Cardurile sociale, create pentru a-i ajuta pe cei cu puține resurse, se dovedesc totuși a fi greu de accesat.
În prezent, se dovedește dificil de monitorizat soldul cardului după ce acesta a fost utilizat, din cauza întârzierilor în livrarea și încărcarea acestora.
cu atât mai mult cu cât bancomatul nu poate efectua această verificare.
Instalarea aplicației pe un dispozitiv mobil sau apelarea telefonică a emitentului cardului sunt cele două opțiuni pe care le au la dispoziție utilizatorii care doresc să verifice cât mai au pe card sau dacă acesta a fost încărcat în ultimele două luni.
Trei companii – Edenred, Sodexo și UP România – sunt responsabile de emiterea cardurilor, potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Ce reprezintă tichetele sociale pe suport electronic
Numerele de telefon enumerate sunt 021 301 33 03 pentru Edenred, 021 46 64 pentru Sodexo și 0374 66 2273 pentru UP România pentru fiecare dintre acești emitenți de carduri.
Pe site-ul web al fiecărui emitent, la rubrica “Contactați-ne”, se găsesc numere de telefon suplimentare.
În plus, pe site-urile web ale fiecăruia dintre cei trei emitenți există informații despre aplicațiile mobile care pot fi utilizate pentru a verifica soldul cardurilor de tichete sociale de masă.
Tichetele sociale computerizate, care au fost lansate în vară și se adresează persoanelor singure sau familiilor cu venituri mici, sunt de fapt subvenții în numerar din partea statului pentru achiziționarea de alimente.
Tichetele de 250 de lei se încarcă o dată la două luni, până la sfârșitul anului, iar după aceea sunt valabile 12 luni.
Numai beneficiarii pot utiliza cardurile.
Beneficiarul poate oferi cardurile unui prieten apropiat sau unui membru al familiei în circumstanțe extreme, atunci când acesta nu poate vizita operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, dar numai împreună cu cartea de identitate.