Drive test cu Renault Megane E-Tech

Dă şi tu share articolului

Am ajuns la Reprezentanța Renault, am vizionat îndelung mașina pe care urma din minunt în minut să o conduc, mi-am făcut prima impresie cu privire la autoturismul producătorului francez, Megane E-Tech. Prima impresie așadar este legată de design-ul exterior care subliniază din plin noua filosofie Renault, noua paradigmă, noile platforme pe care se vor construi viitoarele modele ce ne vor încânta atât prin frumusețea exterioară dar mai ales prin performanțele de care sunt capabile aceste autorisme. În al doilea rând, am dorit să testez acest model având în prealabil o experiență de neuitat cu fratele mai mic, ZOE închiriat de la Spark pentru o călătorie prin București. Exact asta eram ieri pregătit să fac, o călătorie prin București cu noul Renault Megane E-Tech.

După puțină birocrație românească, etapă care s-a finalizat imediat, după doar câteva minute de așteptare, am plecat așadar cu mașina la o scurtă dar destul de fructuoasă plimbare despre care vă voi relata mai jos. Mașina pe care am făcut drive-testul are echiparea Iconic (cea mai bogată în dotări și nu numai, din gamă).

Primul lucru care m-a impresionat a fost că deși pare masivă, mare, greu de condus, etc, vreau să vă spun cu mâna pe inimă că nu este deloc așa, ba chiar acest autoturism are delicatețea unei feline, silențiozitate și rafinament în conducere, iar răspunsul motorului este unul frumos, cald, delicat precum te-ai aștepta să observi la autoturismele constuctorilor premium (Mercedes, BMW, Tesla, etc) ceea ce mă duce cu gândul că iată constructorul francez Renault a decis să construiască mașini pe segmentul premium, mașini care impresionează prin gama lor de prețuri de achiziție destul de atractive și convenabile, pentru oricine își dorește și altceva de la o mașină, nu doar să facă deplasarea de la punctul A la punctul B. Acum să vă povestesc ceva frumos despre interiorul acestei minunate mașini, Renault Megane E-Tech.

 

După ce reprezentantul Renault a deschis mașina, am urcat la bord. Atmosfera la bord ? Am crezut la început că visez, că nu esste adevărat că mă aflu fizic la bordul acestei nave spațiale (precum puteți vedea mai sus în foto 2). Un interior cu decoruri din lemn de nuc, ecrane care-ți tăiau respirația, volanul care era copiat din filmele de Science Fiction, un bord de mașină de lux, un bord plin de butoane ce puteau doar fi atinse pe tableta din dreapta, da ați intuit bine, ca la Tesla.

Apoi, mi-am aranjat scaunul, de la butoanele din stânga jos a scaunului meu, butoiane frumoase și simple și care răspund la cea mai simplă atingere oferind conducătorului auto o experiență de neuitat, o experiență pe care cu siguranță îi va marca și mai mult decât atât, îi va face să considere această mașină ca fiind în topul preferințelor de achiDupă ce reprezentantul Renault a deschis mașina, am urcat la bord.

Atmosfera la bord ? Am crezut la început că visez, că nu esste adevărat că mă aflu fizic la bordul acestei nave spațiale (precum puteți vedea mai sus în foto 2). Un interior cu decoruri din lemn de nuc, ecrane care-ți tăiau respirația, volanul care era copiat din filmele de Science Fiction, un bord de mașină de lux, un bord plin de butoane ce puteau doar fi atinse pe tableta din dreapta, ca la Tesla. Apoi am aranjat scaunul de la butoanele din parteaa de jos a scaunului meu de conducător auto, cu atingeri fine și răspuns fin și delicat.

La o simplă apăsare a unui buton, motorul de 220 de cai putere pornește într-o silențiozitate greu de egalat, pur și simplu se aude un pic …ceva acolo dar foarte fin, se simte că motorulk funcționează la atingerea volanului sau a pedalei de frână atât pentru pornirea motorului cât și pentru acționarea schimbătorului de viteză (iar mă lovesc de Tesla, Mercedes, etc), iarăși cu riscul de a mă repeta, bin eânțeles cu mișcări fine, se aude un click și gata am pus mașina în D (drive pentru înainte) sau R (pentru mersul înapoi sau marșarier).

Am eliberat pedala de frână și cu o silențiozitate greu de explicat, felina din mâinile mele se pune în mișcare încet și noi împreună începem călătoria. Totul esste silențios, manevrabilitatea volanului, a pedalelor, răspunsul motorului, sunetul său la turații mai ridicate, ca să nu mai spun de antifonarea perfectă a interiorului. Nu s-a auzit nimic din exterior. Pot spune că la acest capitol, această mașină este pe locul întâi clar, fără doar și poate. Este un model din anul 2022 ați spune, da așa este dar am mai condus astfel de mașini lansate în acest an și vă pot spune cu mâna pe inimă că acest model este impresionant din toate punctele de vedere.

Ținuta de drum a felinei este una de top, răspunsul volanului și al motorului fac toți banii din lume, raza de bracaj (de viraj pentru cine nu se pricepe) este una calmă și confortabilă, deh direcție electronică, sau asistată electronic…. Cutia de viteze multimodală se achită de sarcini delicat și frumos, făcând mașina noastră de test drive să nu treacă neobservată, am văzut mulți șoferi întorcând capul după mașina noastră. Am tecut peste denivelări, am mers și încet și un pic mai agressiv însă pur și simpu nu am avut ce să-i reproșez acestei mașini, totul la superlativ.

Felina și-a făcut teaba cu vârf și îndesat. Acest drive test m-a făcut pe mine să consider această mașină ca fiind în topul preferințelor mele în ce privește achiziția unei mașini noi. Motorul de 220 de cai putere are un cuplu foarte elastic oferind putere imanssă chiar și la turații foarte mici, cu un răaspuns prompt ori de câte ori apăsăm pedala de accelerație la turații mici sau mari. Acum desspre consum și autonomie, încărcare, etc.

Fiind o mașină electrică, normal că se alimentează la priză, nu ? Însă nu la orice priză !! Nu e ZOE !! Se paote încărca la Wallbox (stație de încărcare portabilă sau de domiciliu, trifazic sau monofazic de 7,5 sau 11 KW), la stațiile Renovațio la Type 2 sau DC (încărcare rapidă) și chiar la superchargerele pentru Tesla.

Iar Tesla !! Mă face să mă gândesc la ceva … dar mai bine tac … O încărcare la stația de încărcare, cu aprox 30 de kilowați durează în jur de 50 de minute, iar la Wallbox-ul de acasă în jur de 8 ore, dar avem un autoturism care condus în modul eficient ne poate oferi până la 450 de kilometri autonomie, ceea ce-l face eficient nu doar la utilizarea acestuia în oraș ci mai ales în afara acestuia la drumurile lungi sau pe autostradă. Cu această mașină cu siguranță veți face senzație la orice deplasare. În speranța că v-am convins eu vă doresc drumuri bune și frumoase și călătorii pline de frumos și relaxare. vă mai las jos o fotografie.

 

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment