Norvegia ţara în care vânzarea de maşini electrice depăseşte vânzările autoturismelor pe benzină sau diesel

Dă şi tu share articolului

Vânzarea autovehiculelor electrice din Norvegia depăşesc maşinile convenţionale

Norvegia ţara în care vânzarea de maşini electrice depăseşte vânzările maşinilor pe benzină. Da, aţi auzit bine. În Norvegia o ţară foarte dezvoltată face revoluţie în materie de protecţia mediului. Astfel conform statisticilor 52% dintre maşinile vândute în această ţară în anul 2017 au fost electrificate complet sau parţial. Vorbim despre o premieră, Norvegia fiind singura ţară în care vânzarea acestor maşini electrice într-un an este egal cu cel al maşiunilor pe motorină diesel.

Este adevărat anul trecut a marcat acest eveniment în sensul în care maşinile electrice şi hibride din Norvegia au ajuns să adune mai mult de jumătate din vânzările totale de autoturisme din acest stat nordic. Guvernul norvegian face eforturi mari pentur a determina oamenii şi a-i incuraja să cumpere un autoturism electric sau hybrid.
Dar cine este responsabil pentru încurjararea şi ajutoarea celor care doresc achiziţionaera maşinilor electrice?
Achiziţia autoturismelor electrice este sisţinută de programele guvernamentale, acestea elimină taxele de achiziţie şi utilizare pentru aceste maşini. susținute în special de programele guvernamentale care elimină taxele de achiziție și utilizare pentru aceste mașini.
Potrivit statisticlor prezentate de autorităţile din Norvegia, 52% din maşinile vândute în 2017 au fost electrice sau hibride. Dacă ar fi să mă întrebaţi pe mine eu sunt uimit de această cifră şi de de o parte dacă stau să mă gândesc mai bine, este cumva de aşteptat, vorbim de o altă ţară cu o altă mentaltiate, un welfare state, un stat al bunăstării, iar acolo se pune un mare accent pe protecţia mediului comparativ cu România şi alte state din Europa.
În Norvegia este prima dată în istorie când maşinile ce au motoare cu aprindere, benzină şi diesel sunt depăşite fiind surclasate cu mult faţă de cele cu propulsie electrică sau parţială (hybrid).
Volkswagen Golf rămâne unul dintre modelele clasice, pe clasamentul pe modele electrice, autoturisme precum BMW i3, Toyota RAV4 şi Tesla Model X figurează în acest clasament.
Dacă luăm în considerare autoturismele full electrice (emisii 0) acestea sunt în procent de 21% din piaţa norvegiană în creştere cu 5 procente faţă de 2016. În mod clar de la an la an vom vedea procente crescute pentru această ţară, posibil să ajungem în 2020 la 30% maşini full electrice.
La noi în ţară situaţia este diametral opusă. Ministerul mediului oferă doar 5000 de euro celor care doresc să achiziţioneze un autoturism electric. Acest ajutor este bineînţeles inutil în condiţiile în care preţurile pentru un autoturism electric sunt mari, peste 20.000 de euro pentru maşini din clasa mini unde mai pui şi faptul că nu găseşti peste tot prize de încărcare. Prin urmare infrastructura este la pământ, iar oamenii sunt tentaţi în continuare să cumpere maşini cu motor termic.
Acelaşi procent de maşini diesel 23% sunt însă în cădere, pe un trend descendent în ultimii ani, maşinile electrice făcându-le loc.
Iar vânzările de maşini electrice sau electrificate din Norvegia sunt (aproximativ 27.000 euro), iar taxele foarte mari din Nordul Europei ar transforma o versiune pe benzină a unui VW într-o variantă mult mai puţin avnatajoasă: 300.000 de coroane norvegiene (31.000 de euro), iar din aceşti bani 120.000 de coroane nrovegiene sunt taxele aferente.
Chiar încă de 2016 au existat discuţii la nivel guvernamental pentru eliminarea beneficiilor financiare pentru modelele de maşini electrice, acestae aducând anual o pierdere de 3 miliarde de coroane la bugetul de stat care ajunge la 1300 de miliarde de coroane norvegiene. Presiunile din partea mişcărilor ecologiste au facut să fie amânată şă în acest an. Norveia şi-a impus o ţintă clară privind eliminarea maşinilor cu motoare termice până în 2025, însă să vedem cum vor decurge lucrurile şi dacă vor elimina în totalitate maşinile clasice. Pentru o ţară ca Norvegia pare un lucru realizabit, cu toate astea nu este chiar aşa de uşor într-un timp relativ scurt de 7 ani.

Iar pe măsură ce apar la un interval de timp noi standarde pentru emisiile de poluare, producătorii auto îşi concentrează tot mai mult atenţia pe producerea autoturismelor hybride şi full electrice. Însă n ueste un teren prielnic privind înlocuirea maşinilor cu propulsie termincă în foarte multe state din Europa. Şi aici vorbim despre crearea unui sistem foarte bine eficientizat pretutindeni în Europa care să ofere şoferilor prize de încărcare rapidă în fiecare staţie ale benzinăriilor actuale. Dacă doreşti să citeşti un articol privind Câteva aspecte privind maşinile electrice, te invit să accesezi acest link..

Voi ce părere aveţi?
Daţi şi voi un share şi un like postării!

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment