Motorul 0.9 Tce – Despre acesta, cat de economic este, specificatii, păreri

Dă şi tu share articolului

Propulsorul 0.9 Tce produs de Renault – Totul despre acesta, cât de economic este.

Grupul Renault a lasant în anul 2015 un motor de generație nouă turbo în 3 cilindri capabil să dezvlolte o putere de 90 de CP. Vom vedea în  cursul acestui articol care sunt principalele motive care fac ca acest motor să fie un motor mic și eficient față de motoarele aspirate. Cei de la Dacia au decis să pună la bataie un nou motor de genrație nou în 3 cilindri 0.9 Tce. Motorul este unul rapid fiind superior celui MPI aspirat de 75 de CP. Motorul în 3 cilindri 0.9 Tce este primul motor dezvoltat din istoria mărcii Renault. Și renault Clio va fi echipat cu acest tip de motor.

Câteva cuvinte despre acesta
Blocul motorului și chiulasa sunt fabricate din aluminiu pentru a reduce masa motorului. Știm cu toții că atunci când există un motor ușor și o caroserie cât mai ușoară consumul este mai mic. Grupul turbocompresor are inerție mică, iar turbo-lag-ul a fost minimizat.
Să aducem în discuție și câteva cuvinte despre distribuție. Distribuția este variabilă, pe lanță și are 4 supape pe cilindru. DE asemenea nu putem trece mai departe fără să menționăm și sistemu ldevariere a fazelor supapelor de admisie care este controlat hidraulic.
Motorul dezvoltă o putere maximă de 90 de CP la turație mare de 5000 rot/min, lucru care este rar folosit  în mersul de zi cu zi. Cuplul pentru acest motor este de 135 de nm la 25400 rot/min.
Pe lângă cei 90 de Cai putere cu 90% din cuplul disponibil maxim ce începe la turații de 1650, motorul în 3 cilindri 0.9 TC oferă un răspuns rapid la accelerații la turații scăzute.
Putem spune că motorul 0.0 Tce este similar cu un motor aspirat MPI cum ar fi cel ede 1.2 litri sau 1.4 litri.
Specificații tehnice
Și după cum probabil ați mai citit, galeria de admisie a acestui motor 0.9 Tce a fost special gândită pentru a crea un efect de vârtej destul de putenric asupra aerului care pătrunde în cilindri.
Iar conform acestei particularități tehnologice combustia este foarte rapid și combinat cu cilindreea redusă performanțele sunt crescute iar consumul mai mic.
– Performanețele dinamice și reducerea consumului sunt cu aproximativ 5% mai mici
– Reducerea frecărilor cu aproximativ 20%. Acest lucru este datorat numarului redus de cilindri (doar 3)
– Dinamica îmbuntătățită a gazelor de evacuare.
Un lucru complet nou pe care mulți nu îl știau despre motoarel turbo. Ei bine aceste motoare au tehnologii împrumutate din Formula 1.
0.9 Tce este un motor cu arhitectură pătrată ce are o frecare redusă a mecanismului motor.
0.9 Tce Probleme?
Ştiu că a planat suspiciunea cum că acest motor 0.9 tce ar avea probleme
însă trebuie specificat de la bun început că orice motor în funcţie de
utilizarea acestuia, uzura lui şi întreţinerea defectuasă poate avea
probleme. Cu siguranţă este cel mai important să aveţi grijă de fiecare
motor folosind uleiuri de bună calitate cu vâscozitate ridicată şi să
schimbaţi atât uleiul cât şi soliţia antigel în intervalu lde timp dat
de constructor. Ei bine întreínerea reprezintă elementul cheie.
Părerea mea despre 0.9 Tce
Este un motor fiabil, cu toate că dacă vei decide să cumperi un autoturism din gama Renault sau Dacia cu acest motor trebuie să ai în vedere faptul că vei plăti taxe mai mici datorită celor 3 cilindri, dar mentenanța va fi puțin mai scumpă față de legendarele motoare MPI.
Dar este un compromis bun între calitate și preț, este un motor fâșneț, mult mai rapid decât obositul 1.2 MPI sau .10 MPI (în trei cilindri despre care v-am vorbit într/un alt articol.
Ca și dezavantaje, ar reprezenta vibrațiile acestui otor care se resimt în schimbătorul de viteze. Practică acesta tremură vizibil probabil datorită celor 3 cilindri.
Cu toate acestea răcirea motorului este mai eficientă, iar căldura acestuia nu intră la interior deoarece între bord și motor se află o pâslă care este utilă pentru a îndepărta căldura.
Concluzii,
Tce 90 Energy are performanțe remarcaile, cuplul motor maxim este de aproximativ 2500 și 3500 rot/min iar puterea maximă între 5000 și 5500.
Dar cel mai bine ar fi să îl testați la unul dintre dealerii autorizați Dacia pentru a vedea pe propria voastră piele. Și bineînțeles testând acest motor sau alte motoare la alte mașini din Gama Dacia și Renault veți fi în măsură să vă spuneți părerea.
Eu oricum vă aștept jos pe rubrica de comentarii.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

One Thought to “Motorul 0.9 Tce – Despre acesta, cat de economic este, specificatii, păreri”

  1. Alex

    Articolul pare scris putin in graba, continand ceva greseli:

    “Cuplul pentru acest motor este de 135 de nm la 25400 rot/min.”
    “…motorul în 3 cilindri 0.9 TC oferă un răspuns…”
    “Putem spune că motorul 0.0 Tce este similar cu un motor aspirat MPI…”
    “…mai rapid decât obositul 1.2 MPI sau .10 MPI (în trei cilindri despre care v-am vorbit într/un alt articol.”

Leave a Comment