Noul BMW XM, un SUV cu motor V8 ajutat de un sistem plug-in hibrid, care cântăreşte mai mult decât un model electric

Dă şi tu share articolului

BMW nu urmează exemplul celor de la Mercedes în ceea ce privește lansarea unor vehicule de înaltă performanță cu motoare cu 4 cilindri, cu putere redusă și cu asistență hibridă, în favoarea motoarelor V8, cum este cazul lui C63S AMG.
Bavarezii au ales să integreze un puternic motor V8 în sistemul de propulsie hibrid plug-in al noului SUV BMW XM, cel puțin într-un caz.
Este vorba despre noul BMW XM, proaspăt prezentat, care a fost așteptat cu mare interes.

Denumirea XM este singura pe care noul model o folosește în loc să ia un indice numeric, așa cum făcea X5M în trecut, indicând că va fi modelul de top în ierarhie.
Noul model are o dimensiune de 5.110 mm, ceea ce îl face ceva mai mare decât X5M și comparabil cu X7.
Cu un ampatament de 3.105 mm, acesta dispune de un ampatament mult mai mare decât cel al versiunilor lungi din perioada în care Seria 7 era în producție.

Designul noului XM se bazează pe noțiunea concept-car-ului expus anterior cu numele corespunzător, aducând în același timp diferențe notabile față de tendințele actuale ale BMW. Grila redevine orizontală, iar renumitele faruri duble au fost reduse la dimensiuni atât de mici, încă par mai degrabă nişte ghilimele pentru marea grilă din centru. Elementele esenţiale de iluminare vor fi poziţionate sub farurile duble, deci.

Interiorul adoptă același sistem inovator de divertisment cu ecran dublu curbat inovator de la cele mai recente vehicule BMW, ceea ce îl face mai previzibil și mai actual.

Bineînțeles, grupul motopropulsor al noului model este principalul său punct de vânzare.
Deși este un sistem hibrid plug-in, ideea fundamentală din spatele acestuia nu este nouă.
Între grupul motopropulsor și cutia de viteze se află un motor cu ardere internă și un motor electric.
Puterea lui XM îl diferențiază de alți producători care folosesc această idee de mulți ani, inclusiv de mai multe mașini BMW actuale și trecute.

Motorul cu combustie internă este același V8 biturbo de 4,4 litri de la BMW, care este oferit în această configurație cu o putere sporită de 489 de cai putere.


Așadar, în esență, motorul V8 a fost îmblânzit aici, în ciuda faptului că același grup motopropulsor produce peste 500 de cai putere la multe alte modele și 635 de cai putere la M5.
Acesta va produce 490 de cai putere și 650 Nm pe noul XM.
Motorul va produce în continuare 197 de cai putere și un cuplu de 280 de Newton-metri, dar poate transmite mai mult cuplu printr-o formă de transmisie, până la 450 Nm.

Puterea combinată a sistemului total este de 653 de cai putere, iar cuplul maxim este de 800 Nm.
M xDrive, care favorizează puternic puntea spate, va distribui puterea către toate cele patru roți.

Cu atâta putere, noul BMW XM va atinge cea mai mare viteză în 4,3 secunde, iar în funcție de opțiunile selectate, viteza maximă este de 250 sau 270 km/h.
După standardele actuale, unii ar putea spune că accelerația nu este tocmai cea mai rapidă, iar greutatea este cauza.

Noul XM este cu 300 de kg mai greu decât BMW iX electric cu tracțiune xDrive40, care este și el foarte greu din cauza bateriei mari, cântărind 2.785 kg când este gol.
Noul XM va fi probabil cel mai mare model M fabricat vreodată, cântărind peste 2,8 tone.
Masa totală a noului BMW XM, inclusiv sarcina utilă, este de 3,3 tone, prin urmare, doar 200 de kilograme îl separă de clasa camioanelor și de obligativitatea obținerii unui permis de categoria C pentru a-l conduce.

Dimensiunile, absența fibrei de carbon, ca în cazul lui iX, și bateria litiu-ion de 29,5 kWh montată în podea sunt motivele acestor diferențe.
Cu o capacitate utilă de 25,7 kWh, are o autonomie de 82-88 km.
Doar 7,4 kW pot fi folosiți pentru a încărca această baterie, prin urmare va fi nevoie de mult timp pentru a o încărca – producătorul preconizează 4 ore și 25 de minute.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment