Lucruri pe care mulți șoferi nu le fac atunci când se urcă la volan

Dă şi tu share articolului

Din păcate România este pe locul 1 la numărul de accidente rutiere soldate cu victime. Conform statisticilor aproximativ 30 de oameni mor în fiecare săptămână pe șoselele patriei. Cele mai multe cauze sunt consumul de alcool combinate cu nerespectarea regulilor de circulație dar şi lipsa experienţei şofatului. Nerespectarea regulilor de circulație poate duce la accidente cu consecințe grave.

Revenind la articolul de azi privind lucruri pe care mulţi şoferi nu le fac când conduc

La majoritatea școlilor de șoferi fiecare instructor în fața elevii despre poziția corectă la volan şi le este de regula SOC. Ce reprezintă SOC? Scaun, oglinzi, centură. Mai întâi de toate, se regleaza scaunul oglinzile și ulterior se montează centura de siguranță. Dar asta numai în cazul în care mașina este condusă și de alte persoane din familie etc. Dacă mașina este condusă doar de o singură persoană nu mai trebuie reglat scaunul și oglinzile.

Din păcate în România multe persoane după ce obțin permisul de conducere și ies pe drumul public nu mai respectă aceste reguli de bază ceea ce poate avea consecinţe grave.

Să discutăm de despre poziţia corectă la volan. Dacă privim volanul, putem să îl comparăm cu un cadran de ceas și mâna stângă va sta întotdeauna în dreptul orei 9, iar mâna dreaptă va sta în dreptul orei 3. Este adevărat că în trecut la mașinile cu volan mai mare precum Dacia, Trabant etc regula era puțin diferită, astfel că mâna stângă stătea la ora 10 și mâna dreaptă la ora 2. Instructorii sunt bine intenţionaţi şi trebuie să le urmăm sfaturile.

De ce trebuie sa tinem volanul asa?
Odată ce mâinile stau la ora 9 şi la ora 3 sunteţi mai aproape de comenzile de lângă volan şi vă vin la îndemână. În cazul evitării unui pericol iminent este mult mai ușor să ții mâinile la 9 și la ora 3:00 pentru că în cazul unei frânări de urgență pentru a evita un obstacol Atunci când vei trage de volan vei evită obstacolul ușor spre deosebire de cei care conduc cu o singură mână pe volan sau cu mâinile în oricare poziție diferita. Nu este bine ca niciodată să ajungeți în situația în care airbag să se declanșeze, pentru ca atunci deja este un accident grav. Insa asa a fost si gandit ca airbagul sa poata patrunda prin volan protejandu-ti capul de contactul cu acesta.

Ce s-ar intampla daca ai tine doar o mâna pe volan? Simplu, ai sanse mari de multiple fracturi si traumatisme craniere care pot duce simplu la deces. Poziția corpului și a capului față de volan se măsoară foarte simplu. Practic, tot ce trebuie să faci este să reglezi scaunul corect astfel încât piciorul strâng să poată să fie puțin flexat ca sa poata sa apese ambreiajul bine şi să se creeze un unghi de 45 de grade. (la masinile cu transmisie manuală). mâna stângă pune deasupra volanului și este chiar pe încheietura mâinii poziția este cea corectă fata de volan. în cazul unui impact mâinile fiind flexate nu ne vor lăsa să ne fie afectat corpul și nu se vor rupe oasele.

După realizarea acestora proceduri nu trebuie să uităm și de centura de siguranță care salvează vieți. Centura de siguranță este obligatorie atât pentru șofer cât și pentru ceilalți pasageri. Din păcate în România spuneti-mi voi câți dintre oameni centurile pe locurile din spate? Legea prevede ca toate scaunele prevazute cu centuri de siguranta sa fie puse. Ideea e simpla. toti pasagerii vor avea de suferit in cazul unui accident iar cei din spate daca nu au centrua de siguranta pusa vor fi adevarate priectile pentru cei din fata. Deci trageti si voi concluziile.

O altă mare greșeală o reprezintă transportul în brațe fie fara scaunul de copil. Daca masina are prindere ISOFIX inseamna ca puteti monta un scaun de copil pe bancheta din spate. Scaunele de copii au fost gândite casă oferă protecție bună copilului pe intreaga durată a călătoriei cu mașina.

Necunoașterea ignoranța sunt foarte periculoase și duc de multe ori la tragedii. Nu cred că dorește nimeni să fie implicat în accident de circulație din acest motiv este bine sa ne informam corect, sa citim. Eu sunt de părere că și legislatia rutiera mai trebuie citită din când în când si sa o si respectam.

Din păcate la şcolile de şoferi nu se vorbește despre celebra regulă de aur ,,regula celor doua secunde”, și asta este trist pentru că după ce vei obţine permisul de conducere vei conduce mașina şi Asta implică responsabilitate şi prudenţă.

Ce reprezinta regula celor doua secunde?

Nu există o distanță anume măsurabilă în metri față de vehiculul din față pentru că distanța depinde foarte mult de viteza de deplasare cu circulăm această regulă una foarte bună. Oare câţi dintre şoferi ştiu de ea?

Regula celor două secunde este practic distanța față de vehiculul din față? Cum vedem asta?

Luam un reper, stâlp, copac pod etc. şi începem să numărăm 1001,1002 şi dacă apuc să număr 1002 înseamnă ca sunt la o distanţă corectă faţă de cel din faţă. Dacă nu apuc să număr înseamnă că sunt prea aproape şi în cazul în care cel din faţă frânează brusc am şanse mari să intru în el. Şi conform codului rutier cel din spate care îl lovește pe cel din faţă este de de vină. Deşi autorul moral este cel care fânează fără să se asigure În oglinda din centru maşinii. Regula celor două secunde ne ajută să ştim cu exacitate dacă suntem la o distanţă suficient de sigură faţă de cel din faţă.

Întotdeauna trebuie să dați dovadă de prudență și să lăsați teribilismul de o parte. Nici nu aveți idee câte accidente de circulație se reduce dacă toată lumea ar conștientizat faptul că Viața are prioritate.

Dacă va plăcut articolul dat și voi un share și un like postări ca să citească și alte persoane

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment