Noua strategie a Dacia: ce urmează pentru producătorul auto din România

Dă şi tu share articolului

Constructorul român Dacia susține că intrarea pe această piață minusculă îi va oferi acces la o nouă bază de clienți considerabilă.

Aproape fiecare măsurătoare arată că Dacia a fost un succes pentru Grupul Renault.

Renault a folosit Dacia ca rampă de lansare pentru proiectul său Logan, o mașină mică, fără ornamente, care subevaluează concurența cu mii de euro, după ce a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al companiei românești în 1999.
Micul automobil Sandero, disponibil în prezent, are un preț rezonabil.

De la lansarea Logan în 2004, Dacia a vândut 7,5 milioane de automobile, fiind a treia cea mai bine vândută marcă din Europa în acest an.
Deși Renault nu dezvăluie cifre specifice, metodologia sa de “design la cost”, care depinde de utilizarea economică a tehnologiei deja existente a alianței Renault-Nissan și de producția cu salarii mici din România și Maroc, a produs marje care depășesc semnificativ marca omonimă a grupului.

Formula Dacia este în prezent în curs de ajustare de către Renault.
Expresia “prețuri extrem de scăzute” a fost înlocuită cu expresia “cel mai bun raport calitate-preț”.

O nouă strategie

“Nu este vorba de “costuri ieftine”.
Ne concentrăm pe ceea ce contează cel mai mult “a declarat Xavier Martinet, șeful departamentului de vânzări și marketing.

Având în vedere preocupările legate de schimbările climatice, durabilitatea, costurile energiei, inflația și epidemia de coronavirus, directorii Dacia susțin că, în ciuda aparentei subtilități a mișcării, aceasta reflectă o tendință în rândul tuturor claselor socio-economice către un consum mai chibzuit.

Anul trecut, care a fost caracterizat de o penurie de semiconductori și de o economie volatilă, a fost marcat de un mare succes pentru Dacia.
Potrivit statisticilor Dataforce, Sandero, cel mai bine vândut model al mărcii, s-a situat pe locul al doilea în topul mașinilor mici în prima jumătate a anului 2022 și a fost singurul model din top 10 care a înregistrat o creștere a vânzărilor.

Dacia și-a majorat cota de piață la 4% în primul semestru, de la 2,9% în 2021, potrivit grupului de lobby din industrie ACEA. Vânzările totale au crescut cu 18%, cel mai mult față de orice producător auto de volum, potrivit ACEA.

O trecere la segmentele compacte, în detrimentul mașinilor mici, care a început anul acesta cu lansarea crossover-ului Jogger cu șapte locuri, va crește numărul de potențiali cumpărători la 13 milioane, de la aproximativ cinci milioane, a declarat directorul general al mărcii, Denis Le Vot.

O nouă etapă

În timp ce prezenta ideea pentru buggy-ul electric Manifesto, Le Vot a declarat: “Aceasta este o nouă etapă în istoria noastră.

Directorul general al grupului, Luca de Meo, l-a selectat pe Le Vot, un executiv experimentat al alianței Renault-Nissan cu o vastă experiență internațională, pentru a supraveghea creșterea Dacia.
Le Vot a declarat că Dacia va beneficia în continuare de o autonomie sporită în cadrul grupului, inclusiv de 3.000 de ingineri dedicați exclusiv mărcii. Un plan de creștere a sinergiilor prin partajarea platformelor și a unei unități de afaceri cu marca rusă Lada pare să fi eșuat după ce Renault a declarat că va părăsi Rusia după invazia din Ucraina.

Noua identitate, care pune accentul pe duritate și fiabilitate, prezintă o emblemă “spear” albă, ornamente de-cromate și culori exterioare inspirate de mediul înconjurător.
Mobilierul simplu și mobil din placaj este utilizat pentru a modifica reprezentările.

Le Vot a explicat că obiectivul este de a schimba percepția consumatorilor despre Dacia, de la o marcă pur și simplu low-cost la una care să se adreseze celor care doresc “valoare pentru bani”, mai degrabă decât doar cel mai ieftin vehicul disponibil.

Dacia reușește acest lucru, în parte, prin oferirea de soluții tehnice de ultimă generație, dar rentabile, cum ar fi șinele de acoperiș care se deschid spre interior pentru a crea un portbagaj pentru echipament sau cotierele de acoperiș cu o clemă integrată pentru un telefon mobil pentru a oferi multimedia în locul unui ecran tactil central.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment