De ce au anvelopele noi perișori de cauciuc pe ele și la ce folosesc?

Dă şi tu share articolului

Singura legătură între mașina pe care o conducem și drum sunt anvelopele sale.
Acesta este motivul pentru care este esențial ca în mod regulat, o dată pe lună, să verificăm atât uzura lor, cât și persiunea la care se află.

Duratae anvelopelor unei mașini depinde în mare măsură de șoferi și de presiunea corespunzătoare în anvelope.
Utilizarea anvelopelor cu presiune insuficientă a aerului reduce zona de contact a anvelopei cu pavajul și reduce tracțiunea.
Acest lucru pune în pericol siguranța ocupanților mașinii. Mai multă uzură are loc în miezul anvelopei dacă presiunea este prea mare. Prea scăzut provoacă o uzură mai neuniformă a anvelopelor, mai ales la exterior.

După cum bine stiti, o anvelopă uzată sau una cu banda de rulare mai mică de 1,6 mm nu își îndeplinește funcția, punând în pericol siguranța noastră, precum și a celorlalți. Acest lucru se datorează faptului că, prin reducerea aderenței, este mai probabil să experimentăm derapaje, acvaplanare sau chiar o explozie. După cum am menționat anterior, acordați o atenție deosebită anvelopelor și verificați-le cel puțin o dată pe lună pentru a conduce în siguranță.

Toți cei care dețin mașini sau motociclete trebuie să mergem la magazin în mod regulat pentru a obține anvelope noi pentru vehiculele noastre după ce cele vechi se uzează sau sunt deteriorate.

Probabil ați mai văzut marcajele de cauciuc de pe anvelope, în special pe anvelopele auto nou-nouțe sau abia uzate.
Când erai copil, îți mai amintești că i-ai văzut pe rotile de pe bicicleta?
S-ar putea să credeți că au un scop aerodinamic și că îndepărtarea lor va face ca bicicleta să meargă mai încet.
Nimic nu este mai fals decât este.
În această postare, vom discuta de ce se uzează anvelopele și cum sunt folosite.

De ce anvelopele au perișori de cauciuc?

Trebuie să știți că bulele de aer care înconjoară suprafața anvelopei sunt denumite oficial „jeturi de ventilație” și sunt un efect al procesului de fabricare a anvelopei.
Pentru a produce o anvelopă, cauciucul este injectat într-o matriță la temperaturi și presiuni ridicate, acoperind cadrul metalic dedesubt care oferă rigiditate și structură întregului ansamblu. Ansamblul este pus sub presiune și încălzire intensă.
Înainte de a fi supus procesului de polimerizare, cauciucul injectat umple treptat toate colțurile matriței în timp ce este încă într-o formă fluidă. Nu pot exista defecte în procesul de fabricație.

Deși există echipamente pentru inspecție cu laser, cu raze X și vizuale în acest scop, cheia este în procesul de injecție adecvat.
Există găuri minuscule punctate pe toată suprafața matriței pentru a vă asigura că nu rămâne aer în interior și că vaporii din procesul de polimerizare nu formează bule care ar putea afecta structura anvelopei și ar putea pune în pericol siguranța vehiculului.
Dreapta, stânga și în fiecare poziție matritei.
Vo exista inevitabil unele scurgeri de cauciuc din aceste deschideri minuscule.

Micii ,,peri” care acoperă anvelopa reprezintă aceaste „scurgeri” de cauciuc.
Aceste proiecții, care servesc doar pentru a evidenția noutatea anvelopei și faptul că sunteți gata să instalați anvelope noi, nu contribuie cu nimic la îmbunătățirea siguranței anvelopei.
Nu servesc niciunui alt scop.
În plus, unii producători le scot înainte de a vinde anvelopele.

Se pot îndepărta aceste „fire de păr”?

Nu vă faceți griji; nu au niciun impact asupra modului în care se comportă autovehiculul.
Miciii perisori care acoperă banda de rulare se deteriorează treptat și dispar după câțiva kilometri de condus.
În special dacă există contact cu o bordură sau când călătoriți pe drumuri, cele de pe pereții laterali ai anvelopei se pot deteriora în timp.
Când o anvelopă trebuie înlocuită din cauza uzurii sau a vechimii, multe dintre ele sunt încă pe ea.
Nu face absolut nimic pentru a scăpa de „miciile fire de par”.

De fapt, scoaterea lor ar putea pune în pericol anvelopa. Numai dacă sunt îndepărtate cu putere, va exista riscul deteriorării laterale a anvelopei prin tăierea sau șlefuirea lor cu o lamă. Daune care ar fi putut fi evitate, dar ar fi avut doar un impact estetic minim vizibil în viziunea proprietarului mașinii. Sfatul nostru este să le ignorați și să țineți cont de scopul lor de fiecare dată când le întâlniți. Rețineți că fără ele, anvelopele nu ar avea calitatea și performanța pe care o au astăzi.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment