Google revoluționează streamingul pentru Stadia: cu ”latența negativă”

Dă şi tu share articolului

Și de această dată Google ne arată cien e șeful. Pe lângă celelalte domenii în caer Google e lider, Google vrea să domine streamingul în materei de jocuri video făcând investiții mărețe și inventează noi tehnologii.

Probabil ca mulți dintre noi s-au jucat în trecut vreodată în modul multiplayer Counter Strike sau Call of Duty, deci sunt șanse foarte mari ca să-ți dai seama ce reprezintă un timp e răspuns mare în rețea sau un ping ridicat. Orice joc pretențios jucat în rețea îți poate da o experiența negativă. Este valabil și dacă descarci un film de pe internet la viteze record sau te uiți pe Netflix în 4K.

Deci latența conexiunii tale sau timpul de răspuns în raport cu serverul respectiv care îți servește acele date poate să fie defectuos pentru un joc jucat online.

Când vine vorba de cloud gaming sua de streaming de jocuri de pe itnernet, latența este și mai improtantă. Un volum mare de date care îl descarci în timp real pe PC poate avea un flux video 4K în 60 cadre pe secunda, iar tu tu trimiți către respectivul comenzile provenit de la controller.
Aici e și p roblema, degeaba grafica din Call of Duty e superbă dacă ești împușcat și nici nu ai nici o șansă pentru că apeși la stânga pe controller și asta te face s ă aștepți întrucât comanda va fi procesată după câteva momente rezultatul este experiență proastă.

Latența se poate rezolva prin câteva lucruri cum ar fi să ai un abonament la internet fibră optică și sau să te conectezi cu fir la router în fefavoarea unei conexiuni wireless.
Google consideră că există soluții mai inteligente, una care va oferi o experiență extraordinară de gaming din cloud cu un număr mare de gameri și fără să ai un abonament la fibră optică.

Google are și soluția pe numele său latență negativă și a fost descrisă de Madj Bakar într-un interviu cu publicația de gaming Edge. Madj este directorul de inginerie la Stadia, din cadrul gigantului din cadrul congrlomeratului Alphabent din Mountain View. Probabil că denumirea nu vă spune nimic dar mecanismul din această tehnologie ar fi revoluionar în serviciile de streaming.

,,În una an sau doi vor exista jocuri care rulează mai rapid și care vor răspuned mai bine din cloud decat ar face-o local indiferent cât de puternic îți e Sistemul PC a afirmat Madj Bakar. Latența negativă este un concept prin care Stadia poate iniția un joc cu o memorie tampon de latențe preconizate între server și gamer, iar printr-o combinație de metode specifice, ți-o servește pe cea de care ai nevoie astfel că latența va fi foarte mică isesizabilă. Prin urmare poate rula un joc cu un număr de cadre super rapid, pentru a răspunde la comenzile jucătorului mai repede. Exact ca și cum ar prezice apăsările de buton ale jucătorului. Aceste trucuri fac jocul să pară că răspunde mai repede la comenzi. Potențialu leste ed a răspunde la comenzi mai rapid decât la un joc pe o consolă care ruelază în 30 fps cu un controller wireless a adăugat directorul Stadia.


Poate pare unconcept SF dar care va deveni realitate în un an 2. Google Stadia se lansează în luna noiembrie a acestui an.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment