Cum arată piața pieselor auto și ce caută românii pe internet când au nevoie de piese de schimb pentru mașină

Dă şi tu share articolului

Analiza Autovit.ro arată că, în ceea ce privește piesele auto, termenii cei mai căutați sunt „bara față”, „far”, „oglindă” și „aripă”, care susține că comerțul online cu piese auto se accelerează.

Costul vizitei unui service și a componentelor aferente acestuia este estimat la aproximativ 1.500 LEI.

Cele mai ieftine piese sunt suspensia (biele, burdufuri) și piesele mici ale motorului (garnituri), care costă între 50-100 de lei. Dar forța de muncă face intervenția mai scumpă.

Când vine vorba de piața pieselor auto, de obicei ne referim la: Piața pieselor auto noi și originale (OE); Piata auto noi, piata post-vanzare; Piața pieselor auto SH provine de obicei din dezasamblare. Comerțul online cu piese auto a înregistrat recent o creștere accelerată. Această tendință poate fi văzută din analiza Autovit.ro din această categorie, din 2019 până în prezent.

Practic, acesta este rezultatul inevitabil al dezvoltării industriei auto. În România, volumul tranzacțiilor cu mașini second-hand importate și interne anul trecut a fost de aproape un milion (929.570).

În astfel de circumstanțe, concurența pe piața pieselor auto a devenit din ce în ce mai acerbă, din ce în ce mai multe părți interesate, de la producători, distribuitori, magazine online până la dealeri sau dezasamblatori auto.

Există adesea confuzie între piesele de schimb și piesele auto contrafăcute. Principala diferență dintre ele este calitatea și siguranța oferite în timpul funcționării. Piesele auto aftermarket sunt similare cu așa-numitele piese originale OE sau „de origine”. Sunt vândute legal, aprobate și pot oferi reparații de calitate.

Piesele originale OE sunt vândute aproape în totalitate de către dealeri autorizați de mărci comerciale, unde „circuitul este închis”, reducând astfel riscul de contact cu produse contrafăcute. Piesele dezasamblate au un mare avantaj, pot oferi piese originale la un preț redus.

Cele mai căutate sunt elementele corpului, acestea nu se vor uza semnificativ în timp. De-a lungul timpului, cererea ridicată de pe piața post-vânzare a dus la apariția unui nou model de afaceri, care acționează ca demontatori pentru magazinele online sau servicii auto.

În ultimii doi ani, categoria pieselor auto a cunoscut o creștere uimitoare. La începutul anului 2019, aproximativ 160.000 de reclame au fost postate în categoria „accesorii auto” pe platforma online. Doar un an mai târziu, numărul acestora s-a dublat, iar până în martie 2021, pe Autovit.ro au fost înregistrate peste 850.000 de reclame de piese auto și consumabile.

Cele mai căutate piese de pe Autovit.ro sunt elemente de caroserie, piese de motor, anvelope sau piese auto. După numărul de căutări, majoritatea sunt folosite pentru următorii termeni: bara de protecție față, faruri, oglinzi retrovizoare, aripă, bara spate, ambreiaj, cutie de viteze, ușă, distribuție și ștergător. “Piața de piese auto din România este strâns legată de vânzările de mașini second hand.

Nu trebuie să fie prea vechi. De exemplu, anul trecut, Autovit.ro a fost cea mai populară mașină uzată produsă după 2016, cu o valoare cuprinsă între 10 și 10 25.000 de euro.

Cea mai mare. Perioada de garanție oferită de producătorul auto nu depășește 4-5 ani, ceea ce înseamnă că orice mașină trebuie să schimbe sau să îmbunătățească anumite piese după această perioadă. Pentru cei cu vârsta cuprinsă între 10 și 12 ani, piața pieselor auto second hand reprezintă un avantaj imens, deoarece valoarea redusă a mașinilor second hand nu justifică investiția în piese noi și scumpe.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment