Mașinile electrice au fost testate în România: ce diferențe au fost înregistrate

Dă şi tu share articolului

Consumul mediu de combustibil și autonomia medie a vehiculelor electrice din cadrul proiectului Rocharge au fost cu 6% și, respectiv, 18% mai mari decât cele declarate de producători.

În cadrul proiectului Rocharge, opt vehicule electrice au parcurs peste 1400 de kilometri prin România spre sfârșitul lunii septembrie 2022, efectuând un test în trafic real.

Obiectivul precis a fost testarea celor mai noi vehicule electrice, a drumurilor și a instalațiilor de încărcare.

Printre vehiculele supuse testului s-au numărat Renault Megane E-Tech Electric, BMW i4, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Lexus UX și Volkswagen ID.5 Pro Performance.

Cu toate acestea, având în vedere că majoritatea românilor care conduc mașini electrice o fac în propria țară, pe trasee comparabile și cu un comportament probabil destul de asemănător cu cel al celor 16 șoferi care au participat la Rocharge 2022, rezultatele finale ale proiectului sunt destul de importante.

Rezultatul testelor

În medie, cele opt mașini participante au consumat cu circa 6% mai mult decât valorile declarate de producător, iar autonomia a fost cu circa 18% mai redusă.

  • Audi Q4 Sportback e-tron; la finalul testului, consumul mediu a fost de 18,7 kWh/100 km, cu 0,9 kWh mai mult decât cel afișat de producător.
    În plus, autonomia cu un plin de energie a fost de 414,3 km, mai puțin decât cei 492 de kilometri indicați de producător.
  • La finalul testului efectuat pe drumurile din România, BMW i4 M50 Gran Coupe a avut un consum mediu de 21,2 kWh/100 km, cu 3,2 kWh mai mare decât valoarea oficială, și o autonomie de 383,7 km, semnificativ mai mică decât cei 520 km indicați de producător în datele tehnice.
  • Unul dintre cele două vehicule al căror consum mediu real de combustibil a fost mai mic decât cel declarat de producător a fost Hyundai Ioniq 5 Luxury AWD.
    Automobilul a consumat 17,8 kWh/100 km, ceea ce reprezintă cu 2,3 kWh mai puțin decât a indicat producătorul în catalog (21,1 kWh).
    Rezultatul Rocharge pentru autonomie a fost de 395,6 km, ceea ce este mai puțin decât cei 430 km din datele tehnice.
  • Kia EV 6 Long Range RWD GT Line, care împarte baza tehnologică cu Hyundai Ioniq 5, dar care are un singur motor electric, a consumat 17,7 kWh/100 km, cu 1,2 kWh mai mult decât declarase anterior Kia, și a avut o autonomie de 439,5 km, mult mai mică decât cea estimată de producător, de 528 km.
  • Lexus UX 300E FWD Luxury, autovehiculul cu cea mai scurtă autonomie de testare, nu a reușit să atingă cifrele preconizate de producător în ciclul WLTP.
    Față de cei 17,1 kWh/100 km din catalog, consumul mediu a fost de 19,1 kWh/100 km.
    Autonomia a fost limitată la 237,9 km, față de cei 305 km declarați de producător.
  • Diferența de consum mediu pentru Mercedes-AMG EQE 43 4Matic a fost de 3,6 kWh/100 km, mai mare decât cei 19,7 kWh/100 km din datele producătorului, și de 139,2 km, mai mică decât cei 533 km din catalog.
  • Renault Megane E-Tech Electric, cel mai economic vehicul testat în 2022, cu un consum mediu de 15,9 kWh/100 km, mai mic decât cel de 16,3 kWh/100 km pe care firma franceză îl publicase anterior.
    Acesta este al doilea vehicul cu cel mai mic consum de carburant din portofoliu, după modelul Hyundai.
    Autonomia vehiculului a fost de 382,5 km, cu 67,5 km mai puțin decât cei 450 km anunțați de producător.

  • La finalul testului din România, Volkswagen ID.5 Pro Performance a afișat un consum de 16,8 kWh/100 km, o valoare destul de apropiată de cea declarată de producător (16,4 kWh/100 km).
    Autonomia modelului german a fost de 462 km, mai mică decât cea declarată de producător, de 534 km.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment