Uber a luat o decizie care, cu siguranță, este una bună pentru șoferii parteneri. Mai ales că e luată într-un context tensionat și într-un moment în care compania încă se confruntă cu acuzații la adresa sa.
Epidemia de coronavirus a speriat o lume întreagă. Se vorbește de un impact economic grav de ordinul sutelor de miliarde de dolari. Vor fi afectate, mai mult sau mai puțin, mai toate business-urile de la nivel mondial, indiferent de domeniu.
Ei bine compania americana de ridesharing Uber este una dintre companiile care se gândește în această perioadă cum poate evita situațiile neplăcute. Deși a susținut întotdeauna că nu este un angajator clasic și că șoferii sunt colaboratori, liber profesioniști, nu angajați, compania de ridesharing schimbă schimba strategia.
Uber a anunțat că, în contextul epidemiei de coronavirus, se va comporta fix ca un angajator și va avea grijă de șoferii săi.
Ce decizia a luat Uber pentru șoferi
Cei de la Uber precizează faptul că în cazul în care vor exista cazuri de infectare cu coronavirus covid19 în rândul șoferilor săi sau curierilor săi aceștia vor primi bani (compensații financiare) și vor fi plasați în carantină până la 14 zile. În acest mod Uber arată că le pasă de colaboratorii săi.
Deja au existat cazuri în câteva piețe unde e prezentă Uber și, acolo, șoferii au primit compensații. Măsura va fi implementată și la nivel global. Prin urmare e valabil și pentru România. Bloomberg arăta că, inițial, măsura a fost gândită numai pentru Statele Unite, dar a fost extinsă.
Astfel, până în prezent, Uber a recompensat cinci persoane plasate în carantină, dar în cazul cărora testele au fost negative, așadar nu sunt infectate cu coronavirus. Cele cinci persoane erau din Marea Britanie și Mexic.
Decizia e una surprinzătoare și pare, mai degrabă, una de imagine. Asta pentru că, până acum, Uber nu s-a comportat ca un angajator clasic. Chiar a pierdut niște procese pe această temă.