Ce se întâmplă cu Dacia: cum urmează să fie afectat producătorul de la Mioveni

Dă şi tu share articolului

Producția motoarelor și a cutiilor de viteze ale Dacia va fi întreruptă, iar 40% din acțiunile companiei vor fi vândute companiei chineze Geely, restul de 40% fiind deținute de Renault și 20% de Saudi Aramco.

Grupul francez va continua să producă automobile.
“Nu producția de mașini, ci componenta de motoare termice.
Aceasta se află în continuare sub controlul Renault și este”, au declarat pentru Libertatea.ro surse familiare cu discuțiile.

Grupul Renault ar urma să facă un anunț oficial la începutul lunii următoare, potrivit sindicatului Dacia.

“Astfel de teorii au fost menționate, dar nimic nu este oficial.
La începutul lunii noiembrie vor fi făcute publice planurile.
Se aștepta ca în septembrie să fie făcut un anunț cu privire la separare, care va fi între producția de mașini și cea de motoare, dar cum discuțiile sunt încă în desfășurare, nu știm mai multe.
Dacă va fi o altă afacere, va discuta și ea și va negocia cu noi”, a declarat liderul sindicatului Dacia, Viorel Ungureanu.

Dacia salvează Renault

În timp ce vânzările de autoturisme marca Renault au scăzut cu 8,7% în septembrie, la 85.132 de unități, vânzările de autoturisme marca Dacia au crescut cu 11,3%, la 37.009 unități.
Creșterea Dacia a compensat scăderea vânzărilor mărcii franceze.

În timp ce majoritatea celorlalte mărci au înregistrat reduceri ale vânzărilor în primele nouă luni ale acestui an, marca Dacia a avut o creștere de 14,3%.
În primele nouă luni ale acestui an, 321.461 de vehicule Dacia au fost înmatriculate în Europa, depășind numărul de vehicule Fiat, Citroen, Opel și Seat.

Chiar dacă vânzările de mașini în Europa au crescut pentru a doua lună consecutiv, acestea sunt încă mult în urma nivelurilor din 2019, deoarece producătorii auto continuă să se lupte cu o serie de probleme, cum ar fi lipsa cipurilor și criza energetică.

Potrivit unui raport recent al agenției de rating S&P Global Mobility, creșterea prețurilor la energie, care ar avea un impact asupra lanțurilor de aprovizionare, ar putea face ca producția constructorilor auto europeni să scadă cu peste un milion de unități pe trimestru de la sfârșitul acestui an până la sfârșitul anului 2023.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment