Noul motor de 1.0 sCe. Performante mai bune, consum mai mic
Dacia a lansat un nou motor de 1 litru sCe 12V anul trecut odată cu cutia de viteze pilotată Easy-R.Dar despre acest motor vom dezbate în cele ce urmează. Grupul Dacia a dezvoltat acest motor cu injecţie multipunct ce este capabil să dezvolte 75 de cai putere şi un consum mai mic.
Acest downsizing adoptat de Grupul Dacia îşi propune să ajungă la inima românilor prin consumuri mai mici şi performanţe ceva mai bune. În esenţă este o noua motorizare pentru Logan si
Sandero. Motor de 1 litru 998 cmc cu 3 cilindri este aspirat şi dezvltă 75 CP.
Nu este un motor turbo ca 1.0 Tce, fiind însă mai slab ca putere, în esenţă vorbim de un motor aspirat.
Personale care doresc o maşină cu un motor uşor de întreţinut benzină aspirat în 3 pistoane au o serie de avantaje cum ar fi:
– Taxe mai mici: impozit scăzut, RCA, CASCO (dacă vei opta pentru o poliţă CASCO ne fiind obligatorie) reduse datorită reducerii cilindraei
– Vorbind despre preţ. Acestea pornesc de la 6850 de Euro odată cu modelul Acces. Este un preţ mic pentru o maşină low cost cu un motor de generaţie nouă dezvoltat de Dacia.
– Motor 1.0 sCe este uşor de întreţinut fiind un motor cu aprindere prin scânteie (MAS), ce poate suporta instalaţii GPL pentru cei care doresc un preţ mic la conbustibil.
– În privinţa consumului, oficialii de la Dacia dau un consum mixt de 5.4 litri/100 km benzină, iar urban de 6.6 litri/100 km, extra urban (drum lung) 4.6 litri/100 km. Aşadar consumuri reduse cu circa 10% faţă de 1.2 benzină.
– Normă de poluare Euro 6, iar emisiile de Co2 sunt de 120 g/km. Însă în privinţa emisiilor nu trebuie să vă mai faceţi o problemă dacă ne raportăm la taxa de timbru, aceasta fiind anulată anulată.
Păreri 1.0 Sce
Motorul nu a fost gândit pentru demaraje rapide, nu este capabil să facă viteză în timp scurt fiind un motor mic cu un cuplu mic. Prin urmare cei care doresc un motor fâşneţ vor trebui să se uite la un 1.5 dCi dacă vor tot un motor din gama Dacia.Dacă vrei o maşină de familie şi nu ai mari aşteptări de la acest motor, este alegerea potrivită pentru tine. n amatorism cu un astfel de motor este capabil să te ducă la destinaţie fără probleme cu un consum decent fiind un motor aspirat cu injecţie multipunct.
Depinde de voi dacă optaţi pentru 1.0 sCe, 1.0 Tce, ori motoarele diesel de 1.5 dCI. Cu siguranţă întreţinerea unui motor pe benzină este mult mai facilă faţă de un motor diesel. Preţurile la revizii şi ITP-uri sunt mai mari pentru motoarele diesel, dar este de înţeles sunt tehnologii diferite ce necesită întreţinere mai dificilă. Dacia se doreşte a fi o maşină uşor de întreţinut fără a cheltui mulţi bani pe piese şi conbustibil.
Aş vrea să văd şi părerile voastre cu privire la acest motor.Vă aştept pe rubrica de comentarii cu comentariile voastre.
Dacă v-a plăcut acest articol vă rugăm să lăsaţi un share şi un like!
Daţi un like pe butoanele d mai jos pentru a distribui articolul prietenilor tăi! Mulţumim
O comparație între motorul de 1000 ace și 0.9 tce?
Sigur o să fac articol separat în care voi trata aceste două motoare 1.0 sce şi 0.9 tce cu avantaje dezavantaje etc.
Buna ziua, am si eu o intrebare.
Ce motor ați alefge intre 1.0 sce si 0.9 tce știind ca pe mașina urmează sa se instaleze o instalație GPL. Mașina se va folosi ca si taxi, deci trebuie sa ducă 400-500k de km.
Mulțumesc
Din câte am citit şi eu există oarecare probleme cu motorul 0.9 Tce şi instalaţia GPL. Turbina se încinge repede mai ales vara când motorul este supra solicitat datorită caniculei.
Eu aş recomanda mai degrabă motorul aspirat de 1 litru 1.0 sCe cu injecţie multipunct având în vedere că urmează să se meargă 400 500 de mii de km.
Am scris un articol în care compar cele două motoare 0.9 Tce şi 1.0 sCe
https://etechnocars.blogspot.ro/2017/05/09-tce-si-10-sce-prezentare-si.html
1600 km patru persoane si portbagaj plin, aer conditionat 50 %, consum pe cb 4,5 l/100 km.
Viteza medie 60 km/h, deci mers legal, relaxat, dar nici nu am încurcat circulatia.
Cb activat la reprezentanță.
Logan 1.0 sce plus. 3100 km, benzina 98.
Am si poze si filmuleț, dar cred ca ma puteti crede pe cuvânt.
Deci, cu alte cuvinte ești mulțumit de motor și mașină
Va rog sa va spuneti parerea privitor la zgomotul si vibariile motorului 1.0 sce plus.Multumesc.
Motorul de 1l are putere la urcare in panta si e mai bun decat cel de 0.9 ?
De fapt este vorba de ,,urcare in rampă". Rampele se urcă, pantele de coboară. La urcarea în rampă se descurcă la fel ca cel 1.2 din generaţia precedentă, e la fel, are aceeaşi putere. La 0,9 TCE se vede o diferenţă are un cuplu mai mare şi are şi 90 CP, nu sunt mulţi dar oricum contează puţin.
Mai il testez oricum cam fara puere