Dacă folosiţi aplicaţii de car-sharing ca să vă deplasaţi prin Bucureşti sau prin alte orașe unde acestea oprează, înarmaţi-vă cu răbdare astăzi. Mulţi şoferi de la Uber, Bolt, Clever şi Yango nu vor ieşi pe traseu de frica amenzilor.
Dacă până în prezent lcururile mergeau bine privind transportul cu companiile de transport alterantiv Uber, Clever, Bolt și Yango, ei bine cel puțin pentru o perioadă mai mică sau mai mare lucrurile nu o să mai fie așa.
Astăzi a intrat în vigoare ordonanța de Urgență adoptată de guern la finalul lunii iunie OUG 49/2019. Potrivit acestei ordonanțe după 1 noiebrie vor putea să-și desfășoare activitatea doar aplicațiile de transport alternativ care au avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor și doar șoferii autorizați de către Autoritatea Rutieră Română.
Cei care vor fi prinși că nu au aceste avize și din păcate sunt mulți vor risca dacă vor fi prinși conducând mașina.
Autorizarea platformelor și a șoferilor a întârziat. Din acest otiv ParlamentuL României a adoptat pe 22 octombrie un proiect de lege prin care împinge până în februarie 2020 termenul până la care aplicațiile precum și șoferii acestora se pot autoriza. Prin urmare e un timp relativ scurt dar suficient pentru companiile de servicii alternative în a-și lua autorizația.
Momentan legea nu a fost trimisă la Cotroceni pentru a fi promulgata de președintele în exercițiu Klaus Iohannis, iar actul normativ se află încă în perioada în care poate fi contestat la Curtea Constituţională de către senatori sau deputaţi.
De aceea nu este încă intrată în vigoare ordonanța din vară. Amenzile pentru șoferii fără autorizație se ridică la 9.000 de lei și reținerea plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni.
Așadar să vă aștepați la tarife mult mai mari dacă foliți serviciile de ridesharing există șanse mari, de asemena să aștepați mai mult până când un șofer vă accepta.