Cum ar trebui magazinele online și fizice să își respecte mai mult clienții

Dă şi tu share articolului

Fiecare dintre noi dorim să fim respectați atunci când cumpărăm un produs sau mai multe fie în magazine online sau clasice. Dar nu de fiecare dată este așa. Din păcate poți îavea neplăceri. Ei bine sunt de părere că magazinele ar trebui să țină cont de păreriel clienților și să încerce să repare greșelile.

Într-un alt articol vom vorbi despre câteva sfaturi pe care trebuie să le iei în seamă atunci când cumperi produse online. România este țara cu cele mai multe magazine online din Europa spre deoseire de alte țări mari dar și cu cele mai mici vânzări online.

Ce ar trebui să facă magazinele pentru a nu-și deteriora imaginea? Oare fac ele așa?


Până la urma feedbackul provenit de la clienți ar trebui să fie foarte important și demn de luat în seamă. Orice magazin trebuei să aibă o relație cât mai bună cu clienții și să fie receptivi la orice semnalează aceștia.

Un magazin de orice natură are ca scop acela de a-și vinde produsele și a satisface clienții. Nu întotdeauna este așa. Din fericire social media devine din ce în ce mai puternic și acolo puteți posta dacă aveți o problemă pe pagina de facebook a magazinului.

Spre exemplu dacă îți comanzi un telefon online nou sigilat poți avea surpriza să primești unu resigilat ceea ce nu este deloc corect. Este drept se poate returna produsul conform legii, dar nu e ok s se ajungă aici.

Ce spune legea?

Chiar în Articolul 18 al Ordonanței nr.21/1992 se arată faptul că ,, Consumatorii au dreptul de a fi informați, în mod complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor oferite de către operatorii economici, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere rațională, în conformitate cu interesele lor, între produsele și serviciile oferite și să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate”. În realitate sunt magazine online care nu au scrise detalii ale produselor.

E drept că oricine vrea să facă bani dar până la urmă nu trebuie să ne gândim doar la asta și să nu ne mai intereseze de clienți. Dacă există probleme acestea trebuie remediate de către magazine. Art.25 al Ordonanței nr.21/1992 mai spune și faptul că ,, Prețurile și tarifele trebuie indicate în mod vizibil și într-o formă neechivocă, ușor de citit”. În magazine vedeți de multe ori scris prețul scris normal apoi punct și celelate 2 litere foarte mici.

Ce ar trebui să fac eu?

Dacă primești un produs neconform, sau pur și simplu dorești să îl schimbi trebuie să conactezi vânzătorul (magazinul respectiv) să le aduci la cunoștință specificând numele, prenumele și nr comenzii precum și produsele cumpărate în vederea schimbării produsului respectiv ori primirii contravalorii acestora în bani.

Problmea o reprezintă și timpul. De regulă majoritatea magazinlor acceptă schimbul produslui fără suprare sau trimit banii înapoi, problema este că durează câteva zile și e neplăcut să aștepți atât.
În caz că primești un produs prin curier deteriorat contactaeză firma de curierat resepctivă care ți-a livrat produsul comanat. Dacă primești un telefon resigilat contactează contactezi vânzătorul și returnează-l. Sunt multe magazine online care au o rubrică pe site-urile lor în ceea ce privește politica de retur.

Da din păcate se mai întâmplă și astfel de lucruri nu doar la noi, și în alte țări doar că acolo părerea clienților contază. La noi, nu prea. Vedeți supermarketuri care au produse expirate care pun în pericol siguranța populației și cu toate astea nu prea iau cine știe ce măsuri. Reclamațiile curg magazinele promit că remediază problemele și tot acolo ajungem mai devreme sau mai târziu. E un cerc vicios. De asemenea fi-ți atenți la produsele desigilate sau resigilate (deși le-ați cumpărat noi) sau la cele folosite ori contrafăcute. Absența indicativelor CE spune totul despre acestea. Returnați-le imediat.

De asemenea dacă nu ajungeți la o înțelegere cu comerciantul există și a doua soluție Autoritate Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Doar că la ANPC te adresezi cu o plângere numai dacă nu ieșiți la o înțelegere cu vânzătorul. Acesta este pasul cel mare dacă îl putem numi așa.

Lăsați-mi jos în comentarii ce părere aveți voi.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment