Cum ar putea fi revolutionat transportul public bucureștean?

Dă şi tu share articolului

O întrebare retorica, dar pe atât de interesantă. Și din păcate majoritaetae dintre noi cei care călătorim cu transportul public ne coinfruntăm cu fel și fel de probleme de la cele din interiorul mijloacelor de transport în comun la cele de natura traficului infernal.
Ei bine, astăzi vom aborda acest subiect interesant și ne vom referi strict la mijlaocele de transport de suprafață tramvaie, autobuze, troileibuze.

Știu că achizițiile noi menite să aducă un plus reprezintă un prim pas în demersul de revoluţionare a transportului public în comun din Municipiul București, dar nu este suficient. Pe lângă asta sunt o mulțime de alți factori care trebuie să fie luați în seamă. Și aici ne referim la dezvoltarea infrastructurii care este precară la noi în oraș, un oraș ce se dorește a fi capitală europeană.

Consider ca in 32 de ani de la caderea comunismului puteau fi demarate programe de achizitii pentru cumpararea de tranvaie noi, nu sa beneficiem de aceleasi tramvaie care au vechime de peste 40 de ani pana la 50 60 de ani. Insa e bine ca macar acum in ceasul al 12-lea vom avea in fiecare luna cate 4 tramvaiee ce vor fi livrate de Astra vagoane Arad pentru Bucuresti, este vorba de tramvaiele Imperio.

De ce trebuie imbunatatit transportul public?

Transportul public este o parte vitală a societății moderne. Oferă o modalitate de a face naveta la serviciu, de a vă deplasa prin oraș și chiar de a călători în diferite țări. Cu toate acestea, transportul public nu este întotdeauna la curent cu cerințele moderne. Unul dintre cele mai evidente defecte ale transportului public este lipsa de viteză și eficiență. Dacă vrem ca transportul public să fie cât mai fiabil posibil, atunci trebuie îmbunătățit într-un fel.

O posibilă soluție ar fi îmbunătățirea infrastructurii pe care o folosesc trenurile atunci când circulă pe șine. Acest lucru l-ar face mai convenabil pentru pasageri, deoarece nu ar trebui să aștepte atât de mult trenul și timpul petrecut în așteptare ar fi de asemenea mai scurt. O altă soluție potențială ar fi adăugarea mai multor trenuri sau autobuze care ar crește capacitatea pasagerilor fără a avea un efect asupra timpului de călătorie.

Prin urmare pasii necesari pentru revolutionarea transportului poublic ii reprezinta in primul rand dezvoltarea infrastructurii, reducerea traficului, incurajarea folosiriii transportului public prin perturi avantajoase si conditii bune de calatorie. Daca ne uitam bine, in Bucuresti avem foarte putine tuneluri, pasaje si poduri ca sa nu ami vorbim de conducatoriii auto care parcheaza pe prima banda a bulevardelor blocand astfel autobuzele, troilebuzele sa circule. Un oras nu se poate dezvolta fara instrastructura.

Adoptarea unei semaforizari inteligenet cu prioritizare pentru transportul public este una dintre dorintele actualului Primar Nicusor Dan. In tarile din vest lucrurile functioenaza bine si transportul poublic este din ce in ce mai performant si apreciat de oameni. Noi mai avem de mancat pana vom avea un asa sistem.
De asemenea, mai trebuie sa punctez un lucru, indisciplina multor soferi contribuie de asemenea la ingreunarea traficului si implicit a transportului public, prin urmare nerespectand reguilile de circulatie blocand intersectii duc la scaderea calitatii transportului public.


Care sunt beneficiile folosirii transportului public?

Mai intai de toate, Transportul public este o modalitate excelentă de a economisi bani, de a reduce congestionarea traficului și de a îmbunătăți calitatea aerului.

Este mai ieftin decât să conduci mașina personala sau să iei un Uber, Bolt. În plus, poți să citești sau să ajungi din urmă cu serviciul în timp ce ești în autobuz.

Congestionarea traficului este o problemă majoră în multe orașe din întreaga lume. Transportul public ajută la reducerea acestei probleme, scotând vehiculele de pe șosea și scoțând oamenii din mașină în autobuze și trenuri.

De asemenea, transportul public îmbunătățește calitatea aerului prin reducerea emisiilor de la vehicule.

Concluzii

Concluzionand, dezvoltarea infrastructurii, regenerarea parcului auto si de tramvaie din cadru STB ar trebui sa fie o prioritate pentru trasportul public de suprafata. Cu cat mai multe mijlaoce de transport public cu atat mai bine pentru calatorul de rand care sansa sa ajunga mai repede la destinatie. Ori in conditiile in care ai o infrastructura precara automat intervin blocaje mari in intersectii si timpp de asteptare cresc considerabil, de aici intervin si nemultumirile oamenilor pe buna dreptate fata de neputinta autoritatilor care ar trebui sa faca mult mai mult pentru dezvoltarea infrastructurii.

Sper ca incet incet si Bucurestiul sa devina o capitala europeana in adevarul sens al cuvantului si la transportul public de suprafata. Remarc faptul ca totusi BUcurestiul are o retea extinsa de tramvaie, autobuze troilebuze care sunt conectate cu orasele din Ilfov, asta este bine. De asemenea trebuie sa punctez si despre implementarea biletului metropolitan-urban cu care poti calatori in Ilfov la acelasi pret fara a fi nevoit sa achizitionezi un alt titlu de calatorie separat sau alt abonament asa cum era in trecut.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment