Acest articol este destinat conducătorilor auto începători întrucât ei sunt cei care trebuie să îsi însușească deprinderile de conducere a unui autovehicul și pe vreme nefavorabilă cum ar fi sezonul de iarnă.
În primul rând trebuie să menționăm de la bun început că condusul în perioada iernii în sezonul rece este diferit față de cel de pe vremea bună din nou anotimpul cald. În primul rând iarna trebuie să adapteze viteză la condițiile de drum și bineînțeles asta se în se subînțelege să ai cauciucuri de iarnă schimbat la mașină. Ca și începător trebuie să ai mare grijă atunci când este zăpadă sau dacă este pe jos mâzgă sau polei. Dacă în mod normal circulăm cu viteza de maxim 50 de km pe oră în localități atunci când este o vreme nefavorabilă trebuie să reducem din viteză pentru că Distanța de frânare crește față de atunci când este carosabilul curat. Dacă trebuie să eviți un pericol iminent pentru că se poate întâmpla oricărui șofer trebuie să ai timp să frânezi altfel vei intra în coliziune cu acesta.
Recomand ca șoferi începători pe timpul iernii să nu iasă afară din localitate este doar o recomandare întrucât lipsa de experiență poate duce la tragedii. Condusul extraordinar de cel în oraș întrucât viteza de deplasare crește considerabil și automat există riscul să derapezi. Acestea sunt doar recomandări. Până la urma urmei trebuie să fim cu toții în siguranță să ne păzim pe noi dar și pe ceilalți participanți la trafic.
Din păcate la școala de șoferi în România cursanții în marile orașe nu sunt duși de către instructori pe drumuri naționale europene și cu atât mai multe autostrăzi. E drept că pe autostrăzi se interzice invatarea conducerii unui autovehicul de către un cursant, încercarea prototipuri de șasiu ori și testări ale mașinilor. Cu toate că în țări ca Germania Există aur de autostradă pentru ca elevii să se familiarizeze cu vitezele mari.
Dar să revenim la oile noastre , conducerea pe timp de iarnă reprezintă mult mai multă atenție de care ar trebui să dai dovadă cand conduci masina.
Câteva sfaturi esențiale:
- știu că asta se subînțelege însă e bine să menționăm din nou că trebuie să schimb anvelopele de vară cu cele de iarnă pentru a avea o aderență cât mai bună. De preferat este să cumpere un birou pe noi de la firme celebre nu anvelope aftermarket sau anvelope all season. Anvelopele all season nu prea își dovedesc utilitatea.
- circulă cu o viteză mai mică și să adaptezi viteza la condițiile de drum. Asta te va ajuta să formezi în condiții de siguranță și de asemenea să observi indicatoarele și semnalele luminoase care sunt intercalate.
- întotdeauna trebuie să fii atent la volan dar mai ales atunci când este ceață iar dacă este ceață destul de densă trebuie să aprinzi proiectoarele de ceață. Dacă nu este o ceață densă luminile de întâlnire vor fi aprinse (faza scurta).
- evită frânările bruște și demarajele in tromba. Asa ceva nu se face in principiu niciodata
- nu brosca direcția. Bruscarea direcției poate aduce la un accident
Încheiere vreau să spun că conduc suni în anotimpul rece pentru un șofer începător nu este așa de ușor precum aceștia cred. Știu că există acea euforie mare atunci când obții permisul de conducere și vrei să te plimbi să explorez cât mai mult eventual mărești viteza de circulație dar toate astea vin cu mari riscuri.
E drept că în ziua de astăzi mașinile sunt dotate cu o serie de dotări foarte importante cum ar fi ABS, ESP AFU dar și cele Premium care au Lane assist, tempomat, frânare automată etc. Însă trebuie să menționăm faptul că aceste vin în completarea șoferului să te ajute și nici de cum tu vei fi absolvit de orice vină în cazul în care se va produce un accident de circulație. Toți oferul Este cel care va plăti și va fi vinovat. Deci poate sistemele de siguranță de pe mașini doar te ajută ca tu să te bucuri de o călătorie confortabilă și să circuli în deplină siguranță pe drumurile publice.
Cam acestea au fost sfaturile privire la condusul pe timp de iarnă ca șofer începător. În speranța că acest articol v-a fost de ajutor dați un share și un like articolului.