Cu o creștere de 894% față de luna corespunzătoare din 2021, marșul forțat al primăverii Dacia spre modelul electrificat a continuat în august.
Potrivit raportului JATO Dynamics privind înmatriculările de automobile noi în Europa în luna august, Tesla Model Y a condus clasamentul vehiculelor complet electrice, cu 6.935 de înmatriculări.
Volkswagen ID.4 s-a clasat pe locul al doilea în segmentul electric (BEV) cu 5.583 de unități, iar Skoda Enyaq pe locul al treilea cu 4.394 de unități.
Fiat 500e, din care au fost achiziționate 3.992 de unități, completează lista, iar Dacia Spring se află pe locul cinci.
3.699 de europeni au înmatriculat modelul companiei românești, membră a grupului Renault, în august 2022.
Dincolo de clasarea în Top 5, micuța mașină electrică de producție chineză poate revendica cea mai bună rată de creștere față de august 2021 dintre toate modelele din Top.
Astfel, înmatriculările pentru Dacia Spring au crescut cu nu mai puțin de 894%, în timp ce cele pentru Model Y au crescut cu 98%, ID.4 cu 20%, Enyaq cu 23%, iar 500e cu 26%.
În clasamentul general al lunii august, un model Dacia face, de asemenea, o impresie bună.
Grație celor 14 830 de înmatriculări, Dacia Sandero ocupă un onorabil loc trei.
Volkswagen T-Roc (15.953 unități) și Peugeot 208 au fost singurele vehicule care au depășit modelul producătorului român (15.146 unități).
Ford Kuga a fost liderul pieței hibridelor plug-in (PHEV), cu 3.721 de înmatriculări.
Hyundai Tucson (2.504 unități), Kia Sportage (2.177 unități), Lynk & Co 01 (2.090 unități) și BMW X5 au fost enumerate în această ordine (2.013 unități).
Trebuie menționat în acest sens că, potrivit datelor JATO, înmatriculările de vehicule electrificate (BEV și PHEV) au încetinit în august față de lunile anterioare. În timp ce numărul înmatriculărilor de vehicule pe benzină a crescut cu 6%, ajungând la 422.659 de unități, înmatriculările de vehicule hibride plug-in au crescut doar cu 3,2%, până la 157.075 de unități, în timp ce numărul înmatriculărilor de vehicule pur electrice (BEV) a crescut cu 11%.
De asemenea, este demn de remarcat faptul că China, a doua cea mai populară națiune de origine după Germania (28%), a generat 20% din automobilele 100% electrice înmatriculate în august.
În comparație cu luna august 2021, înmatriculările de BEV-uri construite în China au crescut cu 78%, dar doar cu 17% pentru cele fabricate în Europa.