BMW Isetta, un automobil cu bule, a servit drept sursă de inspirație pentru Microlino.
Acesta are o transmisie electrică, ceea ce îi permite să meargă cu o viteză maximă de 90 km/h.
Prin readucerea în actualitate a unui automobil clasic al anilor 1950, cu o întorsătură electrică, doi frați elvețieni încearcă să-și restabilească națiunea ca o putere globală în domeniul producției auto.
O nouă micromașină proiectată după BMW Isetta a fost lansată de Oliver și Merlin Ouboter, însă de data aceasta are patru roți în loc de doar trei.
Noul Microlino are un motor electric de 12,5 kilowați în locul motorului pe benzină anterior, ceea ce îi permite o autonomie de până la 230 km și o viteză maximă de 90 km/h.
Potrivit lui Oliver Ouboter, director de operațiuni la Microlino, vehiculul are un impact mai redus asupra mediului datorită greutății sale reduse de 496 kg și dimensiunilor compacte de 2,5 metri lungime. De asemenea, este mai simplu de parcat în locuri restrânse.
“Scopul a fost de a dezvolta un substitut pentru automobilele tradiționale.
Microlino reușește acest lucru mult mai bine decât bicicletele, deoarece este rezistent la intemperii, are capacitate de încărcare, permite ca două persoane să stea una lângă alta”, a declarat pentru Reuters Ouboter.
Mașina perfectă pentru oraș
“Pentru că este mai mic decât un automobil obișnuit, are nevoie de mai puține materiale pentru a fi fabricat și, pentru că are o baterie mai mică, consumă mai puțină energie electrică”, a continuat fratele său Merlin.
Prin urmare, impactul asupra mediului este de aproximativ o treime din cel al unui automobil electric tradițional.
Microlino, care este fabricat în Italia și costă peste 15.000 de franci elvețieni (16.195 de dolari), are peste 35.000 de rezervări.
Peste 10 milioane de franci elvețieni au fost investiți în această idee de către părinții Oubuters, a căror companie a vândut 90 de milioane de scutere. Frații nu vor să dezvăluie suma exactă.
Elveția este renumită mai ales pentru bănci, ceasuri și ciocolată, dar a avut, de asemenea, o industrie auto înfloritoare la începutul secolului al XX-lea, producând nume demult uitate precum Ajax, Fischer și Turicum.
Chiar dacă Elveția găzduiește câteva firme specializate, costurile ridicate de producție și o piață locală mică au condamnat multe dintre ele.
“Elveția este un loc unde se pot dezvolta idei, unde se face marketing, dar producția în masă se face în altă parte.
Cel mai recent exemplu în acest sens este microlino “a declarat Daniel Geissmann de la Muzeul Elvețian al Transporturilor din Lucerna.
El a afirmat că există o piață pentru un astfel de dispozitiv.
Este atractiv și plăcut.