Dacia surprinde prin introducerea cutiei de viteze robotizate Easy-R

Dă şi tu share articolului

Dacia surprinde prin introducerea cutiei de viteze robotizate Easy-R

Ei bine, în vara anului trecut, mai exact în luna iunie Grupul Dacia a lansat noua Dacie Logan cu cutie robotizată Easy-R. Pe scurt, această maşină combină condusul clasic cu cel al maşinilor cu cutie automată.

Marea noutate pentru producătorul argeșean a anului trecut a reprezentat-o introducerea opțiunii cutiei Easy-R robotizate. Această transmisie se dorește a fi un real ajutor celro care sunt în căutarea unei mașini ieftine fără legendara cutie manuală. Transmisia Easy-R oferă două moduri de condus automat și manual. Schimbarea treptelor de viteză se realizează de către un calculator, iar modul manual permițându-i șoferului să se implice în conducerea autovechiului.

Ce este Easy-R?s Cutia pilotată
În esenţă Easy-R este o cutie robotizată oferită de cei de la Renault care poate concura lejer cu o cutie automată când vorbim de confortul de a conduce. Cutia pilotată easy-r este neașteptat de utilă mai ales în oraș.

Cei de la Dacia au ales să producă o cutie robotizată. Cu alte cuvinte, aceasta este o cutie manuala cu niște roboți care schimbă vitezele în locul tău . Treptele se schimbă lent dar lin, cutia este foarte bine optimizată.
Din moment ce avem decât două pedale, frână şi acceleraţie, putem spune că prin natura ei este practic o maşină cu cutie automată. Lipsa pedalei de ambreiaj confirmă aceste lucruri.O cutie pilotată Easy-R este cam cu 10 kilograme mai grea decât una manuala obişnuită. I-au fost adăugate 3 elemente noi care fac schimbarea vitezelor sa fie automata. Preţul pentru opţiunea cu cutie pilotată este de 500 de euro. Merită 500 de euro în plus şi o cutie pilotată? Da, merită, va aduce mai mult confort, se pretează mediului urban unde nu va mai trebui să schimbi vitezele ca la o cutie manuală.
Calculator care ştie singur când trebuie schimbe viteza iar acesta transmite informaţia la cele doua actuatoare electromecanice care calcă ambreiajul și schimbă viteza. Vei beneficia şi de acel indicator care va apărea în nord în care îţi va spune când trebuie schimbată viteza (Gear shift indicator). Este util atunci când nu cunoşti încă maşina foarte bine.
Cu toate că avantajele acestei motorizări şi cutii sunt numeroase, există şi câteva dezavantaje.

Avantaje

  • Nu trebuie să schimbi viteza în modul automat, o pui în D (Drive) accelerezi uşor când pleci de pe loc iar când frânezi retrogradează singură, virajele ştie să le ia cu treapta a doua retrogradând în funcţie de viteza de deplasare a vehiculului.
  • Sigur că viteza se poate schimba, are şi un mod manual în care şoferul schimbă secvenţiale treptele de viteză prin + şi  -.
  • Consum identic cu cel oferit de o cutie manuală. Prin urmare indiferent dacă optezi pentru versiunea pe benzină 1.0 sau 0.9 Tce sau motoarele diesel de 1.5 dCI vei avea acelaşi consum.Cel puţin aşa susţin reprezentanţii grupului Dacia.
 Dezavantaje Easy-R
  • Un mare dezavantaj al acestei cuti robotizate îl reprezintă evident pauza dintre schimbările treptelor de viteze care sunt realizate de către această cutie creând disconfort. Conducătorii auto care preferă stilul de condus sportiv sau când realizează o depăşire trebuie să știe că mașinile cu transmisie robotizată au o accelerație mai slabă decât cele care au cutie de viteze manuală.
  • Neexistând frână de mână, autovehiculul nu se poate asigura atunci când se opreşte. Aceleaşi lucru şi cu cutia robotizată, nu se poate pune în treapta 1.
Concluziile mele. Diferenţa este de 500 de euro pentru o cutie pilotată Easy-R. Cei care doresc o maşină cu această cutie vor trebuie să scoată din buzunar în jur la 2500 LEI. Voi ce ziceţi merită? Preţul nu este unul piperat pentru Easy-R. Cine ar fi crezut că Dacă, un autoturism low cost ca Dacia a venit fără pedală de ambreiaj? Nu există nimic de reproşat. Este până la urmă o inovoţie în materie de tehnologie.
Sper ca acest articol v-a făcut să înțelegeți mai bine cum stă treaba cu această cutie modernă dezvoltată de Renault.

Voi ce spuneţi, merită 500 de euro pentru aceest model de maşină cu cutie Easy-R?

Dacă v-a plăcut daţi şi voi un share şi un like!

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment