Noul Apple CarPlay vrea să schimbe industria: de ce toată lumea îl va copia

Dă şi tu share articolului

Interfețele de utilizator și comenzile furnizate de producătorul auto sunt înlocuite de o nouă versiune a Apple CarPlay, care are acces la mai multe date despre vehicul și șofer.

Scopul noului CarPlay de la Apple este de a controla fiecare ecran de pe tabloul de bord prin înlocuirea interfețelor și comenzilor și obținerea accesului la date esențiale despre șofer și vehicul.
Este posibil să declanșeze un “război” cu producătorii de automobile reticenți în a renunța la proprietăți tehnologice atât de valoroase.

În timp ce șoferii consideră că proliferarea funcțiilor iPhone în tabloul de bord este un confort, producătorii de automobile și firmele IT văd un “câmp de luptă” important.
Până în 2030, datele auto ar putea fi evaluate la 400 de miliarde de dolari anual, potrivit McKinsey & Co.
Potrivit Fortune Business Insights, piața globală a mașinilor conectate va crește de la puțin sub 60 de miliarde de dolari în 2021 la peste 190 de miliarde de dolari în 2028.

Producătorii auto consideră că datele despre vehicule reprezintă o parte crucială și profitabilă a viitoarelor lor strategii de afaceri, pe măsură ce mașinile devin tot mai interconectate.
Aceștia intenționează să vândă produse precum asigurarea cu plata pe kilometru și ofertele bazate pe traseu ale comercianților cu amănuntul.

În cazul automobilelor, care sunt efectiv browsere pe roți, experiența de căutare este în pericol, potrivit lui Roger Lanctot, director al departamentului de mobilitate conectată pentru automobile la Strategy Analytics.

Potrivit acestuia, doar cei mai mici și cei mai recenți producători de automobile vor fi pregătiți să ofere Apple acces la experiențele lor la bordul vehiculelor/la bord.

În cadrul conferinței sale anuale internaționale pentru dezvoltatori din iunie, Apple a prezentat cea mai recentă versiune a CarPlay, dar a adăugat că “lucrează cu producători de automobile din întreaga lume”.
Gigantul tehnologic a prezentat logo-urile a 14 producători auto importanți, inclusiv nume bine cunoscute precum Honda, Mercedes-Benz și Ford.
Acesta a declarat că, începând cu sfârșitul anului viitor, versiunea actualizată va fi oferită în vehicule.

Potrivit purtătorului de cuvânt Stu Fowle, General Motors “nu are încă planuri clare de comunicat cu privire la modul în care abordează ceea ce Apple a prezentat la începutul acestei veri”.

„Evaluăm la nivel intern toate noile tehnologii și funcții potențial relevante”, a declarat Andrew Brudnicki, purtător de cuvânt al Mercedes-Benz SUA. „În acest context, purtăm discuții și cu Apple”.

„Din păcate, nu putem comenta asupra planurilor de produse viitoare”, a declarat Miles Johnson, purtător de cuvânt al Hyundai Motor America.

Preocupări legate de pierderea datelor

Mai mulți producători germani de automobile, printre care Audi, Mercedes-Benz și Volkswagen, și-au exprimat îngrijorarea cu privire la pierderea datelor de infotainment, cum ar fi căutarea GPS, atunci când Apple a debutat CarPlay în 2014.
Până în 2018, Toyota a refuzat să integreze CarPlay și Android Auto, care oferă o funcție comparabilă pentru dispozitivele Android de la Google.

Constructorii auto renunță la distincția de marcă pe ecranele din bord în favoarea Apple sau Google, deoarece CarPlay este standard în fiecare vehicul.
În prezent, CarPlay are voie să reproducă doar aplicațiile de apeluri, mesaje și navigație ale iPhone-ului pe tabloul de bord din mijlocul mașinii.
Sistemul include aplicații de la terți, printre care Waze, Spotify, ChargePoint și altele. Șoferii controlează aplicațiile prin intermediul ecranului tactil al mașinii și al controlului vocal.

Potrivit lui Emily Schubert, manager senior Apple pentru inginerie în domeniul experienței auto, cea mai recentă versiune a CarPlay “comunică în timp real cu componentele vehiculului” și pătrunde și mai mult în tabloul de bord.

Previzualizarea a demonstrat modul în care CarPlay ar putea lua locul indicatoarelor de bord ale unui producător auto pentru vitezometru, turometru, temperatură, nivel de combustibil sau baterie pentru vehicule electrice.
În plus, puteți modifica un panou de instrumente folosind cadrane, fundaluri, culori și layout-uri aprobate de Apple.

În plus, se pot adăuga widget-uri programabile pe afișajele autoturismelor care afișează date de pe un iPhone conectat, cum ar fi evenimente din calendar, rapoarte meteo, contacte din agenda de adrese și altele.

Având în vedere termenele lungi de realizare, producătorii ar trebui să înceapă să implementeze noua versiune CarPlay în scurt timp.
Rob Passaro, un consultant în domeniul tehnologiei auto și al managementului de produs, care a colaborat îndeaproape cu Apple în perioada în care lucra la BMW, a afirmat că, de la anunț, nu a auzit de niciun producător care să fi trecut la implementarea acesteia.

Cu toate acestea, Apple are o influență substanțială asupra producătorilor de automobile datorită atracției sale enorme pe piață.
Potrivit editorului executiv al Autotrader, Brian Moody, cumpărătorii consideră acum CarPlay ca fiind un echipament standard.

Schubert susține că 79% dintre cumpărători “evaluează doar automobilele cu CarPlay” atunci când cumpără mașini noi și că 98% dintre mașinile noi sunt în prezent echipate cu CarPlay.

Potrivit lui Mike Ramsey, un expert Gartner specializat în domeniul auto și al mobilității inteligente, “încercarea de a activa CarPlay în acest moment reprezintă un risc foarte mare”.

Giganții tehnologiei preiau controlul

Apple a îmbunătățit constant CarPlay de la debutul său la Salonul Auto de la Geneva, în urmă cu opt ani, adăugând noi interfețe de utilizator, aplicații și funcționalități.
CarPlay a primit caracteristici, inclusiv capacitatea de a afișa stațiile de încărcare a vehiculelor electrice de-a lungul unui traseu și adăugarea de combinații de culori alternative într-o actualizare de anul trecut.

Cea mai importantă actualizare ar urma să aibă loc în următoarea versiune, care vine în condițiile în care Google și Amazon avansează și ele în domeniu.

Potrivit lui Lanctot, “Apple, Google și Amazon se străduiesc să posede mașina legată care se creează”.

Pentru mulți utilizatori, CarPlay și Android Auto de la Google au făcut ca sistemele de infotainment oferite de producătorii auto să devină complet inutile.

Războiul experienței utilizatorului a fost câștigat de Apple și Google, potrivit lui Ramsey.

Acesta a remarcat: “CarPlay și Android Auto nu sunt perfecte.
Dar pentru funcțiile esențiale, cum ar fi navigarea și utilizarea aplicațiilor pentru muzică, podcasturi și cărți audio, acestea se comportă semnificativ mai bine decât sistemele încorporate.

Cu sistemul său de operare Android Automotive, care nu trebuie confundat cu Android Auto, Google a pătruns deja mai adânc în tabloul de bord.
Producătorii de automobile, printre care se numără General Motors, Volvo/Polestar, Renault, Nissan și Mitsubishi, au instalat Android Automotive în vehiculele lor.

Sistemul de infotainment, panourile de instrumente și alte afișaje sunt toate alimentate de Android Automotive, potrivit lui Andrew Poliak, director tehnic pentru Panasonic Automotive Systems.

Însă, deoarece Android Automotive este un sistem de operare pentru automobile precum QNX sau Linux și oferă producătorilor auto mai mult control, a adăugat Poliak, acesta diferă de actualul CarPlay.

„Producătorii de automobile pot să-și construiască propriile sisteme folosind sistemul de operare Android Automotive și să restricționeze sau să permită orice lucru pe acesta”, a spus Poliak.

Potrivit lui Poliak, o serie de automobile folosesc în prezent sistemul de operare Android Automotive de la Google pentru a rula Apple CarPlay.
Având în vedere modul în care Apple abordează tehnologia sa, probabil că acest tip de interoperabilitate nu va fi cazul cu viitoarea iterație a CarPlay.

Potrivit lui Lanctot, Google și-a îmbunătățit transparența și și-a clarificat foaia de parcurs pentru automobile.

Când vine vorba de rigiditate, Lanctot a afirmat că Apple este mai rău decât Google.
Cu toate acestea, Apple va informa, fără îndoială, producătorii de automobile că clienții lor doresc o experiență de condus asemănătoare cu cea a Apple.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment