Șoferii din București trebuie să știe că începând de luni, 15 august, intră în vigoare o nouă legislație privind parcările.
În funcție de locație, utilizatorii locurilor marcate cu albastru trebuie să plătească între 2,50 și 10 lei pe oră.
În caz contrar, traficul va fi oprit, iar șoferii vor fi sancționați.
Potrivit mai multor organizații neguvernamentale, noul regulament nu rezolvă problema de fond.
Noile reguli de parcare din București prevăd că șoferii trebuie de acum înainte să scoată bani din buzunar pentru a-și lăsa mașinile în locurile de parcare semnalizate cu albastru.
Parcarea în zona zero costă 10 lei, în zona unu costă 5 lei, iar în zona doi costă 2,50 lei pentru o oră.
Contravenienții vor primi o amendă zilnică de 200 de lei și li se va bloca mașina.
Doar pentru ziua respectivă se plătește taxa.
Aveți două opțiuni pentru a plăti taxa de parcare: cash sau un SMS la 7458.
Aplicația “Parking București”, care poate fi descărcată gratuit din AppStore sau Google Play, acceptă acum și plățile, potrivit municipalității.
De asemenea, persoanele fizice pot alege abonamente de o zi, o săptămână, o lună, un semestru sau un an. De exemplu, un abonament pentru zona 0 costă 75 de lei pe zi, 300 de lei pe săptămână sau 1.050 de lei pe lună.
Hibele regulamentului pentru parcarea în București
Cu toate acestea, toate acestea vor fi adevărate doar în teorie, deoarece există multe necunoscute și chiar modalități prin care șoferii pot eluda noile legi de parcare în viața reală.
Nimeni nu poate garanta, de exemplu, că șoferii nu vor parca pe drumurile publice în zone în care noile reglementări nu se aplică.
Deoarece Primăria de sector ar putea să nu aibă aceleași reguli acolo, mașinile parcate ilegal se vor muta de fapt la două străzi distanță.
În plus, anterior, autoritățile aveau opțiunea de a ridica vehiculele parcate pe trotuar, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
Atunci când un primar lua decizia de a scoate în afara legii parcarea ilegală, politica dura de obicei câteva zile, timp în care anumite vehicule erau îndepărtate în fața presei. După care, la loc comanda.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat recent, la B1TV, că în orașele occidentale, veniturile din parcări reprezintă 7%-8% din bugetul local.
El susținea însă că nu este cazul Bucureștiului, unde se anticipează că încasarea în primul an a acestor taxe se va ridica la 10 milioane de lei.
Scopul, potrivit lui Nicușor Dan, nu este de a face bani din parcări, ci de a elibera cele mai aglomerate cartiere ale Bucureștiului, de a încuraja oamenii să folosească transportul în comun și de a crea o atmosferă mai curată.
Problema este că, în prezent, Bucureștiul nu are un transport public fiabil care să ofere un mediu de deplasare confortabil.
Într-un oraș în care temperaturile din timpul verii în mijloacele de transport în comun pot depăși adesea 50 de grade Celsius, majoritatea tramvaielor și troleibuzelor sunt vechi, uzate, ruginite și prăfuite, cu ferestre mici care nu se deschid. De asemenea, acestea nu au aer condiționat, o necesitate de bază.
Autobuzele sunt oprite frecvent în traficul din București, deoarece nu există suficiente benzi de autobuz în oraș.
În concluzie, deși noua legislație privind parcările din capitală este, fără îndoială, necesară, aceasta nu va avea impactul dorit fără eforturi coordonate la nivelul întregului oraș.