 565 Nm (max.: 8.700 rpm).


Prin urmare, R8 GT poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde și de la 100 la 200 km/h în doar 10,1 secunde.
Acesta poate ajunge până la 320 km/h.

O altă distincție evidentă este faptul că noua transmisie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte schimbă treptele de viteză și mai rapid. Noua transmisie permite o accelerație și mai remarcabilă în toate treptele de viteză, datorită modificărilor aduse rapoartelor de transmisie și a vitezelor mai mari corespunzătoare.
R8 GT beneficiază, de asemenea, de un element de design distinctiv unic în acest caz: colectorul de admisie este vopsit în negru.

Noul mod de condus Torque Rear

Pentru prima dată, Audi Sport GmbH, care asamblează R8 GT în principal manual la fabrica sa din Böllinger Höfe, oferă modul de rulare Torque Rear.
Acest lucru indică faptul că sistemul de control al tracțiunii (ASR), o componentă a sistemului ESC, reglează derapajul punții spate.


Șapte setări caracteristice care oferă diferite grade de ajutor sunt păstrate în memorie de către ASR.
La nivelul 1 este permisă doar o derapare moderată, în timp ce la nivelul 7 este permisă o derapare intensă.
Satelitul de comandă de pe volan poate fi utilizat pentru a selecta modul Torque Rear.
Pe măsură ce abilitățile șoferului se îmbunătățesc și circumstanțele rutiere se schimbă, acest mod permite, de asemenea, ajustarea parametrilor. Unitatea de comandă a motorului administrează corespunzător cuplul punții spate pe baza evoluției acestor factori, a datelor de la senzorii de viteză a roților, a unghiului de virare, a poziției pedalei de accelerație și a treptei de viteză selectată.

Less Is More

Au fost folosite mai multe tehnici de reducere a greutății în comparație cu R8 Coupe V10 Performance RWD, economisindu-se în total aproximativ 20 de kilograme.
Astfel, mașina are o greutate totală de 1.570 kg (fără șofer).
Jantele speciale de 20 de inch, care au 10 spițe și pot fi asociate cu anvelope de înaltă performanță Michelin Sport Cup 2, joacă un rol important în reducerea greutății.
Aceste anvelope au fost create pentru a fi utilizate atât pe circuit, cât și în afara acestuia.
Jantele forjate sunt incredibil de ușoare și au fost inspirate de automobilele Audi folosite în motorsport.

Scaunele în carcasă ale R8, suspensia sport de performanță și bara stabilizatoare din polimer armat cu fibră de carbon (CFRP) au ajutat la reducerea greutății vehiculului, la fel ca și frânele ceramice foarte puternice care vin standard pe R8 GT.
Bara stabilizatoare a punții față este realizată din plastic ranforsat cu fibră de carbon.
Bara stabilizatoare reduce greutatea și îmbunătățește ținuta de drum și dinamica în viraje, împreună cu cele două verigi de legătură realizate din aluminiu anodizat roșu (care rezistă la coroziune).
Opțional, sunt oferite suspensii R8 GT cu coilover și mai sportive.
Prin urmare, puteți modifica individual nivelurile de compresie și tracțiune, precum și poziția corpului. Clienții care au ales un R8 GT vor primi uneltele și instrucțiunile necesare pentru modificări la livrarea vehiculului.

Tinuta se ridica la nivelul statutului

Audi R8 V10 GT RWD este un model special care vine cu caracteristici unice care îl diferențiază de restul familiei.
Insigna neagră “R8 GT” de pe partea din spate este elementul inițial de identificare a vehiculului.
Celelalte însemne aplicate ale mașinii sunt, de asemenea, toate negre.
Pachetul Aerokit din carbon lucios a fost creat într-un tunel de vânt pentru a oferi mașinii o mare stabilitate rutieră și pentru a permite viraje mai rapide.
Splitterul frontal, aplicațiile difuzorului de aer din spate, aplicațiile pragurilor laterale, componentele cW de pe părțile laterale ale barei de protecție spate, un difuzor și un spoiler montat pe gât de lebădă sunt toate incluse în pachetul Carbon Aerokit.
Acest stil de instalare garantează un flux de aer ideal sub spoiler, sporind eficiența aerodinamică.

Noul R8 GT este colorat în gri Suzuka pentru a semăna cu predecesorul său.
Culorile exterioare alternative sunt Daytona Grey Metallic și Tango Red Metallic.

În plus, Audi Sport GmbH omagiază la interior modelul original R8 GT din 2010.
Ca urmare, interiorul este decorat într-o asociere elegantă de negru și roșu.
De exemplu, R8 GT de acum 12 ani este singurul vehicul care poate folosi centurile de siguranță roșii.
Scaunele și covoarele din cochilie ale R8 sunt inscripționate în roșu și negru cu denumirea unică a modelului.
Clienții vor găsi numărul secvențial al R8 GT-ului lor în mijlocul manetei selectorului, turnat parțial în inserția de carbon, ceea ce reprezintă un alt detaliu fin.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment