Ioniq 6, cel mai eficient model Hyundai: când va fi lansat, la ce să te aștepți

Dă şi tu share articolului

Cel mai aerodinamic vehicul pe care Hyundai l-a dezvoltat vreodată este Ioniq 6.

Motorizarea de bază a crossoverului compact Ioniq 5 și cea cu autonomie mare sunt împărtășite de sedanul fastback cu patru uși.
Dar Ioniq 6 va înregistra o creștere semnificativă a duratei de viață a bateriei, în mare parte datorită designului său incredibil de elegant și aerodinamic.

În realitate, Ioniq 6 de la Hyundai Motor este vehiculul său superior din punct de vedere aerodinamic.
Acesta atinge un coeficient de rezistență la înaintare de 0,21, față de 0,29 al lui Ioniq 5 de la introducerea din acest an.

Ioniq 6 nu este doar o altă mașină, potrivit Hyundai.
EV-ul în formă de bomboană cu jeleu este cunoscut de către creatorii săi drept un “streamliner”, un termen care aduce un omagiu modelelor mai rotunde introduse în anii 1930.

Ciclul Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure rezultă o autonomie de 631 de kilometri pentru varianta cu tracțiune spate, cu o baterie de 77,4 kilowați-oră.
Comparați acest lucru cu autonomia de 500 km a modelului Ioniq 5.

Aerodinamica este extrem de necesară pentru ca Ioniq 6 să călătorească mai mult.

Potrivit lui Simon Loasby, șeful departamentului de design la nivel mondial de la Hyundai, reducerea rezistenței aerului a dus la cea mai mare îmbunătățire.

„Îl duce pe clientul nostru mai departe cu o singură încărcare.”

Prin imprimarea unui tricou pe care scria “0,1x”, Loasby și-a provocat echipa să producă un coeficient de rezistență mai mic de 0,20.
Au fost aproape, dar nu chiar.
Cu toate acestea, coeficientul lui Ioniq 6 este comparabil cu modele precum Tesla Model 3, Lucid Air și Porsche Taycan.

“Ești supărat, a remarcat toată lumea.
Nu veți reuși niciodată să atingeți acest obiectiv”, a spus Loasby.
“Sunt conștient, dar am vrut să ne testăm limitele.
Iar pentru acest proiect, acesta a fost genul de atitudine pe care am avut-o.”

Nu există o autonomie estimată de EPA pentru Ioniq 6.
Cu toate acestea, Hyundai anticipează că aceasta va fi de aproximativ 531 de mile, ceea ce reprezintă cu aproximativ 9% mai mult decât cele 480 de mile ale lui Ioniq 5.

Cu aproape 40.000 de precomenzi, potrivit Hyundai, vehiculul a început deja să se vândă în Coreea de Sud și va ajunge în Europa în acest an.
La uzina Hyundai din Asan, în Coreea de Sud, începe producția pentru America de Nord în ianuarie, iar livrările urmează două-trei luni mai târziu.
Ioniq 6 este construit la Asan prin aceleași metode ca și automobilul Hyundai Sonata.

Trucuri aero

Ioniq 6 este al doilea model din noua familie de vehicule electrice Ioniq a producătorului auto, toate construite pe platforma E-GMP dezvoltată de Hyundai Motor Group și împărțită cu Kia Corp.

Ioniq 7, un crossover cu trei rânduri, va urma Ioniq 5 și Ioniq 6. Acesta este programat să sosească în 2024 sau 2025.
Multe dintre progresele aerodinamice ale lui Ioniq 6, potrivit lui Loasby, vor fi preluate de Ioniq 7.
Ioniq 7 are nevoie de toate trucurile de design pentru a-și mări sarcina utilă, deoarece este un vehicul mai mare și mai cutiuță.

Nicio modificare nu a fost prea mică pentru a îmbunătăți aerodinamica lui Ioniq 6.
Hyundai a declarat că a folosit supercomputerul pentru a simula diferite ajustări timp de peste 5.000 de ore.

Mai mult aer este lăsat să iasă afară datorită mânerelor ușilor detașabile, îmbrăcămintei complete a caroseriei, jantelor aerodinamice, spoilerelor de-a lungul aripii spate și liniei de centură joase în partea din față.
Clapetele de aer active de-a lungul buzei față rămân închise pentru a direcționa aerul în lateral și se deschid doar atunci când este necesar pentru a răci bateria.

Un spoiler spate uriaș este comparabil cu coada de rață a lui Porsche 911.
O punte din plastic pixelat care se luminează la frânare este încorporată în partea superioară.

Pentru a crește fluxul de aer, Hyundai a aplatizat chiar și emblema “H” de pe capotă.

Ioniq 6 este o evoluție crucială în strategia Hyundai de tranziție către vehiculele electrice.

Prin dezvoltarea a 17 noi modele EV, 11 pentru marca Hyundai și șase pentru marca premium Genesis, compania speră să vândă 1,87 milioane de baterii electrice anual până în 2030.
CEO-ul Jaehoon Chang a anunțat în martie că producătorul va cheltui 13,48 miliarde de dolari pentru electrificare pentru a ajunge acolo.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment