Noile reguli pentru transportul alternativ au intrat în vigoare la 1 februarie. Ce obligații au șoferii Uber, Bolt, Yango și Clever

Dă şi tu share articolului

Anul 2020 vine cu noi reguli pentru companiile care prestează transport alternativ (ride sharing) în România. Pe lângă taxa pe care companiile vor trebui să o plătasc către stat șoferi trebuie și ei la rândul lor să îndeplienască noi reguli.

Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunțat sâmbătă că începând cu 1 februarie 2020 au intrat în vigoare noi reglementări privind activităţile de transport alternativ.

„Începând cu 1 februarie 2020, intră în vigoare O.U.G. 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto. Transportul alternativ se poate realiza doar prin intermediul unei platforme digitale avizate tehnic de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autoturismele trebuie să deţină autorizaţie pentru transportul alternativ, iar şoferul un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română. Până la această dată, persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa acestei ordonanţe au beneficiat de o perioadă de tranziţie pentru punerea în acord cu noile prevederi legale”, se arată într-un comunicat al IGPR, citat de Agerpres.

Autoturismele folosite pentru transportul alternativ trebuie să îndeplienască mai multe condiții: Să aibă maximum cinci locuri, ă aibă inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare şase luni (nu la 2 ani) ; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; să deţină copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.

Limita de vârstă este de 21 de ani și nu de 20 ( și să dețină permis de conducere de cel puțin 2 ani), să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română. De asemenea nu trebuei să aibă cazier judiciar, să deţină aviz medical şi psihologic, să nu-i fi fost suspendat dreptul de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihoactive şi să nu fi fost implicat în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

„Atunci când îşi desfăşoară activitatea, conducătorul auto trebuie să deţină la bordul autoturismului şi să prezinte organului de control rutier, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia rutieră, şi următoarele documente: asigurarea de răspundere civilă auto; asigurarea pentru persoane şi bunurile acestora; ecusonul de transport alternativ; copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ”, se menţionează în comunicat.

Șoferii au și ale obligații printre care: să aibă o țintă corespunzătoare, comrotament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul, să nu refuze efectuarea cursei în condiţiile iniţial agreate, să se supună controlului autorităţilor cu atribuţii în domeniu, să nu utilizeze mijloacele audio-video fără acordul clientului şi să efectueze cursa doar cu un autoturism înscris pe platforma digitală.

Având în vedere că activitatea de ride sharing este reglementată de aplicații aceasta intră sub incidența MInisterului COmunicațiilor și Societății Informaționale. Cntrolul noilor prevederi este asigurat de către acesta. De asemenea Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, poliţiştii rutieri, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi inspectoratele teritoriale de muncă, potrivit actelor normative care reglementează domeniul de competenţă al acestor instituţii.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment